Co zrobić z łupinami jabłek?

31. Data: 2006-09-01 20:44:34

Temat: Re: Co zrobić z łupinami jabłek?
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Nie uważam siebie w żadnym wypadku za eksperta od diet ani od DO, a stale mi
> to imputujesz.

Wiesz, zastanawiam sie, czy za idiote masz tylko mnie, czy tez
wszystkich, ktorzy tej beznadziejnej dyskusji sie przygladaja?

*** cytat ***

> Znam wyniki frakcji cholesterolu u kilkuset osób żywiących się optymalnie,
> za kilka miesięcy poznam ich wyniki ponownie.
> Optymalni mają cholesterol bardzo podobny we wszystkich frakcjach. Jestem
> Marcinie praktykiem, a nie tylko zabawa w rozmowy, kłótnie i dywagacje...
> Dużo wiem na ten temat, Ty zaś za mało. Więc rozmawiać niesposób.
> Pozdrawiam Jurek M.

*** koniec cytatu ***

To z biezacej dyskusji. Szperajac w archiwum mozna sie przekonac, ze
uwazasz sie za eksperta nie tylko w sprawach diet, ale np. ciazy:

> Bzdury, które wypisuje Sowa, że kobieta w ciąży powinna ważyć od 7 do 13 kg
> pochodzą właśnie z wyliczenia Sowy pi razy drzwi.
> Kobieta w ciąży musi ważyć tyle co płód, łożysko i wody, i ani grama
> więcej...I waga ta zazwyczaj wynosi ok 6-7 kg. Ale tylko wtedy gdy kobieta
> prawidłowo się odżywia..

Eskimosow:

> Nie spotkasz Edytko otyłego Eeskimosa prowadzącego prawdziwą dietę ludzi
> północy. Nigdy. Tam są tylko szczupli ludzie. A węglowodanów nie jedzą
> prawie wcale, może ok. 20 g.

orkiszu:

> A myślisz, że jakimś orkiszem odbuduje się tkanka, chrząstki, kości?
> Nieważne z czego są płatki. Będą zawsze przede wszystkim cukrowcem.
> A cukrowce przyczyniają się do wypłukiwania wapnia z organizmu, w ięc muszą
> szkodzić na wszystkie choroby z grupy kolagenoz.

kardiologii:

> Nie tylko nie unikamy, ale wręcz przybliżamy sobie choroby serca jeżeli
> mięsień sercowy bedzie czrpał energię z glukozy (węglowodanów).
> Mięsień sercowy lepiej pracuje jeżeli energia człowieka jest z tłuszczów
> zwierzęcych (smalec, masło, tłusta śmietana).

diet wszelakich (a jednak):

> Nie dziw się Agato, ktoś Guśkowi podpowiedział, że zdrowa jest dieta
> kopenhaska więc "szuka w niej szczęścia". Gdybym mało wiedział o wszelkich
> dietach, może skusiłby się na "kopenhaską".
> Gusiek jest na drodze poszukiwań. Zgadłem Gusiek?...:)))

czy biochemii:

> Na polu bitwy nie zgubisz 6 kilogramów, a jeżeli je zgubisz, to przytyjesz
> 7-8 kg. Takie są prawa biochemi organizmu.

Ilez to juz razy przyciskalem Cie, bys podawal zrodla informacji, ktore
z taka pompa i przekonaniem (naduzywasz slow "zawsze", "wcale", "nigdy",
"musi" i podobnych) publikujesz na grupie? O ile sobie przypominam,
niezmiennie bezskutecznie.

> Nielogiczne jest to co powyżej napisałeś.

Nie, brak logiki bije z twoich wlasnych wypowiedzi. Raz stwierdzasz - ni
z gruszki, ni z pietruszki - ze LDL powstaje wylacznie z nadmiaru
weglowodanow w diecie, a zaraz potem przyznajesz, ze u optymalnych
rowniez mozna go we krwi znalezc, przy czym stajesz okoniem slyszac
pytanie o to, jakim cudem w jednym przypadku (nieoptymalnych) wiadomo,
skad on sie bierze, a w drugim (optymalnych) juz nie. Cuda i magia,
zupelnie jak cala otoczka DO.

