Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja

71. Data: 2001-10-19 23:54:58

Temat: Re: Bol to 8-my zmysl czlowieka ? Re: Co trzeba aby bol zaliczyc do zmyslow czlowieka ? Re: Popularyzacja
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr \"StarEd\" Migdał napisał:

> {}Narzšd bólu jest rozproszony.
> Tak wiec np. oko jest narzšdem wzroku i bólu.
>
> Teraz ból powinien pasować do definicji.
> Denerwujš mne ludzie, którzy wkuwajš definicję, a brak im odrobiny
> logicznego myœlenia. Czy wszelkie definicje muszš pozostać w stanie
> niezmienionym do końca œwiata?

Pewnie jestes profesorem, skoro pozwalasz sobie na taka swobode
interpretacji.
Bo pozostali dyskutanci tematu reprezentuja teksty, ktore jedynie
odczytuja z ksiazki.
Czyli nie maja przygotowania do prowadzenia jakiejkolwiek dyskusji na
ten temat.

> PS: Czy pieczšcy "smak" (np. chilli) to smak czy ból.

Dokladnie.
Czy potezny halas to jeszcze halas odbierany zmyslem sluchu, czy juz
bol.

Bol jest zatem zmyslem, ale metazmyslem o rozproszonych receptorach
organu bolu.

z powazaniem
Jacek

72. Data: 2001-10-20 18:17:02

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odczytuja z ksiazki.
> Czyli nie maja przygotowania do prowadzenia jakiejkolwiek dyskusji na

{}Niestety, profesorem nie jestem - moim wieku jest to raczej niemożliwe :).
Jestem na sieci, gdzie panuje swoboda wypowiedzi i interpretacji.

Nigdy nie uczę się definicji na pamięć - przecież definicję w 100% poprawne,
bez cienia luki należą do żadkości. Po prostu staram się zrozumieć prawa
nauk, a nie wykuć je bezmyślnie.
Może i nie jestem tak oczytany, jak większość z moich rozmówców, ale czy
rozmowy powinny polegać wyłącznie na cytowaniu i podpieraniu się
autorytetami danej dziedziny?

> Dokladnie.
> Czy potezny halas to jeszcze halas odbierany zmyslem sluchu, czy juz
> bol.

{}W ostatnim stuleciu coraz więcej dziedzin fizyki uległo "rozmyciu".
Pojawiła się teoria względności według której m. in. jedna sekunda w
odkreślonym miejscu nie koniecznie odpowiada jednej sekundzie gdzie indziej,
a c (prędkość światła) + c = c, a nie (jakby chciał Newton) 2c. Z kolei
mechanika kwantowa nieźle namieszała w świecie cząstek elementarnych -
wszystko stało się nieprzewidywalne. Człowiek zaczyna się bać, że go
przetuneluje :).

Nasuwa się pytanie:
Dlaczego te dziedziny nauk (psychologia, poniekąd medycyna) zajmujące się
reakcjami, odczuciami i bodźcami działającymi na człowieka, de facto
badające mózg podlegający logice rozmytej, chcą wyznaczać nieprzekraczalne
granice?

Gdy jemy, odczuwamy "smak" potrawy, ale w rzeczywistości korzystamy z dwóch
zmysłów - smaku i zapachu. Na to, czy posiłek jest apetyczny, ma wpływ
również jego wygląd.

Jak ktoś naprawdę chce rozdrabniać zmysły, to niech wzrok podzieli na: zmysł
natężenia światła, zmysł odbierania światła czeronego, zmysł odbierania
światła zielonego oraz zmysł odbierania światła niebieskiego.

> Bol jest zatem zmyslem, ale metazmyslem o rozproszonych receptorach
> organu bolu.

{}Racja.
Jeśli ktoś lubi tabelki...

| narząd | zmysł dla wartości: |
| | zwykłych | krytycznych |
| oko -wzrok- -ból- |
| ucho -słuch- -ból- |
| nos -węch- -ból- |
itd.

{}Czy ból przypadkiem nie ma swoich własnych receptorów w skórze (obok
receptorów dotyku i temperatury)?

