Re: Co to jest szczęście...

From: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co to jest szczęście...
Date: Thu, 13 Oct 2005 10:49:59 +0200
<di5ujh$ruk$1@news.onet.pl> <X...@1...0.0.1>
<di6aak$k15$1@inews.gazeta.pl> <X...@1...0.0.1>
<di6o9o$qn7$1@inews.gazeta.pl> <di6tef$eh7$1@inews.gazeta.pl>
<di7r3k$qpl$1@inews.gazeta.pl> <d...@g...hcd63a579.invalid>
<di91qn$ao9$1@atlantis.news.tpi.pl>
<d...@g...hae23e93d.invalid>
<dibr8m$g07$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d...@g...h262cd1eb.invalid>
<did3hl$i7o$1@atlantis.news.tpi.pl>
<d...@g...hb6fdec28.invalid>
<dih9vg$a8$1@atlantis.news.tpi.pl>

"Flyer" w news:dih9vg$a8$1@atlantis.news.tpi.pl...
/.../

> Sam nie wiem dokąd - jakie to ma znaczenie - sytuacji nie zmienię - może
> szukam jej pełnego wytłumaczenia, bo już nie mam na nią [sytuację]
> wpływu.

Masz nadzieję na pełne wytłumaczenie? Jakim cudem?
Rozbijając chodzący zegarek na częsci?

> A paradoks sytuacji, który postaram się zapamiętać, polega na tym, że
> zasięganie rad dotyczących "odpowiednich" kroków ma miejsce w momencie,
> kiedy już istnieje relacja emocjonalna, czyli niezależnie od "dobrych
> rad" taka osoba i tak dostanie po głowie od emocji.

Więc jaki wniosek? Jaka funkcja "rad"?

> To przecież tak nie gadam z kobietami. ;) Inna sprawa, że chyba muszę
> przestać pisać na psp, albo zmienić nick, bo skłamać nie potrafię przy
> pytaniu "a gdzie piszę". W sumie dobrze sie stało - pytanie nie padło,
> bo ... - jeden lęk mniej. ;) A może podawać się za cb? ;)))))

Prawdopodobieństwo, że podzielenie się informacją gdzie piszesz
spowoduje nagłe zainteresowanie tą szczeliną komunikacyjną, jest
moim zdaniem znikome. Są jakieś jaskółki? Odwiedzanie innych grup?
Bo jeśli nie - bądź spokojny.

Sądzę, że ° wykazuje zainteresowanie Tobą fizycznym, realnym, tym
wszystkim, co taki właśnie kontakt niesie i nieść może. O ile tylko nie
szuka już powodów do ucieczki. A jak szuka - to na nic tu pisanie.
Nawet jako cb ;). [reakcja - "O! takiego Cię nie znałam!] ;))

> Ale z drugiej strony - trochę podejścia analitycznego przemycałem w
> listach do Niej - choć jeszcze bez teorii racjonalizacji, bo ta dopiero
> się wykluła - myślę, że bez wytłumaczenia co, po co i jak, spróbowałbym
> przemycić też i tę teorię, żeby wytłumaczyć Jej znaczenie "pozytywnego
> myślenia".

Przyznam Ci się, że na swej ścieżce poznałem kilka istot płci przeciwnej
posiadających zainteresowanie podejściem analitycznym. Tak się jednak
składało, że nie szło to w parze z cechami typowo kobiecymi.
Czy nie pora byś się pogodził z koniecznością wypracowania działań
i reakcji adekwatnych do rzeczywistości?
A może dobrze by było zweryfikować i sprecyzować (urealnić) własne cele?

> [...]
> dlaczego będąc uczestnikiem zdarzeń wybiera się nieracjonalnie -
> identyczną sytuację masz np. w urojeniu miłości, kiedy w trakcie
> następuje zaspokojenie emocji, a racjonalna ocena zdarzeń post factum
> jest negatywna. Itd. itd. Gorzej, jeżeli jest odwrotnie - a raczej nie
> występuje paradoks - teoretycznie miodzio [emocje i racjonalizacje na
> tym samym poziomie], ale jednostki przyzwyczajone do dysonansu
> przeżywają dysonans braku dysonansu - czyli ujawnia się prawdziwa
> emocjonalna treść/zadanie racjonalizacji i całego układu. ;)

A więc? Potrafisz to spożytkować? ;)). Jeśli zbudujesz sobie wieżę
z kości słoniowej i będziesz do niej zapraszał kandydatki,
a te, notorycznie będą wyskakiwać z okien, już na niskich piętrach...
?

/.../
/.../

> I tego właśnie się boję. Ja nie chcę, żeby stała pod drzwiami - bo
> gdzieś tam w głębi jednak chce, żeby te drzwi się otworzyły.

Może spróbuj je przemalować tak, by zawierały różyczki i stokrotki...?
A najlepiej ... bobaski.

> Flyer

All