Re: Co z nadmiaru puree ziemniaczanego?

From: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co z nadmiaru puree ziemniaczanego?
Date: Wed, 11 Dec 2002 15:30:47 +0100

Monet wrote:
> podac,
>
> Tak wlasciwie to nie jest odpowiedz tylko zapytanie.
> "Kotlety z puree" - jak to zrobic ???

moje ulubione kotlety ziemniaczano-warzywne (przepis mojej siostry)
sa naprawde rewelacyjne!
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=64

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: dania gorące
Skala trudności: *
Czas przygotowania: 20 min+ok. 30 min. czekania +smażenie

Składniki:
1 kg ziemniaków
1/2 cukinii
marchewka
2 liscie kapusty pekińskiej, lub sałaty, lub kapusty
opcjonalnie: koperek, pietruszka, lub szczypiorek (1/2 pęczka)
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
bułka tarta

Przepis:
ziemniaki ugotować, ubić na puree, dodać pieprzu do smaku (masa powinna być
ostra).
Cebulkę i czosnek posiekać drobno i zrumienić.
Warzywa pokroić: marchewkę i cukinię na pół i na plasterki, kapustę na
paseczki. Dodać warzywa i dusić, aż zmiękną.
Dodać do masy ziemniaczanej, doprawić do smaku i dokładnie wymieszać. Dodać
trochę bułki tartej by masa na kotlety była gęsciejsza.
Odstawić na ok. pół godziny (mażna do lodówki), żeby masa lekko
stwardniała- inaczej będzie trudno cos z niej ulepić.
Ulepić kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i smażyć

Wskazówki i uwagi:
Do bułki tartej można dodać mielone zioła, lub nasionka- posiekane
orzeszki, sezam.

pozdr.
pat
i smacznego :)