Re: Cholesterol-jak naturalnie obnizyć ?

From: Robert Wiśniewski <x...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Cholesterol-jak naturalnie obnizyć ?
Date: Sun, 17 Feb 2002 13:39:11 +0100

Jarek napisał(a):

> Słyszałem że dobrym spsobem jest wypijać na czczo dwie łyżki stołowe oleju
> slonecznikowego ale nie wiem jak to sprawdza się w praktyce.

Po pierwsze musisz schudnac! Zmien styl zywienia, ogranicz spozywanie tłuszczu
i produktow zawierajacych cholesterol. Szczegolnie niekorzystne dla zdrowia
ludzi z podwyzszonym poziomem cholesterolu sa tluszcze nasycone.
Tluszcze nasycone: naleza do nich prawie wszystkie tluszcze zwierzece i
niektore roslinne. Wystepuja w duzych ilosciach w tlustym miesie (tłuste to nie
tylko takie, gdzie widac "zywcem" tluszcz), lustych wedlinach, skorze drobiu,
sloninie, sadle, loju, masle, mleku pelnotlustym, smietanie, lodach
smietankowych, pelnotlustych serach, czekoladzie, produktach czekoladopodobnych
i margarynach produkowanych wg starej technologii.
Tluszcze jednonienasycone: badania wykazuja, ze wplywaja korzystnie na
cholesterol we krwi i zmiejszaja ryzyko choroby wiencowej. Wystepuja obficie w
oliwie z oliwek, oleju arachidowym i rzepakowym niskoerukowym..
Tluszcze wielonienasycone: obnizaja poziom chlesterolu we krwi. wystepuja
obficie w oleju sojowym, slonecznikowym i niektorych margarynach. Powinny byc
spozywane na surowo.
Wielonienasycone tluszcze rybie: hamja krzepniecie krwi i zmiejszaja ryzyko
zawalu, wystepuja obficie w makrelach, sledziach, lososiu.
Cholesterol: znajduje sie wyacznie w produktach zwierzecych, szczegolnie duzo w
podrobach, zoltku jaj, krewetkach, sardynkach, kawiorze, lososiu.
Ufff, mozna duzo by pisac, lepiej poszukaj w ksiegarniach :).
A z ciekawostek jeszcze powiem o unikaniu kokosow.

Pozrawiam
Robert