Co jeszcze...

21. Data: 2011-09-10 11:33:12

Temat: Re: Co jeszcze...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2011 13:11:05 +0200, krys napisał(a):

> Znaczy one były tak, jak u mnie porzeczki i czereśnie.
>
> Ale muszę odwiedzić borówkowy zakątek, w ubiegłym roku późną jesienią
> jeszcze zbierałam.

A nie żurawina to tam aby?
:-)

--
XL

22. Data: 2011-09-10 11:33:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2011 13:22:19 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-10 00:35, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Na samych. Sprawdziłam dziś, nic się jeszcze nie wytrąciło. Będę
> sprawdzać dalej.

No to sprawdzaj, sprawdzaj - się na pewno nie wytrąci :-D

--
XL

23. Data: 2011-09-10 11:38:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2011 13:23:28 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-09-10 08:42, niebożę krys wylazło do ludzi i marudzi:

> W sporych ilościach. Tyle że nie byłam zainteresowana, wolę żurawinę do
> mięs.

Borówki koniecznie z gruszkami, mniam! Słodkie, szkliste, z zawieszonymi w
nich kawałeczkami gruszek, o matttkooo.... Tyle że nawet jeśli są, to i tak
trudno o dobre gruszki do nich - nadaje się tak naprawde tylko gruszka
witarnia, która zanikła w Polsce już zupełnie :-(
Szara bera może być, żadna tam Hardy'ego. Ale tej szarej też nie
uświadczysz - ja czasem znajduję na targowisku, wtedy kupuję ile wlezie i w
słoiki na zaś, do tych przyszłych borówek...

--
XL

24. Data: 2011-09-10 11:39:10

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> A nie żurawina to tam aby?
> :-)

Tam jest mix - na mokrzejszym żurawina, na górkach borówki.
J.

25. Data: 2011-09-10 11:41:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=695
--
XL

26. Data: 2011-09-10 11:43:45

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Borówki koniecznie z gruszkami, mniam!

Robiłam, a potem dodawałam chrzan i trochę śmietany, i był sosik do
mięska...
Niestety, małżonek twierdzi, że mięsa się z owocami nie jada;-), więc mam
ograniczone pole do popisu. Ale borówki duszone zamiast dżemu - czemu nie.
J.

27. Data: 2011-09-10 12:39:48

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> [...]
> - papryki marynowanej z miodem z 15 słoików
> - ogórków diabelskich słoików ze 30 (30 już mam, ale to mało)
> - sałatki wielowarzywnej ze 20
> - sosu pomidorowo-jabłecznego a'la ketchup, ostrego - jakieś 15-20
> - dyni marynowanej ze 40 (dynię Ambar i tę włoską słodką dynię
> wielką
> podłużną mam)
> - pomidorów zielonych a'la daktyle (nowość!) - no nie wiem, może z
> 10
> - sałatki z zielonych pomidorów z 15
> - ...o czymś na pewno zapomniałam - a, ŚLIWKI w occie!!! - jakieś 25

Założyć blogaska i nie smiecić na grupie.
Widzę, że bardzo chcesz zastąpić nieboszczyka, ale daruj sobie.

28. Data: 2011-09-10 13:48:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2011 13:43:45 +0200, krys napisał(a):

> Niestety, małżonek twierdzi, że mięsa się z owocami nie jada;-), więc mam
> ograniczone pole do popisu.

Hmmm, jego strata, skoro kaczki z jabłkami ani w pomarańczach, indyka z
nadzieniem rodzynkowym ani karpia po żydowsku czy zwykłego schabowego z
mizerią albo korniszona lub śliwki w occie do pieczeni nie zjii... nie
mówiąc już o przegryzaniu kanapki z szynką pomidorem, ogórkiem ew.
...truskawką lub - które to wyżej wymienione dodatki gremialnie owocami są
pełną gębą 3333333-)

PS. Spotkałam się z paroma takimi osobami. Po uświadomieniu im, że pomimo
swoich uprzedzeń anty-owocowych i tak CAŁY CZAS jedzą mięso z jakimś
owocem, dały sobie spokój z nieuzasadnionymi uprzedzeniami.
Zrozumiały, że rownie dobrze można do mielonego konsumować pomidory, jak i
borówki.
Domyślam się, że problem leżał u nich raczej w nasileniu słodkości, niż
"owocowości". Można robić owe dodatki mniej słodko.

--
XL

29. Data: 2011-09-10 13:50:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2011 14:39:48 +0200, Alek napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Założyć blogaska i nie smiecić na grupie.
> Widzę, że bardzo chcesz zastąpić nieboszczyka, ale daruj sobie.

Miło, że przypominasz mi o dżemie dyniowo-morelowym (morele w zamrażarce i
słoikach czekają na dynię) 3-)

Możesz coś jeszcze dodać równie treściwego, jak powyższa twoja wypowiedź,
jakże świetnie korespondująca z tematyką grupy.
--
XL

30. Data: 2011-09-10 13:56:15

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> [...]
> mówiąc już o przegryzaniu kanapki z szynką pomidorem, ogórkiem ew.
> ...truskawką lub - które to wyżej wymienione dodatki gremialnie owocami są

Poleciałaś klasyfikacja europejska, a to nie o to chodzi. Nie zje np. z
kotleta indyczego dodatku w formie ananasa, nie lubi rzeczonego sosu z
żurawin/borówek do mięsa, ale _warzywa_, czyli ogórki, pomidory, to i
owszem, w hurtowych ilościach. Owoce w formie deseru to też inna bajka.
J.

Re: Grzyby - dedykacja dla Qry :) [ntg]
Tarheels NOW!!
znaleźli na półkach hipermarketu Kaufland 251 przeterminowanych produktów
counterpain, gdzie kupić
Surimi