CASUS TRYNKIEWICZA przeciw nam!

31. Data: 2014-02-21 21:23:17

Temat: Re: CASUS TRYNKIEWICZA przeciw nam!
Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:le8712$6sj$1@news.icm.edu.pl...

> Halo! halo! Ja tu piszę o filmie - że to w nim tak zostało
> przedstawione, przynajmniej w moim odbiorze. System operacyjny
> rozpracowuje człowieka na algorytmy pod każdym względem i w ten sposób
> pozyskuje umiejętność/możliwość przeżywania nawet zmysłowych odczuć.

a było coś konkretnego ? nie
pojawił się system - czyli niewiadomo co :))))))
fakt uczył sie i poznawał - ale ....
to nic nie mowi o algorytmach - każdy sobie dopowiada
- co to mogło być tak jak potrafi :)))

> My oczywiście nie zostaliśmy, mam nadzieję, jeszcze przez żadną
> inteligencję tak rozpracowani (może poza jej Stwórcą?), ale czasami mam
> wrażenie, że sami do tego dążymy, żeby się tak rozłożyć na te cząstki
> elementarne. Gotując sobie tym samym smutny los...?

nie - nasz aktualny system nie jest tak wyrafinowany
Nie lubisz ponurych wizji więc na tym poprzestanę :))))

> Teraz się zgubiłam - czy piszesz tu o rzeczywistości filmowej, czy o
> jakiejś teorii filozoficznej... Nieważne...

:))))

przez chwilę widziałem to z filmu jako taki słoik
- sztuczne otoczenie - tylko nie dla płynów ustrojowych
a dla psychiki. Jednak uczenie sie i odchodzenie
oraz wrzutka o Wattsie wskazuje raczej, że trzeba
kombinować w kierunku filozoficznym :)))

http://www.alanwatts.pl/cytaty-filozoficzne.html

> Czyli znudziliśmy się jej. Hm, to byłaby smutna koncepcja.

można by powiedziec, że sie rozwinęła i poszła w świat :))))

Przy takich tematach - sposób odbioru zależy od tego
co jesteśmy sobie wyobrazić/zaakceptować.
Dla mnie temat AI i filozofia to obszar, którym
się dośc mocno interesuje - zatem pewnie twórca
filmu mógłby się zdziwić co też sam stworzył :)))))))

> Nie ma co. Przedwyjazdowy stres jak zwykle mnie wykańcza, ale dobrze się
> choć trochę oderwać. ;)

zatem wyluzuj i miłego wypoczynku :)))))

32. Data: 2014-02-21 21:29:19

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy ona jest politykiem?

może jeszcze nie - ale na usługach to raczej tak :))))

> Serio - takie myślenie nie ma sensu. Kim są ci oni? Jeśli to jacyś
> ludzie, na których istnienie i działanie nie mamy najmniejszego wpływu,
> to chrzanić to. I tak nic nam nie pomoże. Pozostaje bycie wolnym w
> sensie wewnętrznym i niezależnym od sytuacji, o czym pisze
> mcmlxxi.xi.xi. ;)))

hm... no może to taka AI - tylko nie koniecznie
miła w zamiarach - bo w deklaracjach
napewno miła i grzeczna

> A do czego zatem dąży?

Czyżbyś wietrzyła spisek ze strony owego kogoś?
Widzieć to jedno a bać się to drugie.
Widzieć i sie nie bać - o to chodzi.

To przy nartach jest ważne
bo strach usztywnia nogi
i można na muldzie wylecieć :)))))))

33. Data: 2014-02-21 21:46:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 21:29, intuicjonista pisze:

> może jeszcze nie - ale na usługach to raczej tak :))))

No masz! I ja, i Ty, i wszyscy na pewno też są na usługach, mają jakąś
misję do spełnienia. Wyznaczoną przez jakąś AI. ;)))

> hm... no może to taka AI - tylko nie koniecznie
> miła w zamiarach - bo w deklaracjach
> napewno miła i grzeczna

Jeśli tak jest, to na to nic nie pomoże...

> Czyżbyś wietrzyła spisek ze strony owego kogoś?
> Widzieć to jedno a bać się to drugie.
> Widzieć i sie nie bać - o to chodzi.

