DIeta optymalna

111. Data: 2002-01-10 16:44:44

Temat: Re: Co jadać (Re: Dieta optymalna sucks)
Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c3cb61f@news.vogel.pl...
> Użytkownik Krystyna *Opty* <k...@v...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:a1havh$ngj$...@n...onet.pl...
> w tłuszczach,

> znaczy papierosów? ;o))))) coś pani kręci pani Krystyno....

No dobrze, jeszcze raz, ale bardziej precyzyjnie:
...- tych "świństw" zawartych w tłuszczu, skrupulatnie wraz z tym
tłuszczem unikałam, znaczy starałam się nie jeść (jajek, masła, śmietany,
tłustych serów, no i mięso jadła jak najbardziej chude i w małych
ilościach).
P.S.
Papierosy to zawsze świństwo, ale ich szkodliwość jest absolutnie względna,
w zależności od wielu czynników, ale to szerszy temat...

> problem...

> czyli jasno wychodzi że baaaardzo przeciążamy wątrobę? niektóre świństwa
> zresztą w wątrobie się _nie_ zatrzymają...

Do wątroby wchodzą 2 naczynia krwionośne: tętnica wątrobowa zaopatrująca ją
w krew utlenowaną, odżywczą i żyła wrotna doprowadzająca do wątroby krew
żylną z nieparzystych narządów jamy brzusznej, zawierająca produkty
trawienia jelitowego białek i węglowodanów oraz produkty rozpadu krwinek
czerwonych ze śledziony. Opuszczają natomiast przewody żółciowe.

Wątroba wytwarza: glikogen, mocznik, kwas moczowy i inne zw. wydzielane
bezpośrednio do krwi. Odbywa się w niej również przemiana tłuszczów (ale nie
tych z pokarmu!)

G ł ó w n y m produktem wątroby jest ż ó ł ć wyprowadzana przewodami
wątrobowymi i jest magazynowana w pęcherzyku ż.

Udział wątroby w przemianie węglowodanów polega na syntetyzowaniu i
magazynowaniu glikogenu, przemianie galaktozy i fruktozy w glukozę oraz
syntetyzowaniu glukozy z innych substancji.
Za "przychód i rozchód" tych przemian węglowodanowych w wątrobowym magazynie
odpowiadają czynniki hormonalne.

W wątrobie wytwarzane są ponadto liczne produkty pośrednie przemiany
węglowodanów. W przemianie białkowej udział wątroby polega na dezaminacji i
wzajemnych przemianach aminokwasów, tworzeniu mocznika z amoniaku oraz
syntezie białek osocza krwi.

W wątrobie zachodzi przemiana białek i węglowodanów w tłuszcze, synteza
cholesterolu i fosfolipidów, synteza lipoprotein, utlenianie W.K.T. (wolnych
kwasów tłuszczowych), oraz tworzenie ciał ketonowych.

No i funkcja trawienna: wątroba wydziela żółć niezbędną do trawienia
tłuszczów. Wraz z żółcią wydalane są do jelita liczne substancje chem., np.
barwniki żółciowe. Wątroba także wychwytuje i rozkłada lub unieczynnia
substancje szkodliwe, wydalane następnie z żółcią lub przekazywane w postaci
zobojętnionej do krwi i wydalane przez nerki.

Jeszcze magazynuje wit. A, D, B12 i znaczne ilości żelaza, wytwarza czynniki
krzepnięcia krwi. Uczestniczy w regulacji stężenia hormonów, w regulacji
ilości krwi krążącej spełniając funkcję zbiornika krwi i jako narząd o
najwyższej temperaturze odgrywa rolę w termoregulacji.

Zadowolony???

Krystyna*Opty*
(ktrórej wątroba chyba się nudzi )

112. Data: 2002-01-10 20:30:52

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> Papierosy to zawsze świństwo, ale ich szkodliwość jest absolutnie
względna,
????????????????????
????????????????????????????????????????????????

