Re: Ból brzuszka dziecka

From: La Luna <b...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ból brzuszka dziecka
Date: Tue, 17 Mar 2009 21:12:26 +0100

Pewnego wieczoru Tue, 17 Mar 2009 08:54:04 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Adax, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Kurcze, aż mnie ciarki przeszły! No ale co, jeśli pójdziemy do lekarza i
> przyniesiemy stamtąd kolejne choróbsko?

No to nie idzcie do przychodni gdzie sie klebi faktycznie tlum chorych
dzieciakow, a w dodatku lekarz zwykle nie ma czasu i ochoty na dokladne
badanie i wywiad, tylko wybierzcie sie do kogos polecanego, zaufanego -
prywatnie.

> Musimy poobserwować dziecko, bo co
> powiemy lekarzowi?

Np. ze dziecko od miesiaca skarzy sie na bole brzuszka, ze ma obnizona
temperature ciala, ze jest blade i rozdraznione.
Sporo. Naprawde.
A mi to az niezrecznie byloby mowic ze to juz miesiac trwa.

> Hmmmm.... nie takiej rady oczekiwałem, bo to jasne, że lekarz wskazany,
> ale musimy posiadać szersze obserwacje, dlatego prośba o radę co
> sprawdzić, na co zwrócić uwagę...?

A mozesz powiedziec mi po co dalsze obserwacje?
Przeciez to Wasze dziecko a nie mucha egzotyczna,,,

>Trochę mnie przestraszyłaś, więc już
> nie będę się ociągał z lekarzem.

Uwazam ze to bardzo dobry pomysl.

>Mimo wszsytko nie zmieniam zdania i
> uważam, że nie ma sensu zawsze natychmiast udawać się do lekarza, tym
> bardziej, że dziecko było na kontroli po przebytej chorobie.

Oczywiscie ze nie ma sensu udawac sie zawsze natychmiast - ale po miesiacu
uskarzania sie na takie objawy to wybacz - nie jest to natychmiast.
A kontrola po przebytej infekcji dotyczyla zapewne sprawdzenia ogolnego -
skoro to bylo zapalenie oskrzeli to pewnie lekarka osluchla dziecko i tyle.
W dodatku tuz po infekcji mozna wiele objawow na nia zwalic. Lekarka nie
wiedziala ze one beda sie utrzymywaly tygodniami.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło