Ciasto do pizzy

1. Data: 2004-08-30 13:30:48

Temat: Ciasto do pizzy
Od: "Ferka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

znacie jakis sposob na zrobienie spodu do pizzy? oczywiscie musi byc
CIENKIE, bo do tej pory wszystkie przepisy podaja PUSZYSTE ciasto :>

1. Data: 2004-08-30 13:32:54

Temat: Re: Ciasto do pizzy
Od: Pawel Hadam <P...@i...ssppppppaaaaamereeckkk.fr> szukaj wiadomości tego autora

Ferka wrote:

> znacie jakis sposob na zrobienie spodu do pizzy? oczywiscie musi byc
> CIENKIE, bo do tej pory wszystkie przepisy podaja PUSZYSTE ciasto :>

Po takim samym problemie przerzucilem sie na CS - Ciasto Sklepowe :)
Niektore pizzerie (np. Zwienczyca pod Rzeszowem) tez sprzedaja samo ciasto.

Hadzio

1. Data: 2004-08-30 13:55:41

Od: "Bogdan &Bogdan" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3/4 szklanki wody
pol kostki drozdzy
pol kostki margaryny
2 szklanki maki
lyzka soli (na wyczucie)

Margaryna roztopic i ostudzic.
Drozdze rozposcic w wodzie i dodac do tego sol
Potem wszystko 'cuzamen' w piekne ciasto.
Dodawac maki aby ciasto nie bylo ani za geste
ani za zadkie. Wyrabiac az zacznie odchodzic od dloni.
Odstawic az podrosnie.

Robilem w sobote, uroslo w ok. 40 minut podwajajac objetosc
Porcja ba blache ok. 50 cm x 50 cm
Po upieczeniu mial grubosc max 1 cm, a czasami mniej

ps moze ktos zna inne przepisy?

--
Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
gubernator William J. le Petomane

1. Data: 2004-08-30 15:12:00

Od: "Piotr" <l...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> 3/4 szklanki wody
> pol kostki drozdzy
> pol kostki margaryny
> 2 szklanki maki
> lyzka soli (na wyczucie)

Hmm robiles je kiedys? Jest cienkie i chrupiace?
OK, do rzeczy...

Woda i maka j.w., niecala LYZECZKA soli, lyzka - dwie oleju, a drozdzy... a
drozdzy jak najmniej!! Kiedys tez mialem problem z puszystym ciastem, ale
dzieki kilku paniom z tej grupy juz wiem ze blad lezal po stronie ilosci
drozdzy. Jesli masz paczke 100 g, podziel ja sobie (zarysuj) nozem na 10
czesci, pozniej na pol, czyli 1/20 = 5g drozdzy, nie wiecej!
Niedopuszczalnym grzechem jest dodanie cukru i mleka - tak pisza w
niektorych przepisach - nie wolno! Ciasto nie moze sie kleic, nie moze byc
rowniez za suche - w razie czego dodaj wode albo make, po wyrobieniu niech
rosnie pod przykryciem przez pol godziny (jestem glodomorem wiec i sam nie
pozwalam nawet na 10 min ;). Powyzsze ilosci starczaja mi na 3 male pizze -
tj. wielkosci taleza z mokrofali. Pieke je pod grzalka w mikrofali, ok.
15-20 min. Zapewniam ze pizza bedzie cienka, chrupiaca i pyszna :)

1. Data: 2004-08-31 08:18:54

Od: "Kuba_A" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <l...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> tj. wielkosci taleza z mokrofali. Pieke je pod grzalka w mikrofali, ok.
> 15-20 min. Zapewniam ze pizza bedzie cienka, chrupiaca i pyszna :)

Popieram. Mniej soli (chyba ze robisz mniej pikantnte nadzienie), mniej
drozdzy i na pewno zadnego cukru ani mleka.
Ciasto nie musi rosnac az dwa razy. Jeli urosnie 1,5raza to sukces i w
zupelnosci wystarczy. Zeby uroslo wstawiam je do cieplego (30*C) piekarnika
pod szmatke.
Piec pizze w mikrofali? Mamma mia, wlosi by Cie zastrzelili ;) Ja pieke
normalnie w piekarniku, na termoobiegu. Troche wysycha, ale jesli nadzienie
jest soczyste (pomidory, duzo sosu itp) to nie szkodzi.

Acha, maly tip - przed polozeniem nadzienia smaruje uformowany placek oliwa
i wkladam na 5 minut do rozgrzanego piekarnika. Dzieki temu ciasto bedzie
juz lekko ogrzane kiedy poloze nadzienie i na pewno chrupiace kiedy wyjme
pizze z pieca.
No i ser oczywiscie na sam koniec, na 5-10 minut przed wyjeciem z pieca.

Smacznmego

1. Data: 2004-08-31 08:43:41

Od: "Kosmo" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pizze z pieca.
> No i ser oczywiscie na sam koniec, na 5-10 minut przed wyjeciem z pieca.

Dodam jeszcze jeden mały tip (wiem od kogoś kto pracował w włoskich
pizzeriach): nie czeka się aż ciasto wyrośnie, przynajmniej włosi nie
czekają tylko z zrobionego ciasta robią placek bardzo cienki i przed
nałożeniem tego zo ma być na pizzy wkładają do pieca (ok 100 stopni )
podobno (ile tych podobno, sam nigdy nie robiłem nie mam pieca z kamieniem)
tam ciasto ma wyrosnąć, później jak już przystrojona pizza jest, to do pieca
i grzanie na maksa (180 - 200 stopni)

1. Data: 2004-08-31 08:46:09

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znacie jakis sposob na zrobienie spodu do pizzy? oczywiscie musi byc
> CIENKIE, bo do tej pory wszystkie przepisy podaja PUSZYSTE ciasto :>

Ja mam sprawdzony przepis podany na tej grupie, ale niestety nie zapisalam
przez kogo:

500 g mąki
300 g wody,
łyżka oliwy extra vergine,
10 g soli,
25 g drożdży
+ oregano do ciasta

Rozpuscic drozdze w letniej wodzie (nie goracej), wsypac make i sol.
Wyrabiac ciasto recznie przez ok.10 min, a w maszynie przez pare minut.
Ciasto wlozyc do naczynia, nakryc i pozostawic w cieplym miejscu do
wyrosniecia przez ok pol godziny. Gdy podwoi swa objetosc rozwalkowac i
wylozyc do formy natartej oliwa i posypanej maka.
Ciasto przed nalozeniem ketchupu smarowac oliwa z oliwek.
Aby uzyskac pizze chrupiaca nalezy ciasto wywalkowac cienko, a aby uzyskac
pizze miekka, warstwa ciasta powinna byc grubsza i nalezy pozostawic ja
jeszcze do wyrosniecia (juz w formie)

Pieczenie:
W piekarniku nagrzanym do 250 C piec przez 10-15 min.

Pozdrawiam serdecznie.
Basiek.
P.S. Zanim dostalam ten przepis walczylam przez pare lat z ciastem na pizze
i zadne mi nie smakowalo, ale to jest pycha.

1. Data: 2004-08-31 08:56:37

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> P.S. Zanim dostalam ten przepis walczylam przez pare  lat z ciastem na pizze
> i zadne mi nie smakowalo, ale to jest pycha.

Jeśli do rozpuszczonych drożdży dodasz 1 płaską łyżeczkę cukru, to drożdże
szybciej będą pracowały. A taka ilość "słodyczy" w cieście jest niewyczuwalna :-
) Areta

1. Data: 2004-08-31 11:45:13

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli do rozpuszczonych drożdży dodasz 1 płaską łyżeczkę cukru, to drożdże
> szybciej będą pracowały. A taka ilość "słodyczy" w cieście jest
niewyczuwalna :-
> ) Areta

Bez cukru tez bardzo ladnie roslo :)
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-08-31 11:51:50

Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ch1oc9$2jo$1@opal.icpnet.pl...
> niewyczuwalna :-
>
> Bez cukru tez bardzo ladnie roslo :)
> Pozdrawiam.
> Basiek.

tak mi sie przypomnialo, jak jadlem pizze w Niemczech to smarowali ja sosem
czosnkowym....pachnialo cudnie nawet jak sobie teraz przypomne to mam
slinotok....
jaki moze miec sklad taki sos jakie przyprawy, moze ktos mi pomoze....
Pozdrawiam Jerzy
PS pizza byla ze szpinakiem ...mmmmmmmmm mniam.....

Cos wegetarianskiego na obiad?
Caminetto?
Lodówki LG - warto?
J.Czernikowski -Ciasta, ciastka, ciasteczka-prosba
Jak się wymawia Lasagne?