--
Pozdrawiam!
Piotr "StarEd" Migdał

73. Data: 2001-10-23 12:23:50

Od: wojo <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> (...)
> Ale tego tematu wcale nie ruszam.
> Nie uwazam ze istnieje etyczna smierc, albo etyczna jest etyczna smierc.
> Jest jedynie wygodna smierc dla osob towarzyszacych, obslugujacych,
> ze pacjent sie nie drze przed smiercia.
> Ale czemu uwazasz, ze to jest bardziej etyczne jak umiera cicho.
> A moze bol i krzyk to wlasnie forma przekazu, ktora wynika z istoty
> czlowieka
> i gdy cierpi to powinien sie drzec i krzyczec to w ten sposob mobilizuje
> caly organizm to zwalczenia choroby.

(...)

Wiesz - tak sobie to czytam i powiem ze wiekszych bzdetow nie widzialem.

Ok - jeli bol leczy to jak siadasz przed kompem nabij w stolek pare gwozdzi -
jesli ci pomoze to uwierze ze bol leczy.

74. Data: 2001-10-23 13:53:09

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojo napisał:

> [...]

> Ok - jeli bol leczy to jak siadasz przed kompem nabij w stolek pare gwozdzi -
> jesli ci pomoze to uwierze ze bol leczy.

Bol spelnia funkcja stymulatora mechanizmow obronnych organizmu.
Gdyby sie tylko tak udalo zwiekszyc wrazliwosc czlowieka na bol, ze
powstanie
mikroskopijnych guzkow nowotworowych by wywolalo bol, to dostalbys
Nobla.

Pamietaj, niektorzy mowia, ze myslenie nie boli.
A widzac po tobie, myslenie bardzo boli.

Siadz na .... i tam sobie postanow, ze nie bedziesz odczuwal bolu przez
miesiac.
Moze sie nawet tak zdarzyc, ze czlowik nie odczuwajac bolu, nie zdola
przezyc 1 miesiaca.
Oczywiscie jezeli nie jest obloznie chory pod kroplowka i ma 5 osob do
obslugi.

Zmysl bolu to jest najwaznieszy zmysl czlowieka.
Wszystkie inne zmysly pochodza przeciez od bolu i na bolu sie koncza.
Przeciez to bol jest tym pierwotnym zmyslem, zanim sie pozostale
wyksztalca i rozwina.

Przeciez karmienie pepowinowe plodu i srodowisko nie wyksztalca zmyslu
smaku, powonienia.
Sluch jest, ale takze jakby uspiony, aby przez plyn nie przenosic
budzcow, ktore
sa bardzo silne i znajome dla kazdego kto plywa pod woda, wokol
pracujacego silnika
motorowki.

Zatem bol to 8-my zmysl.

A jak uwazasz ze nie, to postaraj sie obalic te teze.
Jeszcze nikomu sie to nie udalo, zatem sprobuj teraz ty.

Jacek

75. Data: 2001-10-23 15:06:29

Od: wojo <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> [...]
>
> A jak uwazasz ze nie, to postaraj sie obalic te teze.
> Jeszcze nikomu sie to nie udalo, zatem sprobuj teraz ty.

Wiec Daruszu - Jacku ? - nie wiem z ktora polowa rozmawiam w tej chwili - mylisz
troszke pojecia i mieszasz

Bol - jako sygnalizator pelni funkcje ochronne - czujemy ze mas cos parzy etc...
Ale jesli np boli zab - to oznaka ze nalezy isc do dentysty i jeszcze zadnej
prochnicy czy dzury nie udalo sie cierpiac wyleczyc.

76. Data: 2001-10-23 15:30:25

Od: "Horche Ramirez" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojo!

Z Dariuszem sie nie dyskutuje - bo dyskusja z nim nie ma sensu, nie odpisuj
wiecej na te posty moze w koncu mu sie znudzi pisanie bzdur na tej grupie

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Horche

77. Data: 2001-10-23 15:32:17

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojo napisał:

> [...]
> Ale jesli np boli zab - to oznaka ze nalezy isc do dentysty i jeszcze zadnej
> prochnicy czy dzury nie udalo sie cierpiac wyleczyc.

I sam widzisz.
Przeciez funkcja zmyslow, takze zmyslu bolu nie jest auto-wyleczenie, a
wlasnie
przedwczesna sygnalizacja zagrozenia schorzeniem.

