Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa. Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.

« poprzedni post następny post »
Data: 2009-03-19 14:24:13
Temat: Re: Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki


Użytkownik "Lila"
>
> Wreszcie jakis sensowny głos nauczyciela.
> W ogóle w tej calej dyskusji brakuje mi głosów nauczycieli w mediach.
> Rodzice beda protestowac, bo zawsze znajdzie sie jakas grupa, ktorej
> reforma
> sie nie spodoba.
>
Mnie się też reforma nie podoba, choć musze przyznać, że dzięki
zerówkowiczom kilka koleżanek nie będzie musiało w tym roku szukać nowej
pracy. :D
MEN powinien się skupić na przedszkolach, nie szkole. Dzieciaki 4-6 letnie
powinny miec zapewnione miejsce, jeśli tylko rodzice zechcą je tam posłać.
Podstawa programowa, czyli 3-5 godzin zajęć dziennie, bezpłatna,
nieobowiązkowa i finansowana dotacją oświatową, nie budżetem gminy i nie na
gminne widziemisie, ten eksperyment z oddolną regulacją zwyczajnie nie
wypalił.
Ktoś spróbował policzyć, czy dostosowanie wszystkich_szkół do potrzeb 5 i
6latków nie będzie aby droższe od rozbudowy sieci przedszkoli?

Ale akurat przywoływany tutaj problem siedmiolatków jest mocno naciągany. O
posłaniu sześciolatka do pierwszej klasy zadecyduje rodzic (i zgoda
dyrektora). Nie będzie się kierował rachunkiem ekonomicznym, że wyśle z domu
i opieka z głowy, bo i tak w obecnym systemie go wysyła, tyle że do zerówki,
w dodatku jest to bardzo często zerówka przy szkole. Pójda zatem dzieci
wyselekcjonowane a moim zdaniem nieliczne. Trafią do grupy dzieci starszych
z normalnego naboru, więc niewyselekcjonowanych w żaden sposób. Tzw.
dojrzałości szkolnej nie zyskuje się automagicznie w dniu siódmych urodzin,
ona pojawia się pomiędzy szóstym a ósmym rokiem życia (plus wyjątki ;).

Stąd prosty wniosek, że mała grupa zdolnych i dojrzałych sześciolatków
będzie miała o wiele lepszy wpływ na przebieg nauczania, niż znajdująca się
w klasie 30-50% (oceniam na podstawie przeciętnej dla czwartoklasistów)
grupa dzieci, które nie nadążają lub nadążają z olbrzymim trudem za
ambitniejszą, dojrzalszą lub lepiej przygotowaną - na przykład przez
uczęszczanie do przedszkola - resztą klasy.

EwaSzy

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
19.03 Marchewka
19.03 Marchewka
19.03 Marchewka
19.03 Qrczak
19.03 Habeck Colibretto
19.03 Iwon(K)a
19.03 Habeck Colibretto
19.03 Habeck Colibretto
19.03 Iwon(K)a
19.03 Forr
19.03 Forr
19.03 Iwon(K)a
19.03 Qrczak
19.03 Habeck Colibretto
19.03 Qrczak
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6