Re: Cebula w doniczkach

Data: 2022-01-24 09:46:53
Temat: Re: Cebula w doniczkach
Od: trybun <M...@j...cb>

> Przez ile sezonów należy tak wsadzać i wykopywać cebulę, by osiągnęła
> wielkość odpowiednią do konsumpcji?

Przez 2 lata bo taki na ogół jest okres wegetacji cebuli. A wydaje się
że kumulacja wzrostu powinna następować na koniec okresu wegetacyjnego.
Oczywiście nikt nie będzie wsadzał do ziemi dużych cebul w celu
uzyskania jeszcze większych, ale przy takich miniaturowych powinien być
zauważalny przytost.

> Z dobrze wyrośniętej cebuli w następnym roku wyrośnie głównie pęd kwiatowy.
> Niby też zielony, wygląda podobnie, ale to jednak nie to samo. Na szczypior
> lepsza jest cebula młoda. Albo gatunki wieloletnie, jak choćby rzeczona
> "siedmiolatka".

Szczypior to tylko dodatek.

> Proszę bardzo. W kulinarnyn sensie -- tak. Pierwszym skojarzenie ze słowem
> "dymka" jest młoda wiosenna cebula ze szczypiorem. Ubiegłoroczne sadzeniaki
> to już terminologia specjalistyczna.

A w sensie ogrodniczym, przy uprawie?

> Za ciepło jej.

Możliwe, jednak ta w piwnicy im bliżej ciepła to intensywniej wypuszcza
korzenie.