Co z tym jajem?

131. Data: 2015-04-16 22:04:31

Temat: Re: Co z tym jajem?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-16 o 20:05, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-04-16 18:39, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

tki.html#.VS_cuNN7aIU

> Nie takie cuda się widuje. Na zdjęciach.
> Zresztą można też nie na foremkach a na gotowcach bazować:
> http://slinkacieknie.blogspot.com/2012/10/pjane-misi
e.html

Tia, a potem szybko dzieci z domu przegonić.

Ewa

132. Data: 2015-04-16 22:08:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

tki.html#.VS_cuNN7aIU

e.html

> Tia, a potem szybko dzieci z domu przegonić.

Po wielu samo ich pogoni.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

133. Data: 2015-04-17 07:05:20

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-16 o 20:14, FEniks pisze:

> Na słodycz to ja akurat tolerancję mam dużą, taka np. chałwa sezamowa mi
> niestraszna. Ale lukrecja jest przy swej słodyczy mdła bardzo. I być
> może jadłam jakieś połączenie w cukierkach z anyżem właśnie i dlatego te
> dwa smaki mi się kojarzą.
Lukrecję znam z sytuacji pozaliterackich tylko w tych czarnych
cukierkach, chyba masz rację, że one są z anyżem. A może lukrecja
smakuje anyżem? Ohydne dla mnie. Nie wiem, jak smakuje czysta lukrecja,
tzn wywar, czy co tam robią, z korzenia.

Chałwę jem bardzo chętnie, podobnie rachatłukum, zawsze jedno i drugie
przywożę z ich miejsc rodzinnych, z naszych słodyczy lubię krówki (po
przetestowaniu wielu z jednego tylko źródła lub własnej produkcji) i w
nich ilość słodyczy mi nie straszna.

Co do alko, to jeszcze niepijalny dla mnie jest włoski likier sambuca,
ma też coś z anyżem w smaku, pastis też omijam z daleka.
--
B.

134. Data: 2015-04-17 08:10:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 07:05, bbjk pisze:
> z naszych słodyczy lubię krówki (po przetestowaniu wielu z jednego
> tylko źródła lub własnej produkcji) i w nich ilość słodyczy mi nie
> straszna.

Też lubię krówki i też mam swoje ulubione źródło, spod krakowskiego
zamku. ;) A Ty jakie preferujesz? Może coś nowego odkryję.

> Co do alko, to jeszcze niepijalny dla mnie jest włoski likier sambuca,
> ma też coś z anyżem w smaku, pastis też omijam z daleka.

Nie znam, ale nazwa tego pierwszego likieru kojarzy mi się z czarnym bzem.

Ewa

135. Data: 2015-04-17 08:33:24

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 08:10, FEniks pisze:
> Też lubię krówki i też mam swoje ulubione źródło, spod krakowskiego
> zamku. ;) A Ty jakie preferujesz? Może coś nowego odkryję.

Jest malutka wytwórnia w Starym Sączu, która robi rewelacyjne wypieki i
krówki, wyłącznie ze świeżych naturalnych składników:
http://www.tutubio.pl/ Spójrz na mapę, mają sprzedaż i we Wrocławiu,
można też kupić wysyłkowo. Przetestuj, podziel się opinią o krówkach.
Żadne Milanówki, ani Wawele nie umywają się, starosądeckie mają domowy
śmietankowo-karmelowy smak bez żadnych obcych zapaszków i idealną dla
mnie konsystencję, z wierzchu cienka skorupka, środek ciągnący się.

> Nie znam, ale nazwa tego pierwszego likieru kojarzy mi się z czarnym bzem.
Jest tam czarny bez, ale i wyraźny zapaszek anyżu. Spojrzałam na
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sambuca - i wszystko jasne. Piłam likier z
kwiatów czarnego bzu, domowej produkcji mistrzyni nalewek, bez
smrodliwych dodatków i ten był pyszny.
--
B.

136. Data: 2015-04-17 08:45:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 08:33, bbjk pisze:

> Jest malutka wytwórnia w Starym Sączu, która robi rewelacyjne wypieki
> i krówki, wyłącznie ze świeżych naturalnych składników:
> [...]

Raczej wysyłkowo, bo w spisie nie widzę żadnego sklepu we Wrocławiu. BTW
Stronę www mają fatalną w obsłudze.

> [...]
> bez żadnych obcych zapaszków i idealną dla mnie konsystencję, z
> wierzchu cienka skorupka, środek ciągnący się.

Dzięki, też takie właśnie lubię, więc sobie je przetestuję na pewno. A
te krówki wawelskie bywają różne - i ciągnące się, i kruche, i takie w
sam raz, ale ogólnie nie mają zbyt wielu dosmaczniaczy jak na mój gust.

Ewa

137. Data: 2015-04-17 09:01:03

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-04-17 o 08:45, FEniks pisze:

> Raczej wysyłkowo, bo w spisie nie widzę żadnego sklepu we Wrocławiu. BTW
> Stronę www mają fatalną w obsłudze.

Strona fatalna, ale słodycze pyszne. Oni sprzedają też w Inter Marche,
ale nie wiem, czy we wszystkich.

> Dzięki, też takie właśnie lubię, więc sobie je przetestuję na pewno. A
> te krówki wawelskie bywają różne - i ciągnące się, i kruche, i takie w
> sam raz, ale ogólnie nie mają zbyt wielu dosmaczniaczy jak na mój gust.

Ciekawa jestem Twojej opinii.
--
B.

138. Data: 2015-04-17 12:07:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> [...]
> smakuje anyżem? Ohydne dla mnie. Nie wiem, jak smakuje czysta
> lukrecja, tzn wywar, czy co tam robią, z korzenia.

W samym wywarze z korzenia lukrecji nie ma niczego z zapachu anyżu.
Jest z wyglądu jak czarna kawa -- ciemny i nieprzejrzysty. A w smaku
mdła słodycz -- to najlepsze określenie. Dawno z nim nie miałem do
czynienia, coś pamiętam, ale nie nazbyt dokładnie.

--
Jarek

139. Data: 2015-04-17 12:23:27

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 17.04.2015 um 12:07 schrieb Jarosław Sokołowski:

> [...]
> mdła słodycz -- to najlepsze określenie. Dawno z nim nie miałem do
> czynienia, coś pamiętam, ale nie nazbyt dokładnie.

Lukrecja może być palona i niepalona. Wywar z korzenia lukrecji
niepalonej jest brązowawy, ale przejrzysty.

Waldek

140. Data: 2015-04-17 12:42:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> Lukrecja może być palona i niepalona. Wywar z korzenia lukrecji
> niepalonej jest brązowawy, ale przejrzysty.

Ta była niepalona. Kawa też jest w pewnym sensie przejrzysta -- nie
musi być mętna, widać przez napar, zwłaszcza jak się odstoi. Ona taka
była. Albo jak wermut czerwony, karmelem przyciemniany -- że nawiążę
do poprzednich rozważań. Napar z palonej lukrecji jest mętny?

--
Jarek

swięta swięta i ...
Dobry palnik do karmelizacji
Wielkanoc!
Czy z mąki owsianej wyjdzie chleb?
Ikselko!! Zakupiłem sem syropa klonowego