Woda mineralna a wzrok

1. Data: 2005-06-06 10:24:11

Temat: Woda mineralna a wzrok
Od: Marcin Łobaza <m...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Post w imieniu bardzo zaniepokojonego kumpla, który nie jest w stanie
wysłać go osobiście:

"Witam, ja pierwszy raz tutaj, ale wydaje mi się, że to najlepsza grupa
na zadanie pytania "zdrowotnego". Otóż wczoraj na wypadzie rowerowym
wypłukałem błoto z oka za pomocą wody mineralnej, gazowanej. Tylko taką
miałem przy sobie, a jeżdżę w soczewkach kontaktowych i płukanie było
niezbędne. Po przemyciu oko chwilkę popiekło i uspokoiło się. Dziś
zauważyłem jednak pogorszenie wzroku w tym oku o jakieś 1-1,5 dioptrii.

W związku z tym pytanie - czy przez swoją głupotę i niewiedzę trwale
pogorszyłem sobie wzrok, czy też może jest to zjawisko przejściowe, coś
w rodzaju porażenia czy też szoku? Dodam, że wymieniłem soczewkę na nową
i nie jest to jej wina. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź, przyznam, że
trochę jestem wystraszony :-(

Pozdrawiam

Slawko"

2. Data: 2005-06-06 15:06:39

Temat: Re: Woda mineralna a wzrok
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d818ho$e7t$...@n...news.tpi.pl,
Marcin Łobaza <m...@k...onet.pl>:

> na nową i nie jest to jej wina. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź,
> przyznam, że trochę jestem wystraszony :-(
>
> Pozdrawiam
>
> Slawko"

Niech kumpel Slawko wybierze sie pilnie do okulisty, ktory powinien obejrzec
oko: w blocie bywaja rozne rzeczy. Do tego czasu proponowalbym nie nosic
soczewek.

Tak przy okazji, ostrosci widzenia nie mierzy sie w dioptriach.

--
Robert

3. Data: 2005-06-06 19:26:22

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

RobertSA wrote:

> d818ho$e7t$...@n...news.tpi.pl,

> Niech kumpel Slawko wybierze sie pilnie do okulisty, ktory powinien
> obejrzec oko: w blocie bywaja rozne rzeczy. Do tego czasu proponowalbym
> nie nosic soczewek.

Ale, jak rozumiem, to nie woda byla przyczyna problemow?

Ja co prawda na trasy rowerowe zwykle zabieram w bidonie czysta,
przegotowana wode z kranu (jako takie cos uniwersalnego -
ostatecznie mozna to i wypic, a do przemycia z brudu, zadrapan
itp zawsze bezpieczniejsza), ale czasami nie mam.

Krzysiek Rudnik

4. Data: 2005-06-06 21:24:34

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d827jn$o9s$...@n...news.atman.pl,
Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>:

> Ale, jak rozumiem, to nie woda byla przyczyna problemow?

Nie wiem, nie jestem jasnowidzem ;)
Ale skoro do oka chlapnelo bloto, to predzej bloto niz woda mineralna.

--
Robert

Co należy stosować na antywągry ?
Poszukiwany Endocrine Journal 44;367-374,1997
Przeziebienie
Suchość
Interna Harrisona czy Kokota?