Bylo: Ciasto drozdzowe mojej swiadkowej -zrobilam!

1. Data: 2002-09-19 12:15:14

Temat: Bylo: Ciasto drozdzowe mojej swiadkowej -zrobilam!
Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Zrobilam ciasto drozdzowe z owocami i kruszonka wg. przepisu podanego przez
Basie niedawno na grupie. Pycha!!!! jakie mieciutkie!! Bardzo smaczne:) A tr
udno mi bylo uiwerzyc, ze istnieje ciasto drzdzowe, ktore nie wymaga zmudneg
o zagniatania:)
Jesli ktos sie jeszcze zastanawia czy zrobic, to szczerze polecam, bo wyszlo
rewelacyjne:)

Pozdrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-09-19 12:34:55

Temat: Re: Ciasto drozdzowe mojej swiadkowej -zrobilam!
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niteczka" <n...@r...pl> napisał w wiadomości
.pl...
> Witajcie!
>
> Zrobilam ciasto drozdzowe z owocami i kruszonka wg. przepisu podanego
przez
> Basie niedawno na grupie. Pycha!!!! jakie mieciutkie!! Bardzo smaczne:)

;-))) To sie Ludwisia ucieszy jak jej to powiem;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-09-19 13:52:33

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ktos sie jeszcze zastanawia czy zrobic, to szczerze polecam,
bo wyszlo
> rewelacyjne:)

Ja zaraz sie zabieram, tylko skończę sprzatanie:))))

Małe pytanko - śliweczki jak zwykle w bułeczce obtoczyć, tak? No bo
nie chcę, żeby się zakalec zrobił:)))))

pozdr

cherokee
z posprzataną gruntownie kuchnią i łazienką

1. Data: 2002-09-19 14:03:05

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
A mozesz ten przepis jeszcze raz rzucic na grupe, nie moge go znalezc, please!!!

Leon

1. Data: 2002-09-19 14:36:02

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Placek drożdżowy

(przepis Dany- pochodzenie wileńskie)

Składniki ( na dużą blachę)

1.. szklanka mleka
2.. kostka drożdży (8-10 dag.)
3.. kostka masła lub margaryny - najlepiej jednak smakuje z
maselkiem
smietankowym.
4.. szklanka cukru
5.. 4 szklanki maki ( poznańska i tortowa)
6.. 4 jajka
7.. 1 cukier waniliowy
8.. owoce sezonowe ( truskawki, wiśnie, jabłka, jagody, porzeczki
itp.)
Gorące mleko wlać do donicy, dodać masło, cukier i cukier waniliowy
do
rozpuszczenia). Drożdże rozgnieść z 2 łyżkami cukru i gdy się
rozpuszczą
dodać do wychłodzonych składników w donicy. Dodać także zmiksowane
jajka.
Zostawić na godzinę-dwie aby drożdże zaczęły "pracować". ( Można
zostawić
także na parę godzin !!!).

Dodać 4 szklanki mąki i wymieszać kopyścią lub mikserem. Wyłożyć
ciasto na
blachę. Na ciasto położyć owoce. Można dodać kruszonkę ( 20 dkg mąki,
10 dkg
cukru i masła - wyrobić ręką).

Wstawić blachę z ciastem do nagrzanego pieca. Piec w temp.185 stopni
około
50-60 min.

SMACZNEGO !

1. Data: 2002-09-19 17:28:13

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Super, dzieki, biore sie za robote, jutro napisze jak wyszedl!!!
:)

Leon

1. Data: 2002-09-19 19:51:55

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiła i zostałam wychwalona przez wszystkich w domu!!!!!!

Pychotka!!!!!!!!!!!!

dzieki i pozdrawiam

cherokee

1. Data: 2002-09-19 21:55:16

Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ktos robil z jablkami? Jesli tak, to ile jablek utrzec?E.

1. Data: 2002-09-20 01:49:30

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Tez zrobilem i podobnie wszystkim smakowalo (jest ze sliwkami), mam jednak
wrazenie, ze troche jest jakby za ciezkie, choc zadnego zakalca nie ma. Moze
gdyby troche mniej maki o 3/4 szklanki? No nie wiem, poeksperymentuje nastepnym
razem. Tak czy inaczej przepis jest rewelka, nie trzeba wyrabiac!!!

Pozdrawiam
Leon

1. Data: 2002-09-20 07:15:34

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nastepnym
> razem. Tak czy inaczej przepis jest rewelka, nie trzeba wyrabiac!!!

Ja zrobilam w mrozonymi jagodami, ze sliwkami wydaje mi sie, byloby jeszcze
lepsze:)
Drozdzowe bez wyrabiania to jest to!:) Dzis zostal juz lylko malutki kawalek
ciasta...:) Ale zachowalo swoja swiezosc, miekkosc i wilgoc.

Pozdrawiam,

Niteczka

Glodowka
ciastka ze sliwka[P]