Nie. Myślę, że chodzi tu o rozładowanie własnych emocji. Musi sobie
gdzieś ulżyć, żeby jakoś przetrwać i przy okazji nie zatruć najbliższych.

> To przy nartach jest ważne
> bo strach usztywnia nogi
> i można na muldzie wylecieć :)))))))

Dzięki. Mam nadzieję, że trasy będą dobrze przygotowane, to nawet na
usztywnionych przetrwam jakoś. ;))))

Ewa

34. Data: 2014-02-21 22:00:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 21:23, intuicjonista pisze:

> a było coś konkretnego ? nie
> pojawił się system - czyli niewiadomo co :))))))
> fakt uczył sie i poznawał - ale ....
> to nic nie mowi o algorytmach - każdy sobie dopowiada
> - co to mogło być tak jak potrafi :)))

No nie mówi o algorytmach, ja to sobie tak nazwałam. Uczy się toto nie
wiem jak, ale tak, że nawet do przeżywania zmysłowości nie są mu/jej
potrzebne zmysły.

> nie - nasz aktualny system nie jest tak wyrafinowany
> Nie lubisz ponurych wizji więc na tym poprzestanę :))))

Jeśli to znowu jakaś paranoiczna spiskowa wizja, to nawet nie tyle, że
nie lubię, co jestem po prostu małej wiary. ;)))

> [...]
> a dla psychiki. Jednak uczenie sie i odchodzenie
> oraz wrzutka o Wattsie wskazuje raczej, że trzeba
> kombinować w kierunku filozoficznym :)))

Też tak sądzę.

> http://www.alanwatts.pl/cytaty-filozoficzne.html

A cytaty mi się podobają. :))) Zwłaszcza ten:

"Osoba będąca fanatykiem w kwestiach religijnych, trzymająca się sztywno
pewnych idei dotyczących natury Boga i wszechświata, staje się kimś, kto
zupełnie nie posiada wiary."

> [...]
> się dośc mocno interesuje - zatem pewnie twórca
> filmu mógłby się zdziwić co też sam stworzył :)))))))

Może też się tym mocno interesuje i był świadom?

Ewa

35. Data: 2014-02-21 22:01:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 22:00, FEniks pisze:

> A cytaty mi się podobają. :))) Zwłaszcza ten:

Albo ten:

"Próbować określić siebie
to jak próbować ugryźć własne zęby."

;-)))

Ewa

36. Data: 2014-02-21 22:13:09

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No masz! I ja, i Ty, i wszyscy na pewno też są na usługach, mają jakąś
> misję do spełnienia. Wyznaczoną przez jakąś AI. ;)))

ale przecież nie zawsze trzeba sie kierować
tym co inni/AI nam wyzanczy :)))

> Jeśli tak jest, to na to nic nie pomoże...

fatalistka :))))
po to trzeba widzieć by móc wybierac :)))

> Nie. Myślę, że chodzi tu o rozładowanie własnych emocji. Musi sobie
> gdzieś ulżyć, żeby jakoś przetrwać i przy okazji nie zatruć najbliższych.

nawet sympatyczna wizja :)))

> Dzięki. Mam nadzieję, że trasy będą dobrze przygotowane, to nawet na
> usztywnionych przetrwam jakoś. ;))))
prosze jaki wzorcowy optymizm :))))

37. Data: 2014-02-21 22:21:00

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie mówi o algorytmach, ja to sobie tak nazwałam. Uczy się toto nie
> wiem jak, ale tak, że nawet do przeżywania zmysłowości nie są mu/jej
> potrzebne zmysły.

bo to fikcja literacka - i to nie było istotne
chodziło tylko pokazanie inteligencji
zdolnej do uczuć - czyli prawdziwej :)))
Test uczuciowości - AI jest prawdziwe
jak sie w nim można zakochać ? :))))))

> Jeśli to znowu jakaś paranoiczna spiskowa wizja, to nawet nie tyle, że
> nie lubię, co jestem po prostu małej wiary. ;)))

rozumie i nie bedę usiłował nawracać :)))

> [...]
>
> "Osoba będąca fanatykiem w kwestiach religijnych, trzymająca się sztywno
> pewnych idei dotyczących natury Boga i wszechświata, staje się kimś, kto
:)))

> Może też się tym mocno interesuje i był świadom?