> w zależności od wielu czynników, ale to szerszy temat...
????????????????????
?

Miła Pani Krystyno!!!!!!!
Chociaż jeden dowód... Kto i gdzie to opublikował?
Pomijam Philip Morris:-)))))))

Poza znanym ostatnio faktem, że czystą nikotyną można wspomagać leczenie
gruźlicy.

Paliłem tytoń ponad 25 lat. Ostatnie 10 lat palenia to 2 - 3 paczki
dziennie. Od ponad roku jestem niepalący, ale nadal czasami męczy jak
cholera. Więc chociaż jeden argument, żebym znów mógł z czystym
sumieniem zacząć palić. Będę sztachał się po sam pępek, jak to Witkacy
mawiał

Bo w tym momencie to wydaje mi się, że Sz. Pani trochę
walnęła:-))))))))).
O beton:-)))))
Jak łysy:-)))))

Niepalący palacz pozdrawia serdecznie
Piotr

113. Data: 2002-01-10 21:01:18

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał

| Poza znanym ostatnio faktem, że czystą nikotyną można wspomagać leczenie
| gruźlicy.

Czysta nikotyna podobno zapobiega chorobie Altzheimera...

| Paliłem tytoń ponad 25 lat.

Ja krócej... Tylko 11.

| Ostatnie 10 lat palenia to 2 - 3 paczki dziennie.

Do trzech nie doszłam... 1-2 dziennie.

| Od ponad roku jestem niepalący, ale nadal czasami męczy jak
| cholera.

Ja od dwóch z hakiem. Męczy dalej....
Mój ojciec rzucił palenie 40 lat temu. Mówi, że czasem do dzisiaj ma ochotę
zapalić.

| Więc chociaż jeden argument, żebym znów mógł z czystym
| sumieniem zacząć palić.

Mój dziadek palił całe życie i zmarł jako 90-letni starzec, a jego brat nie
wypalił w zyciu ani jednego papierosa i umarł jako niemowlę.
;)))

| Będę sztachał się po sam pępek, jak to Witkacy
| mawiał

Oj... bez takich opisów... _proszę_!

| Niepalący palacz pozdrawia serdecznie

Palaczem, tak jak alkoholikiem, zostaje się na całe życie.

A, żeby nie było całkowicie off-topicznie - po rzuceniu palenia się tyje.... :)

siwa
anonimowa palaczka

114. Data: 2002-01-10 23:49:22

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krystyna *Opty* <k...@v...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1kgfg$bpl$...@n...onet.pl...

> implikuje

no było dużo o wątrobie, ale nie było odpowiedzi na moje pytanie...a na tym
opiera się częściowo DO.

tomek

115. Data: 2002-01-12 15:59:08

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zerwałam zwykłą, niepozorną kartkę z kalendarza i może te cytaty nie
są na temat palenia, ale godne przynajmniej przeczytania :

"Każdego dnia trzeba posłuchać choćby krótkiej piosenki, przeczytać dobry
wiersz, obejrzeć piękny obraz, a także, jeżeli to możliwe, powiedzieć parę
rozsądnych słów."

"Kto ma słuszność i cierpliwość, tego czas nadejdzie."

"Kto pierwszy guzik chybi, ten już nie da sobie rady z zapinaniem."

"Dopiero w późniejszym wieku dowiadujemy się , co nas spotkało w młodości."
J.W.Goethe

