Ciemna podłoga (deski lub parkiet) jakie wady?

1. Data: 2003-11-16 11:21:49

Temat: Ciemna podłoga (deski lub parkiet) jakie wady?
Od: "Luka" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam sobie zafundowac podloge z jesiony opalanego w formie desek. To
bodajze jeden z najciemniejszych wariantow jakie sa. Podobno strasznie widac
na niej brud. Z drugiej strony sprzedawca zauwazyl: na jasnej widac ciemny
brod a na ciemnej jasny. Jakie macie doswiadczenia? A jak jest z jakimis
uszkodzeniami jak (odpukac) spadnie cos ciezkiego? Czy bardziej widac niz na
jasnej? prosze o wszelkie rady i uwagi!

1. Data: 2003-11-16 11:23:55

Temat: Re: Ciemna podłoga (deski lub parkiet) jakie wady?
Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luka" <4...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uszkodzeniami jak (odpukac) spadnie cos ciezkiego? Czy bardziej widac niz

Ja stawiam na kurz który będzie mocno widać , ..mój teść mówił mi ostatnio
że nigdy więcej nie kupi sobie czarnego samochodu " coś w tym musi być.
pozdr
tomekn

1. Data: 2003-11-17 15:54:13

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luka" <4...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zamierzam sobie zafundowac podloge z jesiony opalanego w formie desek. To
> bodajze jeden z najciemniejszych wariantow jakie sa.
[ciach]

Tez jestem w trakcie wybierania koloru podlogi do pokoju, przyznam, ze
marzyla mi sie ciemna z jakiegos egzotycznego drewna. Kolezanka jednak
ostrzegla mnie - po pierwsze kurz, zeby zachowac czystosc musi podloge
przecierac raz dziennie,
po drugie rysy - jej dwaj siostrzency bawiac sie zrobili pare ladnych rys,
ktore niestety sa bardzo widoczne.

pozdro
ewelina

1. Data: 2003-11-18 08:51:42

Od: "Krzysztof" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uszkodzeniami jak (odpukac) spadnie cos ciezkiego? Czy bardziej widac niz

Ja mam podloge z Kempasu, jest raczej z tych bardziej ciemnych, nie czarna
ale...
Dobrym wyjsciem bylo ukladanie desek w totalny balagan, tzn. nie sortujac
ich ciemniejsze do jednego pokoju, a jasniejsze do drugiego, sa pomieszane,
wiec mniej widac zabrudzen. W zasadzie to sprawa ma sie glownie do kurzu, ja
jezdze z odkurzaczem minimum raz w tygodniu, ale wtedy juz widac jak sie
koty ganiaja. Brudu bardzo nie widac, no chyba ze sie przejedziesz bialymi
skarpetkami to co innego. W Duzym pokoju mam podloge z bardzo jasnego gresu,
tu nie widac prawie nic, poza plamami jak cos sie wyleje czy kapnie.
Podsumowywujac wiecej widocznego brudu jest na ciemnej podlodze, ale na
bialej nie widac za to czuc jak to wdychasz.

1. Data: 2003-11-18 09:45:05

Od: Piotr Kania <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Luka wrote:

> [...]
> uszkodzeniami jak (odpukac) spadnie cos ciezkiego? Czy bardziej widac niz na

ciemna podloga to glowny element wystroju mieszkania, fajnie wyglada
tylko musisz uwazac z kolorami scian i mebli zeby wszystko 'gralo'.
Dobrze wyglada na duzych pustych powierzchniach, gdzie stanowi glowny
element dekoracyjny (do mebli ze szkla, jasnego drewna i z jasnymi
obiciami). Co do porzadku, to odpowiedz sobie na pytanie: czy majac
jasna podloge rzadiej sie sprzata? ;-)
A podatnosc na uszkodzenia to w duzej mierze kwestia chemii uzytej do
polakierowania. Mozna miec sosne i porzadna chemie albo dab i lakier
wodny.

pozdro
/pk

1. Data: 2003-11-19 08:17:17

Temat: Re: !!! POMOCY Ciemna podłoga (deski lub parkiet) jakie wady?
Od: "Luka" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Apropos uszkodzen. Mam zamiar kupic sobie do mieszaknia stol
bilardowy.Wczoraj przeprowadzilem taki test: spuscilem bile na kawalek
takiej deski i powstalo zaglebienie!? i tak za kazdym razem! Dlaczego tak
sie dzieje? Bile nie jest wcale taka ciezka. Mozna sobie wyobrazic multum
innych (bardziej typowych) rzeczy ktore zrobia takie lub wieksze
uszkodzenie. Bardzo prosze o pomoc i rade bo nie wiem co robic - jaka
podloge robic.

1. Data: 2003-11-19 11:38:22

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innych (bardziej typowych) rzeczy ktore zrobia takie lub wieksze
> uszkodzenie. Bardzo prosze o pomoc i rade bo nie wiem co robic - jaka

Jak robisz takie eksperymenty to sie nie dziw.
To w koncu warstwa drewna jest na desce barlineckiej, a nie betonu.
O barlinek trzeba dbac...

--
Lesio5 - Leszek Grelak
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2003-11-19 23:07:24

Od: "Luka" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie o ekperymenty dla nich samych chodzi tylko o przewidywalne i dosc czeste
sytuacje. Moze lepszym wyjsciem bylyby panele, a moze korek? Co jeszcze
oprocz wykladziny moze byc na podlodze w pokoju?

1. Data: 2003-11-20 08:26:32

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sytuacje. Moze lepszym wyjsciem bylyby panele, a moze korek? Co jeszcze
> oprocz wykladziny moze byc na podlodze w pokoju?

Jesli musisz koniecznie grac w bilarda w mieszkaniu to trzeba sobie
zafundowac parkiet z jakiegos twardego drewna. Pewnie pójdziesz z torbami...

A odpisuje sie pod cytatem.

1. Data: 2003-11-20 13:48:43

Od: "Krzysztof" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sytuacje. Moze lepszym wyjsciem bylyby panele, a moze korek? Co jeszcze
> oprocz wykladziny moze byc na podlodze w pokoju?

Zadne drewno nie bedzie tak twarde zeby nie dalo sie na nim zrobic sladu, a
tak wogole to do sai bilardowej zdecydowanie pasuje wykladzina, przy okazji
wytrlumi ci pomieszczenie.

materac
farba do malowania plytek ceramicznych
sterownik do pieca CO