Bole stawow kolan

1. Data: 2006-06-17 16:10:38

Temat: Bole stawow kolan
Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witanko:)

Jak mozna dojsc przyczyny bolu stawow?(kolan glownie)
od 2 lat mnie mecza, z przerwami, i w sumie jest coraz gorzej....
lykam Artresan, bralam przez 20 dni ostatnio Diclak, i bola nadal, chociaz
przy braniu 2 tabletek dziennie byla poprawa...wyniki aso sa
oki....przeswietlenie kolan tez nic nie wykazalo...badania ogolne na nic wg.
lekarza na wskazuja, i ze niby sa to zmiany zwyrodnieniowe...no ale na
przeswietleniu nic nie wyszlo...
bola jak siedze zwlaszcza...przy wchodzeniu na schody, przysiadzie, nie moge
wstac bez podparcia rekami...czuje sie jak kaleka...
moj lekarz rodzinny w sumie powiedzial ze beda bolec, taki kimat itd...
nie wiem gdzie mam szukac pomocy....
jakies wskazowki?:)

Pozdrawiam
Anika

2. Data: 2006-06-17 18:59:06

Temat: Re: Bole stawow kolan
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anika [###a...@p...onet.pl.###] napisał:

Nie jestem lekarzem, więc stosujesz na własną odpowiedzialność!
Spróbuj smarować VOLTAREN-em w czasie jak boli. Tabletka działa na
cały organizm. VOLTAREN na to miejsce.

3. Data: 2006-06-17 21:25:21

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anika" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> przeswietleniu nic nie wyszlo...

Zainwestuj ok 50zl w badanie na przeciwciala przeciwcytrulinowe - sensowne
badanie w przypadku podejrzeń dolegliwosci reumatoidalnych. I poszukaj moich
wątków z lipca-września zeszlego roku. Przeszlam przez podobne pieklo a
teraz spokój:)

HaNkA

4. Data: 2006-06-17 22:59:04

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:e71ruu$3g$1@nemesis.news.tpi.pl tako rzecze HaNkA ReDhUnTeR

> przeciwciala przeciwcytrulinowe

Co to za badanie? Masz nazwę łacińską lub angielską? Bo mam reumatyzm
od lat dwudziestu i pierwsze słyszę. Google też widzi tylko twoje
posty.

--
"Jak wprowadzimy godzinę policyjną, dzieci wreszcie poczują,
że ktoś się o nie troszczy."

5. Data: 2006-06-18 09:11:47

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...BezSpamu.pl> napisał w wiadomości
>W news:e71ruu$3g$1@nemesis.news.tpi.pl tako rzecze HaNkA ReDhUnTeR

> Co to za badanie?

Poszukaj pod Ab przeciw peptydowi cytrulinowemu, po angielsku będzie
annti-citrulline antibody, anti-cyclic citrullinated peptide antibody albo
anti-CCP

HaNkA

6. Data: 2006-06-19 12:41:37

Od: "szarlotka" <a...@n...wytnijto.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:e719jo$64l$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Anika z adresu <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> bola jak siedze zwlaszcza...przy wchodzeniu na schody, przysiadzie,
> nie moge wstac bez podparcia rekami...czuje sie jak kaleka...

witam

ja mam bóle kolan w sumie od '98r. i przez 4 lata byłam pod obserwacją w
kierunku tocznia, ale przed diagnozą określano mój stan jako kolagenozę
czyli bardzo ogólnie
powinnaś zrobić badania na przeciwciała przeciw jądrowe ANA (w większości
chorób o podłożu reumatoidalnym one występują ale nie zawsze) ale na samym
początku musisz na pewno poszukać dobrego reumatologa, który już będzie
wiedział jakie konkretne i specjalistyczne badania trzeba zrobić w tym
kierunku

> moj lekarz rodzinny w sumie powiedzial ze beda bolec, taki kimat
> itd...

kompletna bzdura... nie mogą boleć cały czas, trzeba znalezc powód, zrobić
dokładne badania, dobrać ewentualne leczenie i obserwować czy ból będzie
ustępował czy nie

pozdrawiam i napisz co dalej:)

7. Data: 2006-06-20 00:56:20

Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oki....przeswietlenie kolan tez nic nie wykazalo...badania ogolne na nic wg.
> lekarza na wskazuja, i ze niby sa to zmiany zwyrodnieniowe...

