Co mi dolega??

21. Data: 2002-10-10 20:33:13

Temat: Re: Co mi dolega??
Od: Wojtek Węglarz <l...@N...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Pon, 7 Paźdz 2002 21:20:53 +0200, Hipohondryk
<H...@i...pl> napisał:
> Od trzech tygodni utrzymuje sie temperatura 37-37,6C, jestem bardzo
> oslabiony, ospaly, czasami czuje jakbym mial zaraz stracic przytomnosc :(
<ciach>

Powyższe objawy i przedstawione wyniki mogą świadczyć o procesie
chorobowym dotyczącym wątroby- warto oznaczyć sobie jeszcze w
badaniach poziom bilirubiny oraz AspAT i AlAT.
Pozdrawiam.

--
Wojtek Węglarz - Linux registred #270784
Chcesz napisać prywatnie? Wytnij: NOSPAM

22. Data: 2002-10-10 20:43:11

Od: "Hipohondryk" <H...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aby zdiagnozowac CFS nalezy miec wiele niespecyficznych problemów
zdrowotnych conajmniej przez 6 miesięcy i.
> wykluczyć wszelkie znane medycynie chroniczne choroby.

Wlasciwie to temperatura 37 stopni wystepowala od lutego (gora 2 tygodnie, a
badania nic nie wykazywaly) Do pazdziernika ten stan powtorzyl sie 2/3 razy.
Dopiero teraz trwa to juz ok. 3 tygodni.

H.

23. Data: 2002-10-10 20:46:05

Od: "Hipohondryk" <H...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobie wszystkie powyzsze badania i zglosze sie na grupe (zajmie mi to ok.
tygodnia, moze dwoch) Chcialbym jeszcze napisac, iz mam dopiero 19lat i
kiedy stan podgoraczkowy sie rozpoczal w ogole nie pracowalem, nie wysilalem
sie, prawie caly czas siedzialem w domu przed komputerem :(
pozdrawiam i bardzo dziekuje za pomoc

H.

24. Data: 2002-10-10 21:09:26

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Gdybyś miał CFS, to:
>
> - urlop nic by Ci nie dał,
Racja. Znaczy, dałby tyle, że na urlopie pewnie czułby się lepiej, ale po
powrocie do pracy wszystko wraca z siłą wodospadu.

> - na imprezy nie mógł byś chodzić,
Zależy. Z CFS jest tak, że miewa różne natężenie u różnych ludzi. Przy
diagnozowaniu stosuje się jako kryterium zmniejszenie aktywności o 50% w
stosunku do normalnej w ciągu 6 miesięcy. To nie jest tak, że człowiek jest
jak przewrócona biedronka, ani rączką, ani nóżką (choć niektórzy tak). Bywa
lepiej, bywa gorzej.

> - normalnie pracowac byś nie mógł,
Racja, tak całkiem normalnie to nie.

> - bawić sie nie bys był w stanie,
Zależy - patrz wyżej.

> Fakt, wotaminki, by Ci również "g." dały.
Przy CFS to raczej wszystko gie daje - witaminki, magnez, Prozac, żeńszeń,
sterydy, co tam jeszcze. Znaczy, statystycznie coś tam komuś pomoże, choć
pewnie raczej jako placebo.

JoP

25. Data: 2002-10-10 21:18:25

Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chronic Fatigue Syndrom to zespół przewlekłego zmęczenia, który może
wystąpic po infekcji >wirusowej,

Bardzo wątpliwe - hipoteza o wirusie Epsteina- Barra coś się nie chce
potwierdzić.

>jednak częstośc występowania tej choroby jest tak mała, że wielu lekarzy
wogóle podważa >jej :rzeczywiste istnienie.

Gdzie? W Polsce? Na pewno wiedza o CFS jest mniej rozpowszechniona niz w
Stanach, ale zdziwiłbyś się - hasła takie jak CFS, syndrom wypalenia, grypa
menedżerów, są znane. A w Stanach jest to normalna jednostka chorobowa,
zdiagnozowana coś u czterech milionów ludzi. Są kryteria diagnozy i cała
kupa hipotez, pomysły leczenia też, tylko coś nieskuteczne.

