Bylem dzisiaj na gastroskoppi

11. Data: 2005-06-06 15:00:47

Temat: Re: Bylem dzisiaj na gastroskoppi
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie jeszcze trzesie i dusi w klacie

12. Data: 2005-06-06 15:45:00

Od: radek-k <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur napisał(a):
> Użytkownik "marqzik"

> Pociesz się, że istnieją znacznie bardziej nieprzyjemne badania endoskopowe
> jak np. kolonoskopia czy choćby sigmoidoskopia. Masz szczęście, że nie
> musiałeś ich przechodzić :)

dla mnie kolonosopia to luzik byl. dostalem najpierw jakis zastrzyk i
zwiezli mnie na wozku bo na nogach ustac nie moglem :) potem w wenflon
doktor cos wstrzyknal, powiedzial adin, dwa, tri... i tyle pamietam z
tego badania :) obudzilem sie majac pomaranczowa sciana przed oczami :)

radek

13. Data: 2005-06-06 19:31:41

Od: "michal Kornacki" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robilem kolonoskopię na żywca. Na własne życzenie. Nic takiego - ze dwa
razy mnie ukłuło "na zakrętach", ale mniej niż podczas niejednej wizyty u
dentysty. Za 4 lata zrobię sobie jeszcze raz. Sąsiad miał raka jelita grubego
i przekonał mnie, że warto zainwestować :)

14. Data: 2005-06-06 20:37:14

Od: "Artur" <a...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michal Kornacki"
Nic takiego - ze dwa
> razy mnie ukłuło "na zakrętach", ale mniej niż podczas niejednej wizyty u
> dentysty.

Każdy inaczej reaguje na tego typu badania. Widocznie masz sczęście.
Osobiście nikomu nie polecam robić kolonoskopii bez znieczulenia ogólnego
chyba że są ku temu wyraźne przeciwskazania.

pozdrawiam

Artur

15. Data: 2005-06-07 07:33:24

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.06.05, około 22:37, Artur bulgocze

> Każdy inaczej reaguje na tego typu badania. Widocznie masz sczęście.
> Osobiście nikomu nie polecam robić kolonoskopii bez znieczulenia ogólnego
> chyba że są ku temu wyraźne przeciwskazania.

A u nas na chirurgii stoimy wianuszkiem studentów dookoła stołu, wchodzi
pacjent w foliówkach na butach, chowa się za parawan, ściąga galoty, włazi
na stół, pani mu szmatką dla niepoznaki przysłania krocze, a później pan
doktor pakuje rurę do środka (ostrożnie i w miarę możliwości delikatnie,
naprawdę!;), a my rozdziawiamy japy zerkając w telewizor. Potem pacjent
wraca za parawan, zakłada portki i buty z foliówkami, dostaje wypis i
idzie do domu. I jak do tej pory nikt nie płakał, ani nie marudził na tym
badaniu. Czasem ktoś jęknął 'na zakręcie', ale ogólnie dobrze to znosili.
A ja sama miałam gastroskopię bez znieczulenia i tez się dało przeżyć ;)

Zdrówko
--
ika - umop apisdn

16. Data: 2005-06-07 09:08:45

Od: "Artur" <a...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <
> [...]
> doktor pakuje rurę do środka (ostrożnie i w miarę możliwości delikatnie,
> naprawdę!;), a my rozdziawiamy japy zerkając w telewizor.

Jak coś takiego czytam to mi sie przypomina scena porodu z "Sensu życia wg.
Monty Pythona" :) Mnóstwo obserwatorów :) Choroba przecież należy się trochę
intymności.
Nigdy bym się na coś takiego nie zgodził.

Pozdrawiam

Artur

17. Data: 2005-06-07 10:29:31

Od: Dilbercik <D...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

to ja w bielanskim w wa-wie dostalem majtki jednorazowe z otworkiem na
wlasciwym miejscu :-)

Michal

18. Data: 2005-06-07 12:33:55

Od: Basia <b...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 7 Jun 2005 09:33:24 +0200, ika napisał(a):

> [...]
> na stół, pani mu szmatką dla niepoznaki przysłania krocze, a później pan
> doktor pakuje rurę do środka (ostrożnie i w miarę możliwości delikatnie,

Myślałam, że rurę wkładają do przełyku, a nie do odbytu.
Jak do przełyku, to po co się zdejmuje galoty?

Basia

19. Data: 2005-06-07 13:05:56

Od: "Artur" <a...@a...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <
> Myślałam, że rurę wkładają do przełyku, a nie do odbytu.

mowa o kolonoskopii

Artur

20. Data: 2005-06-07 13:16:14

Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chłopie nie żartuj! Miałem 5? 6? już nawet nie wiem
> ile razy łykałem tę rurę i jakoś żyję. Zdecydowanie nie
> jest to przyjemne ale bez przesaaady!
> --
Współczuję

szukam pacjentow dr Bieleckiego -Katowice
Odszkodowanie NNW za skręconą kostkę w PZU SA
Woda mineralna a wzrok
Co należy stosować na antywągry ?
Poszukiwany Endocrine Journal 44;367-374,1997