Gdybys potrafil tak uwrazliwic organizm, ze bedzie wykrywal bolem raka w
najwczesniejszym stadium, to bys pewnie i Nobla dostal.

Ale przeciez nie mowie jeszcze, ze bol leczy.
Choc pewnie i to mozna by w wielu przypadkach wykazac.

Szczegolnie to jest widoczne w zebach.
Jak boli jeden, to inny przestaje i chyba rzadko tak jest ze bola
wszystko w tym samym czasie.

Podobnie mozna przemodyfikowac teorie Hannemanna.
Jezeli chorujemy, to nalezy wywolac inna chorobe, ale szybko i
skutecznie wyleczalna, ktora przejmie komunikacje z organizmem, a wtedy
ta pierwotna bedzie mniej odczuwalna.
Oczywiscie tutaj nie chodzi o szczepienie.
Raczej szczepienie choroba/schorzeniem, a nie przeciw.

Kiedys byl lansowany interesujacy poglad, ze na bol gardla najlepsza
jest oranzada, niekoniecznie zimna.
Tak sama, ktora gdy wypita zimna, wywowala bol tego gardla.

Jacek

78. Data: 2001-10-23 15:47:34

Od: wojo <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> [...]
> jest oranzada, niekoniecznie zimna.
> Tak sama, ktora gdy wypita zimna, wywowala bol tego gardla.

Koncze juz polemike bo mnie troszke smieszy - szczegolnie bo przeczytaniu stronki o
Buzdyganie - miszczu ;) www.plsocseks.net

Ogolnie to w kiedys bedac na pewnej wiosce uslyszlem teorie ktora nawet w praktyce
miala pewne uzasadnienie - na bol glowy najlepszy kop w du... - pomaga na 100% - boli
inna czesc ciala - tyle na chwile a pozniej obie .
I to by bylo na tyle ;)))

79. Data: 2001-10-23 15:59:10

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wojo napisał:

> Koncze juz polemike bo mnie troszke smieszy - szczegolnie bo przeczytaniu stronki o
> Buzdyganie - miszczu ;) www.plsocseks.net

a cemu ty ciagle o tym seksie ?
jakies kompleksy masz
Tematu nie potrafisz odczytac >?

> [...]
boli
> inna czesc ciala - tyle na chwile a pozniej obie .

I to jest nawet wiecej niz na tyle.
Bo to jest dokladne potwierdzenie opisanej powyzej teorii.
Bol lecz bolem, a chorobe choroba, czyli lec z podobne podobnym.
Dziela Hanemanna studiowalem 10 lat temu.
Ale nawet po tej lekturze dwunastu tomow, to trudno byloby wykazac,
ze kop w d... to najlepsze lekarstwo, ale masz racje, ze dziala jak
reset komputera.
I u osob wpadajacych w histerie to taki szybki bodziec powstrzymuje stan
histerii lub euforii.

Akurat ta tylna czesc ciala moze nie jest zbyt dobrym przykladem,
ale jest tam blisko kosc ogonowa i mysle ze bodziec z tamtej okolicy
jest przekazywany rdzeniem kregoslupa bezposrednio do mozgu i zamyka
jeden proces a otwiera nastepny.

Zauwazylem to ze zdziwieniem, ze matki uderzaja dziecko ktore sie
przewrocilo i uderzylo i zaczyna plakac.

I sa dwie szkoly, jedna to wlasnie matka ktora uderza dziecko w tylek,
ze jest taki traba, a druga ktora nie widzi winy dziecka i go tuli,
gladzi po wlosach i uspokaja,
zeby sie nie martwil i nie plakal.

Jacek

80. Data: 2001-10-25 11:40:54

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Horche Ramirez napisał:

(j.n.)
Wojo!

Z Horche sie nie dyskutuje - bo dyskusja z nim nie ma sensu, nie odpisuj
wiecej na te posty moze w koncu mu sie znudzi pisanie bzdur na tej
grupie

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Jacek

UNIJNE PRAWO FARMACEUTYCZNE
usg u ciezarnych - podstawa?
zaniedbanie lekarskie czy wszystko OK?
Plukanie zewnetrznego przewodu sluchowego
DNA