Co robicie względem paranoi z żarówkami?

41. Data: 2009-05-14 23:12:22

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 May 2009 22:58:21 +0200, Jarek P. napisał(a):

> (...)
> Ja wolę światło "cieplejsze" i co mi zrobisz?

Hołk hołk hołk :-).

42. Data: 2009-05-15 06:04:11

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeffrey wrote:

> dokładnie tak - ja zrobiłem specjalnie eksperyment z wytrzymałością i
> wsadziłem do żyrandola 2 nowe żarówki zwykłe i jedną energooszczędną
> (zapalają się wszystkie jednocześnie). ta oszczędna padła po roku i 2
> miesiące, a zwykłe nie, choć minęło jeszcze dodatkowe pół roku.
> świetlówka była philipsa
>
> dochodzi jeszcze czas na rozświetlenie - w niektórych miejscach jest
> denerwujący

1994 lub 5 roku kupiłem pierwsze żarówki Philipsa
do dziś działają...

a są eksploatowane po 3-4h dziennie...

43. Data: 2009-05-15 06:08:09

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Głupi przykład. FM zapewnia lepszą jakość dźwięku i jest to fakt
> bezdyskusyjny. Żarówka halogenowa nie zapewnia "lepszej jakości"
> światła, a (pomijając kwestię sprawności, bo mówimy tu o podobaniu
> się, nie o ekonomii) jedynie inną temperaturę barwową światła, a to
> czy ona komuś pasuje czy nie, to jest tylko i wyłącznie rzecz gustu.
> Ja wolę światło "cieplejsze" i co mi zrobisz?

snujesz wydumane teorie..
temperatura jest ta sama, RA jest to samo

to się nazywa psychoza...

kwestia barw zależy od odbłysnika
w żarówkach halogenowych zamiennikach normalnych żarówek nie ma odbłyśnika -
barwy te same...

44. Data: 2009-05-15 06:11:06

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Ja tam sie będę upierał, że jak ktoś nie widzi różnicy, to do
> okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
> światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć
> różnicy.

mogę Ci nawet zmierzyć kolor światła jak bardzo chcesz...
chcesz się założyć?

> tak, tylko. Absolutnie nie chodzi o interesy producentów.

jakich?
produkujących zwykłe żarówki np. Philips czy Osram kontra producentów
świetlówek np. Philips czy Osram?
kolejna wydumana teoria spiskowa...

> Znaczy czego mamy coraz mniej?

energii - jak cytujesz i rozdzielasz słowa to jednak staraj się wracać do
kontekstu...

> OK, wybudujmy w 10. Ale taką, żeby starczyła na kolejnych 50. Per
> saldo chyba opłaci się bardziej, niż kolejne idiotyczne akcje dające
> _tylko_i_wyłącznie_ szum medialny i straszny bałagan, a oszczędności
> na poziomie promili.

idź budować...
taniej jest nauczyć się oszczędzać

dziś elektrownie buduje się za kredyty, potem koszt tego kredytu wlicza się
w cenę energii
pomyśl chwile ....

45. Data: 2009-05-15 06:13:51

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> Sam se oszczędzaj, a mnie nie zmuszaj.

oszczędzam

> Ja chcę zwykłych żarówek i

wysyp wywrotkę piasku na skrzyżowaniu w Brukseli...

> [...]
> wszystko na prąd. I chromolą oszczędzanie.
> Co Ty za patologie głosisz, że energia to coś, co trzeba oszczędzać.
> Energia atomowa jest najbardziej ekologiczna energia ze znanych.
> Tylko te wszystkie lobby ekonomiczne (spółki gazowe i węglowe oraz
> powiązani z nimi finansowo politycy) ) nie dopuszczają do budowy u nas
> takiej elektrowni, sprzedając ciemnym ludziom opowiastki o zagrożeniu
> wybuchem :->
> A prawdopodobieństwo takiego wybuchu jest znikome, więcej szkody
> stwarza środowisku każda z elektrowni opalanych mazutem czy innym

jestem jak najbardziej za budową nawet dwóch elektronii atomowych....
i jednocześnie za oszczędzaniem
zanim zbudują te elektrownie minie 20 lat...
a przez te 20 lat dojdziemy do ogromnych braków energii...

lepiej więc nauczyć się ją oszczędzać teraz - niż panikować jak rok temu w
warszawie....

46. Data: 2009-05-15 06:16:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> 1994 lub 5 roku kupiłem pierwsze żarówki Philipsa
> do dziś działają...
>
> a są eksploatowane po 3-4h dziennie...

To dlatego, że pewnie jeszcze wtedy nie były robione w Chinach.