>To, że inicjator wątku napisał, że ma problemy zdrowotne od kilku tygodni
nie oznacza że ma CFS. >Aby zdiagnozowac CFS nalezy miec wiele
niespecyficznych problemów zdrowotnych conajmniej przez >6 miesięcy

Zaraz tam "wiele".

>i wykluczyć wszelkie znane medycynie chroniczne choroby.

A to ostatnie to chyba nie jest specjalnie możliwe... Ale pierwszą
podejrzaną przy takich objawach jest tarczyca i radzę inicjatorowi wątku
sprawdzić TSH.

>I nie jest prawdą, że zawsze >wszystkie badania są w normie. Przykładowo,
chorzy na CFS mają >przeważnie poziom limfocytów >typu T nie mieszczący się
w normach (albo obniżony, albo >podwyższony), a ich aktywnośc jest >wyraźnie
obniżona - stad liczne infekcje głownie górnych dróg >oddechowych.

Nie zawsze i niekoniecznie.

> Zastanawiam się, czy wogóle w Polsce kiedykolwiek zdiagnozowano przypadek
CFS. Chyba nie.

Zdiagnozowano.

JoP

26. Data: 2002-10-10 21:37:52

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo wątpliwe - hipoteza o wirusie Epsteina- Barra coś się nie chce
> potwierdzić.

Ja nie pisałem o EBV, lecz o infekcji wirusowej. EBV nie jest przyczyną CFS, bowiem
znane są liczne przypadki CFS przy negatywnej serologii EBV. Medycyna nie
zidentyfikowała jeszcze wszystkich patogenych wirusów wywołujacych symptomatyczne
infekcje i pewnie nigdu nie zidentyfikuje.

> Gdzie? W Polsce?

Oczywiście że nie.

> menedżerów, są znane. A w Stanach jest to normalna jednostka chorobowa,

Może tak, ale chorzy odbijają się od lekarza do lekarza całymi miesiącami, latami,
zanim trafia na tego, który usna CFS za normalną jednostkę chrobową.

> zdiagnozowana coś u czterech milionów ludzi. Są kryteria diagnozy i cała
> kupa hipotez, pomysły leczenia też, tylko coś nieskuteczne.

Na koniec 2001 - 800 000 - dnae z CDC.

> Zaraz tam "wiele".

> A to ostatnie to chyba nie jest specjalnie możliwe...

Oczywiście, że mozłiwe:

- HB, HCV, Toksoplazmoza, Borelioza, HIV, Lupus i inne.

> podejrzaną przy takich objawach jest tarczyca i radzę inicjatorowi wątku
> sprawdzić TSH.

Sprawdzał - ma wzorowy poziom HTSH.

Zawsze - poczytaj http://www.healthy.net/collinge/Cfs.htm

> Zdiagnozowano.

Gdzie można o ty poczytać. Skąd ta informacja ?

27. Data: 2002-10-11 12:14:39

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> HCV bylo robione, ALAT i ASPAT? mozesz cos wiecej o tym napisac: gdzie,
ile
> kosztuje i czego dotycza?
> pozdrawiam
>
> H.
Nie wymieniles tego badania w swoim poscie.
HCV powoduje wirus watroby, nie HBS tylko wlasnie HCV.
Na pewno to robiles?

ALAT- ( transaminaza glutaminowo-pirogronianowa GPT)
AspAT-( transaminaza glutaminowo- szczawiowooctowa GOT)
Biorą udział w przemianie aminokwasow i sa wykorzystywane w diagnostyce oraz
kontroli przebiegu i leczeniu chorob watroby, zawalu serca , chorob miesni
szkieletowych.
Kiedy rosnie wartosc tych transaminaz, prawdopodobnie przyczyna jest choroba
watroby.
Gdy rosnie wartosc tylko Aspat, to podejrzenie jest o chorobe serca.
Takie objawy jakie opisales wystepuja wlasnie w przewleklym zapaleniu
watroby typu C (na tego wirusa nie ma szczepionki!)
A wykrywalny jest po 6- 8 tygodniach od wnikniecia.
Mozna go zlapac nawet u stomatologa..(takiego, ktory nie za bardzo dba o
sprzet)

Pozdrawiam
Ula

28. Data: 2002-10-11 12:57:07

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> <ciach>

Witam
Czy cały dzień masz podwyższoną tempetaturę, również w nocy?
Czytam ten temat z uwagą, bo sam mam podwyższona temperaturę w dzień (max.37,3)
ale w nocy mam obniżoną (min.36,2).
Pozdrawiam, Marek

29. Data: 2002-10-11 14:28:02

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
symptomatycz
> ne infekcje i pewnie nigdu nie zidentyfikuje.