U mnie dopiero wykazał rezonans magnetyczny (uszkodzenie chrząstki
3/4 stopnia - mechaniczne).
Zapalenie było tak duże, że przelazło na inne stawy. Po wykonaniu
operacji (artroskopia z
mikrozłamaniami) przeszedł ten staw i inne (po 1,5 roku).

> [...]
> wstac bez podparcia rekami...czuje sie jak kaleka...
> moj lekarz rodzinny w sumie powiedzial ze beda bolec, taki kimat itd...

Taka typowa ściema lekarzy posługujących się mało nowoczesnymi
metodami.
U mnie było: Zwichnięta noga musi boleć.
Teraz nie tylko nie boli, ale chodzę po 10 km dziennie (piszę nie po
to, by się chwalić,
ale po to by pokazać, że to jest możliwe, tylko trzeba się za to
zabrać i postanowić: albo - albo - czyli
robić płatnie niestety. Płatnie - zwiększyłem częstotliwość
wizyt do "co 2 dni", a nie co miesiąc. Chodziłem do państwowej
służby zdrowia 3,5 roku - bez efektu.
Płatnie - po 2 tygodniach od zgłoszenia była operacja.).

> nie wiem gdzie mam szukac pomocy....
Podstawa: Rezonans magn. z dobrym opisem (ja musiałem powtarzać, bo
opis do bani)
oczywiście płatnie, bo bezpłatnie nic nie zdziałasz, a zapalenie
będzie się powiększać.
W tej chwili to walka z czasem - albo uda się zlikwidować zapalenie -
albo zrobi się z tego pełny reumatyzm.
Ew. USG, ale tu jeszcze trudniej o dobry opis i wszystkiego nie
zobaczy, więc zmarnowane
pieniądze.
Pozwoli to na ostateczne ustalenie, czy sprawa dotyczy reumatyzmu, czy
uszkodzeń lub zwyrodnień, przerostu błony maziowej, itp.
Stwierdzenie tego tylko na podstawie rtg jest niewystarczające.

Jeśli reumatyzm, to można wykonać badania (rzadko taka ilość
badań jest jednak wykonywana), które mogą wyjaśnić pewne przyczyny
zapalenia:
czynnik RF - podstawa
CRP - zapalenie w ogóle
HCV
HIV
kwas moczowy - dna moczanowa
Hormony - prolaktyna, po obciążeniu MCP
borelioza
przeciwciała - jest ich od metra i przy braku wskazań (np. brak
dużego OB)
nie wykonuje się wszystkich, ale myślę, że zdesprowany i tak je
zrobi
(płatnie). Teraz ich wszystkich nie wymienię, ale tylko sygnalizuję,
że
po prostu badań nie robi się...

Ogólnie bez leczenia w konkretnym kierunku i bez konkretnego
schematu postępowania, wykończysz się.
Jeśli jesteś z Wa-wy, daj znać na priva, a mogę polecić lekarzy
odpowiednich.

P.S. Przepraszam, że "płatnie" pojawia się dużą ilość razy, no
ale niestety...

Biggero

8. Data: 2006-06-20 07:27:14

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:1150764980.214901.226720@i40g2000cwc.googlegrou
ps.com tako
rzecze biggero

> Pozwoli to na ostateczne ustalenie, czy sprawa dotyczy reumatyzmu,
> czy uszkodzeń lub zwyrodnień, przerostu błony maziowej, itp.
> Stwierdzenie tego tylko na podstawie rtg jest niewystarczające.

Eh, żeby diagnoza reumatyzmu była taka prosta. Możesz wykluczyć pewne
rzeczy, zawęzić obszar poszukiwań, ale nie zyskasz 100% pewności, że to
reumatyzm (i jaki reumatyzm).

--
"Czy wierzę, że Kaczyński jest prezydentem? Ja nie chcę w tej chwili
mówić o swojej wierze. To będzie sprawdzane. Ja sądzę, że to

9. Data: 2006-06-20 19:30:25

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wszystkim za odpowiedzi:)

waznosc skierowania do specjalisty?