Re: Co jest niebezpiecznego mają białe szparagi?

Data: 2011-06-25 17:55:59
Temat: Re: Co jest niebezpiecznego mają białe szparagi?
Od: Lebowski <lebowski@*****.net>

W dniu 2011-06-25 19:16, Stokrotka pisze:
> W pszepisie był podany czas gotowania, więc raczej nie o to idzie.
> Zrobiłam te białe szparagi, były dogotowane, rozpływały się,
> ale faktycznie były ciężko strawne.

Najwidoczniej masz jakiegos zajoba na punkcie zywnosci wiec to
prawdopodobnie moja ostania odpowiedz.
Kiedy pisalem, ze saponiny lacza sie dobrze z woda, z tego co pamietam
ze szkoly to chyba pieniac sie przy tym, to chodzilo mi o wydluzenie
czasu kontaktu z woda w porownaniu do zielonych szparagow, a nie
dostarczenie wiecej ciepla, zeby sie rozgotowaly.
Przykladowo: biala kielbase mozna gotowac 10 minut wrzucajac do wrzacej
wody i chrzescic bialymi szpyrami miedzy zebami, a mozna tez gotowac
godzine na najmniejszym ogniu w w rosole, ktory po nakluciu wzbogaca jej
smak, a woda z tym emulgatorem wyplukuje wiekszosc tluszczy tak, ze
potem nie uswiadczysz w niej ani jednej szpyry.
Do szparagow zastosuj sobie przez analogie.