Brak ukończonych studiów wyższych

311. Data: 2010-03-06 22:25:51

Temat: Re: Brak ukończonych studiów wyższych
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Mar 2010 23:12:51 +0100, medea napisał(a):

> Ale przywołałaś tutaj konkretnego bohatera filmowego, który akurat nie
> był typowym traktorzystą. Wyjątki się trafiają, sztuką jest je zauważać.

Był po prostu ambitny i coś ze sobą robił. Generalnie obraz jego środowiska
z tych czasów to jedna tragedia: wóda, wóda i jeszcze raz wóda oraz brak
perspektyw.

A weźmy np postać (także bezpośrednio wiejskiego pochodzenia) Andrzeja
(męża Basi) z serialu "Dom": pomimo niewątpliwych ambicji i miłości do żony
jawi się jako typ wysoce nieciekawy - tacy po wojnie najłatwiej awansowali
społecznie i zawodowo w ludowej Polsce.
Natomiast dalsze losy kariery i postaci oraz malżeństwa Leszka w serialu
"Daleko od szosy" nie są ukazane. A najbardziej prawdopodobna wersja to
własnie bezwzgledne karierowiczostwo czyli za wszelką cenę dochrapywanie
się kolejnych awansów oraz poglebianie się różnic społecznych,
psychologicznych i światopoglądowych między nim i żoną w miarę trwania
małżeństwa - i o tym mówię, przytaczając przykłady nieszczesliwych
małżeństw koleżanek MŚK.

--

Ikselka.

312. Data: 2010-03-06 22:27:16

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender pisze:

> Wolne żarty.
> Chyba nie masz pojęcia kto tam był,
> jest i jak wyśrubowane są kryteria wyboru.
> Ale pomarzyć zawsze można ... ;-)

Marzy mi się grafik sprzątania, żebym zawsze miała dzień wolny w tym
grafiku :>

--

Paulinka

313. Data: 2010-03-06 22:27:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Mar 2010 23:14:42 +0100, Paulinka napisał(a):

> Jak również nie dało Ci to pokolenie szansy, wychować się od kołyski w
> katolickiej rodzinie.

O przepraszam, obie babcie dały mi sporo poznać, może wasnie to stało się
moim mostem.
--

Ikselka.

314. Data: 2010-03-06 22:31:40

Od: medea <X...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> psychologicznych i światopoglądowych między nim i żoną w miarę trwania
> małżeństwa - i o tym mówię, przytaczając przykłady nieszczesliwych

Rozumiem, o co Ci chodzi i nawet w pewnym stopniu się z Tobą zgadzam.
Nie da się jednak ukryć, że tacy ludzie jako ci ambitni i ciężko
pracujący, są nośnikiem i motorem postępu (gospodarczego) w odróżnieniu
od zblazowanych często i utkwionych w marazmie "arystokratów".
Oczywiście nie mówię o czasach komunizmu, kiedy często na czym innym
polegała i opierała się "kariera".

Ewa

315. Data: 2010-03-06 22:31:56

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> psychologicznych i światopoglądowych między nim i żoną w miarę trwania
> małżeństwa - i o tym mówię, przytaczając przykłady nieszczesliwych

Mimo, że jesteś osobą niewątpliwie inteligentną przyjęty przez TŚK
światopogląd potwornie zawęża Twój sposób widzenia inności. Świat się na
Twoim życiu nie kończy. Dlaczego innym piszesz takie straszne
scenariusze? Dlaczego nie żyli długo i szczęśliwie, bo TŚK miał kilku
nieszczęśliwych znajomych? Marna to próba badawcza.

--

Paulinka

316. Data: 2010-03-06 22:33:43

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> O przepraszam, obie babcie dały mi sporo poznać, może wasnie to stało się
> moim mostem.

Mimo wszystko z dzieciństwa ominęło Cię sporo rzeczy, które dla wielu są
naturalnym rytuałem. Stąd ten neofityzm.

--

Paulinka

317. Data: 2010-03-06 22:45:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Mar 2010 23:31:56 +0100, Paulinka napisał(a):

> Mimo, że jesteś osobą niewątpliwie inteligentną przyjęty przez TŚK
> światopogląd potwornie zawęża Twój sposób widzenia inności.

He he, raczej poszerza. Bo kiedyś traktowałabym to jak Ty - czyli że
królewna poślubiła w bajce pastuszka i żyli potem długo i szczęśliwie :-)

> [...]
> scenariusze? Dlaczego nie żyli długo i szczęśliwie, bo TŚK miał kilku
> nieszczęśliwych znajomych? Marna to próba badawcza.

Kilka nieszczęśliwych wykształconych koleżanek z inteligenckich rodzin z
miasta, które wyszly za prostych robotników leśnych i rolnych, nawet bez
ukończonej podstawówki, degenerujacych się coraz bardziej w stosunku do
tego, co reprezentowali sobą na początku, niszczących swoje żony mentalnie
i fizycznie. Żony, czyli STO procent tych koleżanek MSK, które poszły na
wieś i związały się z ludźmi nie ze swoich środowisk.
--

Ikselka.

318. Data: 2010-03-06 22:46:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 06 Mar 2010 23:33:43 +0100, Paulinka napisał(a):

> Mimo wszystko z dzieciństwa ominęło Cię sporo rzeczy, które dla wielu są
> naturalnym rytuałem. Stąd ten neofityzm.

Jeśli uważasz, że 15 lat przerwy w kontakcie bezpośrednim (bo powyżej 5 lat
już nie jeżdziłam do babć, ponieważ nie żyły) z wiarą powoduje neofityzm,
to raczej jesteś w błędzie głębokim.
--

Ikselka.

319. Data: 2010-03-06 22:47:33

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> A gdzie Ty wyczułaś tę napaść? Sorry, ale poza black outem, (NB którego
> i ja bym nie zajarzyła), to chyba nic specjalnego nie było.

Chyba nikt nie zajarzył ;)
Pisząc black out miałam na myśli taki moment w przedstawieniu
teatralnym, kiedy gasną światła, żeby ekipa mogła szybko zmienić
scenografię.
Jeśli kogoś uraziłam swoją rozwiązłością (w sensie inni się bawili) to
sorry ;)

--

Paulinka

320. Data: 2010-03-06 22:52:09

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> i fizycznie. Żony, czyli STO procent tych koleżanek MSK, które poszły na
> wieś i związały się z ludźmi nie ze swoich środowisk.

Rozumiem, że prosty robotnik to pijak i złodziej, fan MOPS-u i niskich
instynktów.

--

Paulinka

A co jeśli on ciągle sie obraża?