Znaczy, CFS wywołuje wirus, którym zakażenie może nie dawać żadnych objawów i
którego dotąd nie zidentyfikowano? Żeby to było takie proste...

> Może tak, ale chorzy odbijają się od lekarza do lekarza całymi miesiącami,
> lata
> mi, zanim trafia na tego, który usna CFS za normalną jednostkę chrobową.

Śmiem twierdzić, że przy dostępnych bogatych informacjach w Internecie zdarza
się to już coraz rzadziej (grupy wsparcia,listy lekarzy, etc.)

> Zawsze - poczytaj http://www.healthy.net/collinge/Cfs.htm

Hm, osobiście zamiast czytać reklamówkę jakiejś kolejnej książki w
stylu "Uwierz w siebie, a wyleczysz się z CFS" wolę poczytać Medline. Solidne
przegryzienie się przez całą masę rzeczy, jaka tam jest, pozwala tylko
stwierdzić: ledwo umiemy diagnozować, gie wiemy o przyczynach, leczyć nie
bardzo umiemy. Naprawdę polecam.

> Gdzie można o ty poczytać. Skąd ta informacja ?

Poczytać chyba nigdzie. Znam co najmniej jednego lekarza, który diagnozuje i
próbuje leczyć oraz dwa zdiagnozowane przypadki.

JoP

30. Data: 2002-10-11 16:35:40

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy, CFS wywołuje wirus, którym zakażenie może nie dawać żadnych objawów i
> którego dotąd nie zidentyfikowano? Żeby to było takie proste...

Alez skad, tego nigdy nie dowiedziono. Jedynie statystyki stanowia, ze CFS zaczyna
sie wlasnie po ciezkiej infekcji grypopodobnej -> patrz wirusowej. Statystyki mowia
rowniez, ze takich przypadkow jest ok. 70 %. Podejrzewa sie rozne wirusy, kiedys
sadzono, ze to EBV, teraz "modne" jest HHV6, ale tez dowodow nie ma. Wiadomo
jedynie, ze organizm zachowuje sie tak, jakby z czyms ciagle walczyl. To wlasnie owa
bezustanna "walka" powoduje cale spektrum dolegliwosci, sposrod ktorych zmeczenie
dominuje.

> Śmiem twierdzić, że przy dostępnych bogatych informacjach w Internecie zdarza
> się to już coraz rzadziej (grupy wsparcia,listy lekarzy, etc.)

I dlatego internet to odkrycie na miare 20-tego wieku, oprocz Pampersow i żarówki
oczywiście :-)

> Hm, osobiście zamiast czytać reklamówkę jakiejś kolejnej książki w

To nie jest reklamowka, lecz cala ksiazka dostepna w sieci za free.

> [...]
> przegryzienie się przez całą masę rzeczy, jaka tam jest, pozwala tylko
> stwierdzić: ledwo umiemy diagnozować, gie wiemy o przyczynach, leczyć nie

Znam ten serwis. Polski internet medyczny chyba dlugo czyms takim nie bedzie
dysponowal.

> Poczytać chyba nigdzie. Znam co najmniej jednego lekarza, który diagnozuje i
> próbuje leczyć oraz dwa zdiagnozowane przypadki.

Jezeli moglbym uzyskac "namiar" na priv to bede wdzieczny. Bynajmniej, nie chodzi mi
o przekonanie, ze tacy lekarze w Polsce istnieja.

Pozdrawiam,

Krzysztof.

żel DIFFERIN- NA TRĄDZIK
soczewki