Chleb zytni

1. Data: 2006-03-19 12:27:35

Temat: Chleb zytni
Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robie kolejne proby z chlebem zytnim i ciagle nie mam pelnej satysfakcji.
Robie wylacznie z maki zytniej. Tym razem wyszedl calkiem zjadliwy ale nie
udaje mi sie uzyskac tak pieknie wyrasnietych jak pszenne. Czy nalezy dodac
troche maki pszennej? A jak piec, czy wkladac do slabo nagrzanego piekarnika
czy do mocno? Chetnie poslucham opinii innych doswiadczonych piekarzy
zytnich ;-)

MP

2. Data: 2006-03-19 12:33:37

Temat: Re: Chleb zytni
Od: akata <a...@z...xorg.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 19 Mar 2006 13:27:35 +0100, Marek wrote:

> [...]
> czy do mocno? Chetnie poslucham opinii innych doswiadczonych piekarzy

Ja jestem na etapie pieczenia chleba na drożdżach (zakwas mnie na razie
przeraża). Ostatnio poraz pierwszy próbowałam piec z mąką żytnią
razową, jednakże oprócz tej mąki dałam w równych proporcjach mąkę
pszenną razową i mąkę z amarantusa. Dorzuciłam nieco otrąb,
podsypałam zwykłą białą maką pszenną i chleb wyszedł pyszny.
Wyrósł tak samo jak ten, który piekłam na zwykłej pszennej, pszennej
razowej i amarantusowej.

--
Jestem Bogiem, uświadom to sobie.

akata gg: 5 0 0 1 7 4 4

3. Data: 2006-03-19 13:35:55

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "akata" <a...@z...xorg.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podsypałam zwykłą białą maką pszenną i chleb wyszedł pyszny.
> Wyrósł tak samo jak ten, który piekłam na zwykłej pszennej, pszennej

Mam takie samo doswiadczenie. Ale dlaczego z samej zytniej (nie razowej)
jest problem?

MP

4. Data: 2006-03-19 14:21:57

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Marek napisał(a):

> Mam takie samo doswiadczenie. Ale dlaczego z samej zytniej (nie razowej)
> jest problem?

Gluten?

Polecam stopniowe "zagęszczanie" mąkią żytnią, gdzieś jest ta granica
przy której ciasto zaczyna być za ciężkie.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

5. Data: 2006-03-19 17:31:34

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

akata napisał(a):

> [...]
> podsypałam zwykłą białą maką pszenną i chleb wyszedł pyszny.
> Wyrósł tak samo jak ten, który piekłam na zwykłej pszennej, pszennej

a ja jestem na etapie przygotowywania sie do przygotowywania wlasnego
zakwasu...
na razie kupuje suchy i dodaje do maki...
chleb wychodzi moim zdaniem znacznie smaczniejszy niz bez...
pozdrawiam
Mars (ktory najpierw robil chleb z instrukcji do maszyny na suchych
drozdzach pozniej przerzucil sie na mieszanki a teraz samemu sobie je
tworzy)

6. Data: 2006-03-19 20:01:40

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktoś umieścić jakiś przepis na chlebek.
Dzieki

7. Data: 2006-03-19 20:32:13

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja jestem na etapie przygotowywania sie do przygotowywania wlasnego
> zakwasu...

Robie swoj zakwas. Przygotowuje dzien wczesniej. I czasami robie z tego
zurek. Pyyycha.

MP

8. Data: 2006-03-19 20:34:01

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gluten?
>
> Polecam stopniowe "zagęszczanie" mąkią żytnią, gdzieś jest ta granica
> przy której ciasto zaczyna być za ciężkie.

O, tu mnie przekonales! Dzieki serdeczne. Musze sie teraz przygladac
uwazniej konsystencji ciasta. W najblizszym czasie mam miec ksiazke o
pieczeniu chleba wiec bede si emogl podzielic doswiadczeniami.

MP

9. Data: 2006-03-19 21:44:01

Od: "Monika" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Robie wylacznie z maki zytniej. Tym razem wyszedl calkiem zjadliwy ale nie
>udaje mi sie uzyskac tak pieknie wyrasnietych jak pszenne. Czy nalezy dodac
>troche maki pszennej

Tutaj znajdziesz odpowiedz na swoje pytania:
http://chleb.info.pl/

> Moze ktoś umieścić jakiś przepis na chlebek.

Polecam strony dzieki ktorym duzo sie nauczylam :
http://domowe.forumer.pl/index.php ( rozniste przepisy na chlebki)

http://www.sys21.de/viewforum.php?f=7 ( chlebowe forum)

pozdrawiam
monia

10. Data: 2006-03-20 07:45:13

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Tutaj znajdziesz odpowiedz na swoje pytania:
> http://chleb.info.pl/

Sedeczne dzieki. Alez kopalnia !

MP

co macie na obiad dzis?