Ja paliłam 25 lat, średnio 15 sztuk dziennie - co jest istotne, ale o tym
potem. Próbowałam rzucić palenie z pomocą Nicorette ale się nie udało.W 1993
r. późno w nocy w TV zupełnie przypadkiem trafiłam na reportaż z oddz.
onkologii pt: "Stalowe gardła". Przedstawiał pewnego nauczyciela chorego na
raka
krtani, wpadł on na pomysł, by dać ostatnią lekcję, chyba najważniejszą -jak
to określił - w swoim życiu .
I zrobiono o nim film, a nawet drugą część. Pokazano operację, wyciętego
"kalafiora" - na zbliżeniu! (bo on tak sobie życzył). Potem była już tylko
metalowa rurka umocowana na stałe w przetoce w gardle, do której wlewano mu
lejkiem zupę, zapewniając go, że jest smaczna...Był jeszcze logopeda uczący
go mówienia za pomocą bekania i palacze zaciągający się papierosem
przytykanym do rurki.
Druga część to był powrót do szpitala z powodu pogorszenia (przerzuty) i
czas umierania. Jego własna narracja miała dopełniała w odbiorze reszty.
Rzeczywiście
podziałało to na mnie piorunująco.
Nagle jakaś klapka (nie mylić z klepką :) ) mi się otworzyła i zadałam
sobie pytanie: kurcze, palę już 25 lat, jakim cudem ja jeszcze nie mam tego
świństwa???
To był ten moment, strach który zdecydował, że od następnego dnia nie
paliłam, męczyło mnie falami.
Najtrudniejsze były pierwsze 3 miesiące, potem już nabierałam coraz większej
pewności, że się od nich uwolniłam i tak jest do dziś. Wiem jednak, że nie
palę dzięki temu nauczycielowi.
Nie mogłam zrozumieć, dlaczego tak ważny i SKUTECZNY film puszczono w nocy,
a w dzień robi się tyle kosztownych akcji na temat rzucania palenia. Dzisiaj
ten mechanizm jest dla mnie aż nadto widoczny, nie chodzi o to by "dogonić
króliczka, ale by gonić go", gonić za ogromne społeczne pieniądze.

To moja pierwsza lekcja w temacie palenia.

Krystyna*Opty*

116. Data: 2002-01-12 16:06:47

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drugiej lekcji udzielił mi za pośrednictwem swojej książki doktor
J.Kwaśniewski

(by uprzedzić ewentualne wątpliwości określenia "doktor", słownik wyrazów
obcych podaje trzy znaczenia: "doktor" < łac. doctor = nauczyciel, mistrz>
1. stopień naukowy..., 2. rel. D. Kościoła... 3. pot. lekarz, doktor
medycyny)

...Palenie tytoniu działa różnie na różnych ludzi. W zależności od ilości
wypalanych papierosów na dobę i składu diety, palenie może przyspieszać
postęp miażdżycy, może nie przyspieszać, może też działać
przeciwmiażdżycowo. Oczywiście

NIE NALEŻY PALIĆ, czytaj proszę, bardziej uważnie.

Pojedyncze słowa mają inny sens niż całe zdanie, albo jeszcze trochę inny
ma - wiele zdań i kontekst między nimi. To wymaga jednak odrobiny skupienia
przy
czytaniu, no i dobrej woli odczytania intencji piszącego. Dopiero całość
wypowiedzi daje względny obraz myśli, jaką ktoś chce przekazać.

Papierosy w dawce porażającej układ sympatyczny (40 i więcej na dobę)
znacznie przyspieszają rozwój miażdżycy w tętnicach wieńcowych i mózgowych.
Wypalanie 10-15 szt. na dobę pobudza układ sympatyczny, teoretycznie więc
działają one przeciwmiażdżycowo. Chorzy z chorobami zaliczanymi do tzw.
zespołów antymiażdżycowych mają również przewagę ukł. sympatycznego.
Papierosy w małych dawkach zwiększają tę przewagę, nasilają postęp choroby,
ale nie przyspieszają miażdżycy, zwłaszcza miażdżycy tętnic wieńcowych i
mózgowych. Przy umiarkowanym paleniu papierosy mogą przyspieszać rozwój
miażdżycy w tych narządach, które na pobudzenie ukł. sympatycznego przez
składniki dymu tytoniowego reagują silnym zwężeniem naczyń tętniczych. Tak
zachowują się tętnice w nogach. Zwężenie tętnic powoduje upośledzenie
ukrwienia, bo zwężonymi tętnicami dopływa do kończyn mniej krwi (dlatego tak
często ktoś odczuwa, że ma zimne dłonie i stopy- objaw ten może dotyczyć
także niepalących). Niedobór krwi powoduje niedobór tlenu, a to wymusza
wytwarzanie tlenu z glukozy, czego nieuchronnym odpadem jest cholesterol, a
skutkiem tegoż cholesterolu jest miażdżyca. Gdy serce (stymulowane rodzajem
diety) uzyskuje energię z zamiany kw. pirogronowego na mlekowy (chociaż
niewiele) w dalszej konsekwencji choruje na chorobę wieńcową, a jeszcze w
dalszej, może dojść do zawału... : (

