Ciasto WZ

1. Data: 2007-09-15 17:45:06

Temat: Ciasto WZ
Od: Lt John Brawo <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na ciasto WZ. Probowalem juz kilku ale za kazdym razem
wychodzilo mocno zbite, ciezkie i nie puszyste (bardziej jak piernik).
Wiekszosc przepisow podaje make, cukier i maslo w stosunku mniej wiecej
1:1:1, i do tego proszek, kakao ewentualnie czasem mleko. Moze cos robie
zle ale nie wiem co.

2. Data: 2007-09-16 19:15:06

Temat: Re: Ciasto WZ
Od: b...@i...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

Kup gotowe firmy Gellwe lub Delekta upiec i problem masz z głowy. W kartonie
masz wszystko krem też.
> [...]
> Wiekszosc przepisow podaje make, cukier i maslo w stosunku mniej wiecej
> 1:1:1, i do tego proszek, kakao ewentualnie czasem mleko. Moze cos robie

Tutaj sa Twoi nowi znajomi!
Sprawdz >>> http://link.interia.pl/f1bb7

3. Data: 2007-09-16 21:24:30

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BEATA pisze:
> Kup gotowe firmy Gellwe lub Delekta upiec i problem masz z głowy. W
> kartonie masz wszystko krem też.

Świetna rada... a gdyby nie wiedział jak ugotować obiad niech kupi
"Pomysł na" Winiar?
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

4. Data: 2007-09-16 21:37:33

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** BEATA <b...@i...pl> wrote:

> Kup gotowe firmy Gellwe lub Delekta upiec i problem masz z głowy.

To nie lepiej iść do cukierni?

--
+ ' .-. .
, * ) )

5. Data: 2007-09-17 05:21:05

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WUZETKA

Podaj przepis oryginalny z cukierni "Orbisu" (z czasu, kiedy to
ciastko powsta o):

CIASTO:
- 2 jaja
- 1,5 szkl. cukru
- 1 szkl. mleka
- 2 y ki powide lub kwa nego d emu
- szczypta soli
Powy sze sk adniki rozetrze (w makutrze lub mikserem)
Doda :
- 2,5 szkl. m ki wymieszanej z 2 y eczkami (p askimi) sody do
pieczenia
- 2 y ki kakao
Wymiesza ., doda 0,5 szklanki oleju i zapach rumowy
Piec ok. 50 minut w temperaturze 150 - 160 stopni.

KREM:
3/4 pojemniczka lekko rozmi k ego mas a ro linnego zmiksowa albo
utrze z pojemniczkiem serka homogenizowanego (mas o ro linne i serek
by y wtedy w opakowaniach 250 g). Doda 7 y ek cukru-pudru. Gdyby
mikser nie chcia zmiksowa , mozna doda 1-2 y ki smietany lub mleka.
Utarty krem w o y do lodówki, aby troch stwardnia .

POLEWA:
- 125 g mas a
- 0,75 szkl. cukru-pudru
- 2 y ki kakao (najlepsze b. ciemne)
- 2-3 y ki wody
Rozgrza na ma ym gazie, mieszaj c. Po zdj ciu z ognia studzi
mieszaj c a osi gnie odpowiedni konsystencj (tej nie umiem niestety
poda s ownie - je li b dzie zbyt rzadka, sp ynie z ciasta, je li zbyt
twarda, nie da si adnie rozsmarowa .

Przekrojony placek posmarowa grubo kremem i pola polew .

6. Data: 2007-09-17 07:23:33

Od: Lt John Brawo <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goska pisze:
> WUZETKA
>
> Podaj przepis oryginalny z cukierni "Orbisu" (z czasu, kiedy to
> ciastko powsta o):

Dziekuje, postaram sie wyprobowac przy najblizszej okazji.

7. Data: 2007-09-17 07:51:53

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goska pisze:

> - 2 y ki powide lub kwa nego d emu

kwa nego? To jakies nowe przeklenstwo? :) To chyba powinno sie pisac
,,kwa...nego'' :0

th

8. Data: 2007-09-17 08:02:03

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Wrz, 09:51, Theli <p...@w...pl> wrote:
> kwa nego? To jakies nowe przeklenstwo? :) To chyba powinno sie pisac
> ,,kwa...nego'' :0

hehe, przy wklejaniu z worda po kn o polskie litery :-D

Powinno by :
- 2 y ki powide lub kwa nego d emu

9. Data: 2007-09-17 13:20:03

Od: "vala" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 lyzki kwasnego dzemu :D

Uzytkownik "Goska" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
s.com...

10. Data: 2007-09-17 22:40:40

Od: beny <r...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczy mnie od tego bolą...
Poniżej wersja poprawiona (jak już zadałem sobie trud, poprawić i
wydrukowac to po co ktoś ma drugi raz to robić...)

WUZETKA

Podaję przepis oryginalny z cukierni "Orbisu" (z czasu, kiedy to
ciastko powstało):

CIASTO:
- 2 jaja
- 1,5 szkl. cukru
- 1 szkl. mleka
- 2 łyżki powideł lub kwaśnego dżemu
- szczypta soli
Powyższe składniki rozetrzeć (w makutrze lub mikserem)
Dodać:
- 2,5 szkl. mąki wymieszanej z 2 łyżeczkami (płaskimi) sody do
pieczenia
- 2 łyżki kakao
Wymieszać., dodać 0,5 szklanki oleju i zapach rumowy
Piec ok. 50 minut w temperaturze 150 - 160 stopni.

KREM:
3/4 pojemniczka lekko rozmiękłego masła roślinnego zmiksować albo
utrzeć z pojemniczkiem serka homogenizowanego (masło roślinne i serek
były wtedy w opakowaniach 250 g). Dodać 7 łyżek cukru-pudru. Gdyby
mikser nie chciał zmiksować, można dodać 1-2 łyżki śmietany lub mleka.
Utarty krem włożyć do lodówki, aby trochę stwardniał.

POLEWA:
- 125 g masła
- 0,75 szkl. cukru-pudru
- 2 łyżki kakao (najlepsze b. ciemne)
- 2-3 łyżki wody
Rozgrzać na małym gazie, mieszając. Po zdjęciu z ognia studzić
mieszając aż osiągnie odpowiednią konsystencję (tej nie umiem niestety
podać słownie - jeśli będzie zbyt rzadka, spłynie z ciasta, jeśli zbyt
twarda, nie da się ładnie rozsmarować.

Przekrojony placek posmarować grubo kremem i polać polewą.

robert"beny"banek

Re: paluszki krabowe - jak?
paluszki krabowe - jak?
Orzechy włoskie