Ciasto na naleśniki - prośba

1. Data: 2001-08-08 18:32:02

Temat: Ciasto na naleśniki - prośba
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
Czy macie może przepis na_porządne_ciasto na naleśniki? Wg mojego przepisu
naleśniki zawsze wychodzą z tysiącem maleńkich dziureczek, przez które potem
wycieka farsz :~( Cudowałam już na wszelkie sposoby, ale nic z tego. Dziury są
zawsze, a ja ich nie chcę. Nie wiem, czy to kwestia mąki, miksowania ciasta,
dodatków, czy czegoś innego.
BTW - jakiej mąki najlepiej używać do ciasta naleśnikowego?
I jeszcze - czy znacie jakieś egzotyczne/niespotykane/czaderskie przepisy na
farsze do naleśników. Twarożki, dżemy, kapustka i mięso już mi się znudziły.
Maja

1. Data: 2001-08-09 06:18:07

Temat: Re: Ciasto na naleśniki - prośba
Od: promesa <a...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc :)

Maja Krężel wrote:

> [...]
> naleśniki zawsze wychodzą z tysiącem maleńkich dziureczek, przez które potem
> wycieka farsz :~( Cudowałam już na wszelkie sposoby, ale nic z tego.

Uwielbiam nalesniki i ciasto do nich "walkowalam" na wszelkie mozliwe
sposoby. Podaje takie, ktore zadnych dziur ani bablow miec nie bedzie.

2 szkl. maki (daje wroclawska lub tortowa)
1 szkl. mleka
1 szkl. wody
1 jajko
szczypta soli
ew. szczypta cukru waniliowego jesli farsz bedzie slodki)

konsystencja powinna byc podobna do gestszej smietany

wychodzi jakies 6-7 cienkich nalesnikow na duzej patelni

pozdrawiam
Aga

1. Data: 2001-08-09 13:03:53

Od: "jotbo" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 szkl. maki (daje wroclawska lub tortowa)
> 1 szkl. mleka
> 1 szkl. wody
> 1 jajko
> szczypta soli
A ja dorzucam niewielką szczyptę cukru i 1-2 łyżek oliwy z oliwek.
Ponadto mieszam tylko z żółtkiem, odkładam na ok. 1/2 godz.,
dopiero potem dodaję ubite białko i do obróbki cieplnej.
Wychodzi nieco tylko słodsze, bez otworków
i - chyba - jednak mniej się przypala.
Nie pytajcie o uzasadnienie - nie wiem

Z życzeniami smacznego Józef

1. Data: 2001-08-09 13:15:41

Od: "Madzik" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje nalesniki z "normalnej" maki wychodza ok. Ale wczoraj postanowilam
zrobic ciasto z maki razowej i cos bylo nie tak. Przypalaly sie i byly
jakies takie "ciapowate". Czy przepis z taka maka czyms sie rozni? Inne
proporcje?

pzdr - Magda

1. Data: 2001-08-09 15:25:42

Temat: Odp: Ciasto na naleśniki - prośba
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maja Krężel <o...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9kt52o$1n0$...@n...tpi.pl...

> I jeszcze - czy znacie jakieś egzotyczne/niespotykane/czaderskie przepisy
na
> farsze do naleśników. Twarożki, dżemy, kapustka i mięso już mi się
znudziły.

Co do ciasta, to się nie wypowiadam, bo zawsze eksperymentuję i zawsze się
udaje :)

Kiedyś ktos mi podsunął pomysł na farsz rybny: wędzona makrela, drobno
posiekana cebulka, moze być też kukurydza, moze być małosolny ogórek. Do
tego kapeńkę "zlepiacza" (zalezy co kto lubi - majonez, musztarda, ketchup).
Ja smażąc naleśniki z zamiarem rolowania w nich ryby dosypuję do ciasta
nieco przypraw, najrózniejszych, co mam pod ręką. Zawsze jakoś to wychodzi,
moje chłopaki jedzą, nie narzekają, polecam.

Monika

1. Data: 2001-08-10 07:06:32

Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika Sawicka <m...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
wychodzi,
> moje chłopaki jedzą, nie narzekają, polecam.

Ryz z pieczarkami, albo kasza gryczana z grzybami. Fajnie wychodzi jesli do
ciasta nalesnikowego dodasz szafranu....

1. Data: 2001-08-15 15:16:14

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

tuńczyk( w sosie własnym) plus tarty żółty ser plus sól i biały pieprz i
oregano. zawijać farsz w naleśniki tak jak krokiety, odsmażać na chrupiąco i
podawać albo posypane żoltym serem albo udekorowane świeżym pomidorem. moja
chłopina bardzo takie lubi

pozdrawiam
MechaGodzilla

Użytkownik Monika Sawicka <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9kuai9$idk$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

1. Data: 2001-08-15 19:19:08

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <k...@w...ps.pl.USUNTO> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9le3n9$9hk$...@n...tpi.pl...
> tuńczyk( w sosie własnym) plus tarty żółty ser plus sól i biały pieprz i
> oregano. zawijać farsz w naleśniki tak jak krokiety, odsmażać na chrupiąco
> podawać albo posypane żoltym serem albo udekorowane świeżym pomidorem.
skoro juz o nalesnikach i tunczyku.. Mecha, to moze zobacz ten rpzepisik..
moze bedzie tez dobre... mi niespecjalnie smakuje... ale to chyba dlatego
poniewaz dla mnie polaczenie tunczyk i nalesnik to nie do rpzyjecia... ale
innym podobno smakuje:-)

W rondlu rozgrzej maselko dodaj cebulke i lodyge selekrka, gotuj mieszaj
czasem przez 10 minutek aha.. cebula nie mzoe sie podsmazyc tylko
zeszklic:-) dodaj make jakies 100g i gotuj dlej mieszjac przez 2-3
minutki.... wlej do tego pasqctfa 350ml mleka i gotuj az wszystko ladnie
zgestnieje zmiejsz gaz i mieszaj jeszcze przez 3-4 minutki do tego ddoaj
tunaka i kukurydze ahia i 2 lyzki smietany kwasnej wymieszaj i dodaj zielona
pitruche... potem nadziej te biedne nalesniki /profanacja!/ i smacznego:-)

POzdrawiam
Jacus

1. Data: 2001-08-16 19:24:32

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

ok, spróbuję i tak następnym razem.
neleśniki z tuną sa pyszne:)))
pozdrawiam
MechaGodzilla

Użytkownik Jacek <l...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9lgv4n$9dg$...@n...tpi.pl...
> [...]
zielona
> pitruche... potem nadziej te biedne nalesniki /profanacja!/ i smacznego:-)

puree ziemniaczane i cio do niego ?
Gdansk, jutro
Bźźź..
Czy ktoś wie gdzie w Wawie mogę kupić kurki z pierwszej ręki ???
kotlety zapiekane z warzywami