Krystyna*Opty*

P.S. A moje dłonie i stopy zrobily się ciepłe dopiero po kilku miesiącach
stosowania DO. Samo rzucenie palenia nie pomoglo.

117. Data: 2002-01-13 22:43:06

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskusyjnych napisał:a1kgfg$bpl$...@n...onet.pl...

> no było dużo o wątrobie, ale nie było odpowiedzi na moje pytanie...a na

Chodzi Ci o przeciążenie watroby?
Powiem to inaczej: specjalnością wątroby jest produkcja żółci, która wpływa
do dwunastnicy, gdzie bierze udział w trawieniu tłuszczów.
W skład żółci wchodzą m.in.sole kw.żółciowych, które odgrywają podstawową
rolę w procesie emulgacji tłuszczu (tego z pokarmu!) co odbywa się w
jelicie, reszta czyli białko i węglowodany (te z pokarmu) muszą w celach
strawienia białek do aminokwasów, a węglowodanów do glukozy - wędrować z
jelita do wątroby żyłą wrotną. Nadmiary spożywanych białek i węglowodanów
powodują, że wątroba ma dużo pracy (patrz poprzedni post). Nie buntuje się,
gdy jednocześnie nie musi produkować dużo żółci, gdy jednak dostaje w
pokarmie i sporo tłuszczu to w końcu po jakimś czasie zaczyna dokuczać, bo
ile mozna tyrać na cały gwizdek???
Ponieważ my zjadamy m a ł o białek i węglowodanów - ona z nimi nie ma tyle
pracy i bez problemów robi to, w czym jest specjalistką.

Krystyna*Opty*

118. Data: 2002-01-14 16:53:36

Temat: Re: Dieta optymalna sucks
Od: "fasolka" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

chciałam tylko wtrącić, że pomysł z reaktorem nie jest autorstwa
Kwaśniewskiego:

"MASZYNA DO PRODUKCJI MANNY",Fascynująca próba rozwiązania biblijnej zagadki
AUTOR: George Sassoon, Rodney Dale
FORMAT: B5
STRON: 261
Waga: 290g
24,00 zł

119. Data: 2002-01-14 17:00:33

Od: "fasolka" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

ja osobiście jakiś czas temu byłam na tyle naiwna, że zakupiłam sobie teścik
do badania tej bakterii (helicobacter pylori), wyszedł pozytywnie więc
pobiegłam w panice do lekarza, który bardzo rozsądnie sprowadził mnie na
ziemię, stwierdzając, że jak wielu innych uległam reklamie firm
farmaceutycznych

120. Data: 2002-01-14 17:18:53

Od: "fasolka" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

o przepraszam, Izy przykład na pewno nie jest wyjątkiem, chyba że są już
dwa. Właściwie przez większość mojego życia miewałam z tym problemy (głównie
niestety widać to było na mojej twarzy-kłopoty z cerą) aż do momentu w
którym zaczełam stosować DO - teraz regularność jest zadziwiająca
fasolka.

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

MOŻE, nie mówię że musi, być z Twoim jelitem - jest nieprzystosowane do

Jeszcze raz dieta cambridge
dieta Kwaśniewskiego ?
dieta przyszlosci ;)
Nareszcie!