47. Data: 2009-05-15 06:29:51

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

> snujesz wydumane teorie..
> temperatura jest ta sama, RA jest to samo

No jak jest ta sama, jak nie jest, bo istotą działania żarówki
halogenowej jest wyższa temperatura zarnika?

J.

48. Data: 2009-05-15 06:45:23

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote:

> mogę Ci nawet zmierzyć kolor światła jak bardzo chcesz...
> chcesz się założyć?

Dlaczego więc w kazdym szanującym się aparacie fotograficznym, w
nastawach WB jest rozróżnienie na światło żarowe i halogenowe? Też
wydumana teoria spiskowa? Dlaczego wyświetlenie za pomocą tegoż
aparatu histogramu zdjęcia tej samej białej kartki oświetlonej raz
żarówką, a raz halogenem da (przy wyłączonej automatyce WB) wyniki
zupełnie różne, zresztą wyraźnie widoczne gołym okiem, nawet bez
histogramu?
Co z informacją, od której zaczyna się każda nota leksykonowa
dotycząca lmp halogenowych: "Proces ten nazywa się halogenowym
cyklem regeneracyjnym. Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć
temperaturę żarnika do około 3200 K" (wikipedia), naprawdę to na
temperaturę barwową nie wpływa? Dlaczego?

> jakich?

A choćby i tych, których wymieniasz. Dla nich przerzucenie się na
produkcję droższego rozwiązania to przeciez oczywisty biznes.

> energii - jak cytujesz i rozdzielasz słowa to jednak staraj się
> wracać do kontekstu...

Czego _konkretnie_ mamy coraz mniej, bo energii chyba jednak nie, w
końcu powstają nowe elektrownie, a tzw. "wielcy odbiorcy" jej
zużycie ograniczają z takich czy innych powodow, więc czy jej jest
coraz mniej - nie powiedziałbym. W każdym razie od lat nie było
"dwudziestego stopnia zasilania", a kiedyś była to codzienność. Więc
chyba jednak lepiej jest, nie gorzej ;-)

> idź budować...

Dlaczego ja mam budować elektrownię? Ja jestem konsumentem, mam
konkretne zapotrzebowanie na energię i jestem gotów za zużytą na
swoje widzimisię energię płacić.

> taniej jest nauczyć się oszczędzać

Taniej jest też jeść chleb z herbatą niż wystawny posiłek. Co dziś
planujesz na obiad?

> dziś elektrownie buduje się za kredyty, potem koszt tego kredytu
> wlicza się w cenę energii
> pomyśl chwile ....

Myślę. I powtarzam: zużywam ile chcę, płacę za to, co zużywam.
Jestem wypłacalny. Jeśli uznam, że energia przeze mnie zużywana jest
dla mnie finansowo zbyt dużym obciążeniem - zaczne oszczędzać. Ale
wolałbym, żeby to była moja decyzja...
Ktoś cenę energii kalkuluje, być może tak, jak piszesz, być może
inaczej, nie wiem, nie moja sprawa, z całą pewnością jednak
krasnoludki do tego nie dokładają.

J.

49. Data: 2009-05-15 06:56:37

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki za
> prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.
Ale tu już pojechałeś. Są żarówki zwykłe, raczej o niedużej mocy, które
potrafiły świecić po kilkanascie lat. Jeżeli chodzi o swietlówki kompaktowe,
to u mnie w domu żadko która świeci w sposób akceptowalny dłużej niż 2-3
lata, a i taki czas wytrzymują TYLKO I WYŁĄCZNIE najdroższe świetlówki
kupowane za 30-40 zł/szt które mam zainstalowane w kluczowych miejscach
mieszkania i to tylko pod warunkiem że raz włączone świecą dłuższy czas w
ciągu doby - ok 4 godzin co najmniej. Takich świetlówek potrzebuję 5, więc
koszt startowy to 150-200 zł. W ciągu roku na zwykłe żarówki nie mam szans
wydać nawet tych 30 zł.
--
Jackare

50. Data: 2009-05-15 06:57:11

Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie powiedziałbym. W każdym razie od lat nie było "dwudziestego stopnia
> zasilania", a kiedyś była to codzienność. Więc chyba jednak lepiej jest,

Niedawno była akcja oszczędzania prądu poprzez wyłączenie na godzinę
wszystkich odbiorników.
Przy okazji wypowiadał się jakiś energetyk mówił że zużycie prądu przez
indywidualnych odbiorców ma znikomy udział w całkowitym i tylko ruchy w
przemyśle dadzą wymierne oszczędności bo wszystko inne to jest tylko bicie
piany.

Adam

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna