Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
.pl!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!bandi.nntp.kabelfoon.nl!feeder
.news-service.com!postnews.google.com!26g2000yqo.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cho?bym chcia? nie wiadomo jak
Date: Mon, 11 Jan 2010 10:14:46 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 71
Message-ID: <0...@2...googlegroups.com>
References: <hiah0r$gt$1@news.onet.pl> <hial1h$hp5$1@opal.futuro.pl>
<hial7b$ci2$1@news.onet.pl> <hiaogt$oj8$1@opal.futuro.pl>
<hiapno$p0m$1@news.onet.pl> <hiaq3b$s3a$1@opal.futuro.pl>
<hiarqo$779$1@inews.gazeta.pl> <hibfvn$8vo$1@inews.gazeta.pl>
<4...@m...googlegroups.com>
<hicgr4$agg$1@inews.gazeta.pl>
<b...@2...googlegroups.com>
<hid9ni$f9b$1@inews.gazeta.pl>
<f...@p...googlegroups.com>
<hidq14$h5e$1@inews.gazeta.pl>
<9...@a...googlegroups.com>
<hidv59$1e0$1@inews.gazeta.pl>
<f...@p...googlegroups.com>
<hieke3$afi$1@opal.futuro.pl>
NNTP-Posting-Host: 67.228.166.110
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1263233686 28293 127.0.0.1 (11 Jan 2010 18:14:46 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jan 2010 18:14:46 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 26g2000yqo.googlegroups.com; posting-host=67.228.166.110;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:196604 pl.sci.psychologia:502554
Ukryj nagłówki
Nelius napisał(a):
> Ale ja widz? tw?j model rzeczywisto?ci bardzo dok?adnie i widz? i
> niekt?rzy te? tu, przez co zwracaj? ci uwag? i Robaksowi, ?e ten model
> podwa?ono ju? w 17 wieku. Podmiot i przedmiot jest skorelowany,
> podmiot to cz?owiek, przedmiot to ?wiat, jedno bez drugiego istnie?
> nie mo?e i to jest punkt wyj?cia my?lenia filozoficznego.
> A piszesz tak jakby istnia? jedynie przedmiot, a takie teorie
> uprzedmiatawiaj? ludzi, robi? z nich mechanizmy w stylu tego co pisa?
> Witkacy, mechaniczni ludzie.
> I to jest troch? irytuj?ce, bo wypieraj?c podmiot-siebie z modelu
> narasta w was agresja i to zadufanie w sobie, kt?rego nie widzicie a
> jest bolesne dla obserwatora.
> =============================
>
> Wiesz, ja mam w tym miejscu pewna poprawke. Istnieje cos jeszcze pomiedzy
> podmiotem i przedmiotem. Zgadnij co. Napisze o tym w osobnym poscie.
>
> Nelius
>
>
>
> __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4759 (20100110) __________
>
> Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
>
> http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
Znaczy co, chcesz napisać nowy wątek,? Bo to o czym mówisz różnie się
nazywa; niektórzy nazywają = ZZWW, niektórzy =Tajemnicą Isnienia,
Jeszcze inni Bogiem, ale ja mówię= Rana, która jest wewnętrznym
pęknięciem świadomości, przejawiająca się nie tylko w podstawowych
cechach człowieka, ale co nadzwyczaj ciekawe np; w Fizyce. Według mnie
człowiek nieodwołalnie i raz na zawsze podzielony jest na sferę
podmiotową i przedmiotową. To właśnie coś w rodzaju rany, którą w
sobie nosimy; nie możemy się z niej uleczyć, a jednocześnie coraz
wyraźniej ją sobie uświadamiamy. Z czasem będzie ona coraz obficiej
''krwawić'', bo skutkiem ewolucji świadomości rozjątrzy się jeszcze
bardziej. Ta rana jest od podczątku istnienia i wyraźnie rysuje się tu
głęboka prawda Heglowskiej dialektyki[ teza-synteza]. W tych warunkach
nie sposób wymagać od człowieka harmonii i rozwiązywania czegokolwiek.
Zasadnicza niemożność. Żadnego rozwiązania. W świetle tych refleksji
nauka przekonana, że można jakoś urządzić świat, jest czymś nagłubszym
pod słońcem.
|