Choroba kleszczowa?

1. Data: 2006-05-24 19:31:37

Temat: Choroba kleszczowa?
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

We wtorek zrobilem sobie wycieczke rowerową, 20 km (to dośc dużo dla
mnie biorac pod uwaghe ze dosc rzadko robie takied ługie odcinki za
jednym pociągnięciem.
Nastepnego dnia wstałem rano i o dziwo nie miałem zakwasów, wszystko
ładnie było do godizny 14. Keidy naglepoczułem się senny i zaczeły mnie
boleć wszystkie kości i stawy, ogłowie nie wspomne. Zdrzemnałem sie na 3
godiznki wstałem i ledwo mogłem utrzymać sie na nogach (brak sił) a o
siadaniu i wstawaniui niebyło mowy. Głowa mnie bolała jak diabli, byłem
troche otumaniony, pojawły sie jakies sny na jawie.
Próboałem zasnać, niestety co 2 - 3 godizny sie budziłem , przekrecałem
sie po łóżku, było mi strasznie duszno i gorąco - w domu było tylko 22*C
(co jest normą i nie jest mi nigdy za gorąco). Nastepnego dnia bóle
wiekszosci stawów ustąpiły ale pojawiły sie bóle kręgosłupa, karku i
głowy. Głowa boli nieprzerwanie cały dzisiejszy dzień. A najbardziej
podczas wstawania z pozycji siedzacej kedy powstaje takei dzine uczucie
jakby ktoś zgnaitał mi głowe w imadle. ból jest w okolicach tyłu głowy i
naprawde silny. Kar boli nieco mniej alenie ma mowy o obracianiu głową
bo to zadaje mi ból. Zęby bola od moemntu wycieczki.
dodam ze podczas wycieczki przjeżdzaliśmy przez jakies 200m lasu. Czy
mozłiwe ze jakaś menda (kleszcz) sie mne uczepiła i jakimś syfenm
zaraziła. nie sprawdzałęm kleszczy, bo niemiałme ich gdzie dostać -
jedynie na twarzy i dłoniach. A tma nic nie było.
Co robić? Udać sie z tymi objawami do lekarza? Co to moga być za
przyczyny takiego zachowania organizmu, nigdy wcześniej po dłuższych
dystansach nie bylo takich problemów poza porannymi zakwasami. 29.05 mam
ostania mature, na której musze być żywy i przytomny.

2. Data: 2006-05-24 21:11:01

Temat: Re: Choroba kleszczowa?
Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> dystansach nie bylo takich problemów poza porannymi zakwasami. 29.05 mam
> ostania mature, na której musze być żywy i przytomny.

chlopaku , lec do lekarza a nie pisz na grupe, wyglada to na typowe objawy
boreliozy z zapeleniem opon mozgowych!!
Jutro rano smigaj do internisty i wpychaj sie w kolejke, dostaniesz
antybiotyk, albo wyladujesz w szpitalu, mature zrobisz pozniej, dasz rade!

3. Data: 2006-05-24 21:41:00

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chlopaku , lec do lekarza a nie pisz na grupe, wyglada to na typowe objawy
> boreliozy z zapeleniem opon mozgowych!!

i to tak na drugi dzien po ugryzieniu objawy boreliozy? Predzej to tylko
wirusowe kleszczowe zapalenie opon mozgowych, czy jak to tam zwal... ale i
tak jakos szybko.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-05-25 05:15:34

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> i to tak na drugi dzien po ugryzieniu objawy boreliozy? Predzej to tylko
> wirusowe kleszczowe zapalenie opon mozgowych, czy jak to tam zwal... ale
> i tak jakos szybko.

I co ciekawe.. było tylko wysokie ciśnienie krwi, teraz już praktycznie
mnie ządne stawy nie bolą tlyko głowa jeszcze, już przy wstawaniu nie
mam bólów głowy.

5. Data: 2006-05-25 05:30:00

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-05-2006 o 07:15:34 Osadnik <o...@w...pl> napisał:

> I co ciekawe.. było tylko wysokie ciśnienie krwi, teraz już praktycznie
> mnie ządne stawy nie bolą tlyko głowa jeszcze, już przy wstawaniu nie
> mam bólów głowy.

To chyba objawy po "wycieczce rowerowej" a nie kleszczu. Uwierz mi, że
gdyby coś się działo złego, to zauważyłbyś zaczerwienienie i opuchnięcie w
miejscu, gdzie był kleszcz.
Ja kleszcza miałam w okolicach pachy i po 3 dniach (bo niestety zwlekałam)
nie mogłam podnieść ręki do góry... :/
Ale 2 serie antybiotyków i żyję :)

- Monika

6. Data: 2006-05-25 05:37:10

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):

> [...]
> Ja kleszcza miałam w okolicach pachy i po 3 dniach (bo niestety
> zwlekałam) nie mogłam podnieść ręki do góry... :/

Tyle ze mógł wleźc w miejscu dla mnieniewdiocznym np plecy albo skóra
głowy (która ma cała anjewżoną wręcz pojedyńczymi pękajacymi fragetnami
skóry z których wylewa sie troche krwi i robią się strupki.
Mimo to bede drałował dziś do lekarza. bo wczoraj miałem cisnienie
150/105 (za wysokie jak dlamnei bo u mnie śrendia wynosi 128/90) A dziś
rano miałem 100/44. Mierzone normlanym aparatem.

7. Data: 2006-05-25 05:56:31

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tomla" <t...@w...pl> writes:

> chlopaku , lec do lekarza a nie pisz na grupe, wyglada to na typowe objawy
> boreliozy z zapeleniem opon mozgowych!!

Borelioza nie ma nic wspolnego z zapaleniem opon mozgowych.
Ani z objawami opisanymi w tym wątku.

MJ

8. Data: 2006-05-25 06:18:12

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> Borelioza nie ma nic wspolnego z zapaleniem opon mozgowych.
> Ani z objawami opisanymi w tym wątku.

też mi sie nie wydawało. Tylko co to w takim razie może byc , bo itak
bde czekał na wizyte

9. Data: 2006-05-25 08:07:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik <o...@w...pl> writes:

> też mi sie nie wydawało. Tylko co to w takim razie może byc , bo
> itak bde czekał na wizyte

Idz do lekarza, internet cie nie wyleczy.

Z kleszczem bardzo rzadko jest tak, ze "ugryzie i ucieknie" - gdyby ci
sie przyczepil kleszcz, to prawie na pewno mialbys go do dzisiaj. A
kleszczowe zapalenie opon tez nie objawia sie tak szybko. Ale nawet od
informacji, ze nie jestes chory od kleszcza, nie bedziesz zdrowszy.
Idz do lekarza.

MJ

10. Data: 2006-05-25 10:39:15

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> też mi sie nie wydawało. Tylko co to w takim razie może byc , bo itak
> bde czekał na wizyte

sory sory, troche sie zagalopowalem :-)

powikłania po sożyciu kreta
ropa na migdałkach
Zdrowe odzywianie
odklejenie siatkówki, gdzie i jaką metodą?
nietypowe pytanie