no tak - ale mamy filozofie/koncepcje - autora scenariusza -
a potem to co udało sie z tego zrobić w filmie.
Na końcu przychodzi widz - który kombinuje pod górkę
i miast melodramatu widzi filozofie :))))))))

38. Data: 2014-02-21 22:48:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 22:21, intuicjonista pisze:

> bo to fikcja literacka - i to nie było istotne
> chodziło tylko pokazanie inteligencji
> zdolnej do uczuć - czyli prawdziwej :)))
> Test uczuciowości - AI jest prawdziwe
> jak sie w nim można zakochać ? :))))))

Zaraz! To test uczuciowości AI polega na sprawdzeniu, czy można się w
tym czymś zakochać? To człowiek nie jest dobrym testerem, ponieważ - jak
wiadomo - potrafi się zakochiwać w różnych przedziwnych rzeczach. ;)))

> rozumie i nie bedę usiłował nawracać :)))

To przerasta moją wyobraźnię. Człowiekowi zdarzają się rzeczy, które są
tak nieprawdopodobne, że wyglądają jak zaplanowane wg jakiegoś
scenariusza, podczas gdy takie nie są (wykluczając tu rozważania o
przeznaczeniu czy czymś podobnym). Trudno mi uwierzyć, że ktoś mógłby
tym sterować na własny użytek i nad tym zapanować, pod warunkiem
oczywiście, że nie jest Istotą Boską.

> no tak - ale mamy filozofie/koncepcje - autora scenariusza -
> a potem to co udało sie z tego zrobić w filmie.
> Na końcu przychodzi widz - który kombinuje pod górkę
> i miast melodramatu widzi filozofie :))))))))

No więc stąd moje początkowe pytanie - czy mu tak wyszło, czy taki miał
zamiar... ;)))

Ewa

39. Data: 2014-02-21 22:51:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-21 22:13, intuicjonista pisze:

> ale przecież nie zawsze trzeba sie kierować
> tym co inni/AI nam wyzanczy :)))

Zależy, CZYM ona jest, jeśli w ogóle jest.

> fatalistka :))))
> po to trzeba widzieć by móc wybierac :)))

Bez względu na to, co wybiorę, w ostatecznym rozrachunku zwanym
racjonalizacją paranoiczną i tak prędzej czy później wyjdzie, że
działałam według czyichś/jakichś odgórnych planów. ;)))

> nawet sympatyczna wizja :)))

No widzisz, miewam uśmiechnięte wizje. ;)))

No ba! :)))

Ewa

40. Data: 2014-02-21 23:16:20

Od: "intuicjonista" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz! To test uczuciowości AI polega na sprawdzeniu, czy można się w
> tym czymś zakochać? To człowiek nie jest dobrym testerem, ponieważ - jak
> wiadomo - potrafi się zakochiwać w różnych przedziwnych rzeczach. ;)))

no to może nie człoweik - ale facet :)))))))))))))))
zreszta jak nie tak - to jak pokazać/wykazać, że to AI
jest prawdziwe a nie jakis sprytny kalklator ? :)))))

> [...]
> przeznaczeniu czy czymś podobnym). Trudno mi uwierzyć, że ktoś mógłby
> tym sterować na własny użytek i nad tym zapanować, pod warunkiem

oj tam - bo źle na to patrzysz :))))

najlepszy przykład to woda z kranu
krople mają niby dużo swobody
a i tak ktoś im zaplanował spływ
w odpowiednim miejscu :)))

> No więc stąd moje początkowe pytanie - czy mu tak wyszło, czy taki miał
> zamiar... ;)))

IMO miał zamiar - ale wyszło tak sobie.
Z drugiej strony pewne sprawy trudno
pokazać w filmie. Uczucia do komputera/AI
to już zupełnie .... odlot - a jakoś jednak to pokazali :))))

Ale gdyby w filmie chodziło tylko o problemy ludzi
to naturalne mogło by być, że po drugiej stronie
jest człowiek z grupy dyskusyjnej na ten przykład
:))))))

Francuski rząd opoką uczciwości!
W POlsce wiecej samobójców niz ofiar wypadków komunikacyjnych
Nie daj się oszustom!
Nie daj się oszustom!
"W przedsionku piekła"-Der Spiegel o mafijnej tosyczno-radioaktywnej włoskiej Kampanii