32. Data: 2006-09-01 20:55:15

Od: "Jurek" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff" <j...@g...pl> a écrit dans le message de news:
eda1mq$89s$...@i...gazeta.pl...
> ...z tym co Pan napisal rowniez nie mozna sie zgodzic, poniewaz to wlasnie
> Pan usilowal mnie straszyc, a ja tylko informowalem, ze uwazam iz niektore
> incydenty ktore maja miejsce na tej grupie, daleko wybiegaja poza
> starndardy
> dyskusji ktore mozna uznac za cywilizowana i powinny podlegac karze.

a propos straszenia, to jak dlugo mam sie jeszcze bac?

Jurek

33. Data: 2006-09-01 22:17:01

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:eda61t$npi$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> taka pompa i przekonaniem (naduzywasz slow "zawsze", "wcale", "nigdy",
> "musi" i podobnych) publikujesz na grupie?>
Gdybym miał pisać - "a może, mnie się zdaje, chyba, prawdopodobnie" - to
wolałbym nie pisać wcale.
Moimi cytatami mnie nie przekonałeś do niczego, tylko dałeś wyraz temu, że
masz taką samą obsesję co Jeff: szukać, cytować, grzebać w archiwum. Wczoraj
wieczorem (bo już jest noc następnego dnia) napisałem Feffowi o jego
poszukiwawczej obsesji. Ty masz tę samą.

> [...]
> pytanie o to, jakim cudem w jednym przypadku (nieoptymalnych) wiadomo,
> skad on sie bierze, a w drugim (optymalnych) juz nie. Cuda i magia,

Może być magia i cuda, ale to działa !!!
Ciebie i Jeffa charakteryzuje (tylko Was na tej grupie) najzwyklejsze
czepialstwo.
Inni jak nie zgadzają się z adwersarzem, to piszą swoje zdanie, ale nie
czepiają się w taki natrętny sposób, myszkując po archiwum i zapominając
kompletnie czemu służy forum tej grupy.
Pozdrawiam Jurek M.

34. Data: 2006-09-01 22:23:11

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> [...]
> Inni jak nie zgadzają się z adwersarzem, to piszą swoje zdanie, ale nie
> czepiają się w taki natrętny sposób, myszkując po archiwum i zapominając

Napisz, prosze, czemu sluzy. Czemu sluzyla twoja niczego nie wnoszaca, a
w dodatku zawierajaca nieprawde, odpowiedz na wiadomosc osoby, ktora
zainicjowala ten watek?

35. Data: 2006-09-01 22:29:03

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:edabqq$d9f$1@inews.gazeta.pl...

> Napisz, prosze, czemu sluzy. Czemu sluzyla twoja niczego nie wnoszaca, a w
> dodatku zawierajaca nieprawde, odpowiedz na wiadomosc osoby, ktora
> zainicjowala ten watek?

Nie tylko Ty czytasz i śledzisz forum tej grupy, i nie tylko Ty będziesz
"instruował" co jest słuszne, a co nie.
Myślałem wcześniej, że to tylko Jeff ma patent na "słuszność"... jacy Wy
jesteście podobni...
Pozdrawiam Jurek M.

36. Data: 2006-09-01 22:43:24

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Nie tylko Ty czytasz i śledzisz forum tej grupy, i nie tylko Ty będziesz
> "instruował" co jest słuszne, a co nie.

Mowienie i pisanie nieprawdy jest naganne zawsze i wszedzie, no chyba ze
poslugujesz sie jakimis innymi, "optymalnymi" standardami w tej
dziedzinie. Napisales nieprawde o LDL i weglowodanach i zadnymi
pokretnymi insynuacjami nie jestes w stanie odebrac mi prawa do
publicznej na twoje slowa reakcji.

> Myślałem wcześniej, że to tylko Jeff ma patent na "słuszność"... jacy Wy
> jesteście podobni...

Ziew. Ty przypominasz mi cala mase innych optymalnych, ktorzy mocniej
przycisnieci nie potrafia rzeczowo obronic swoich racji, bo zamiast
wiedziec - wierza, ze wiedza. A wystarczylo przeciez odpowiedziec na
proste pytanie...

37. Data: 2006-09-01 23:09:49

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> "instruował" co jest słuszne, a co nie.
> Myślałem wcześniej, że to tylko Jeff ma patent na "słuszność"... jacy Wy

.hmmm... i znowu:

po pierwsze:

..o jakim patencie na slusznosc Pan piszesz?....mozesz mi Pan podac jakies
konkretne przyklady na podstawie ktorych sformulowales taki zarzut pod moim
adresem?
..bo trudno dyskutowac z takim panskim twierdzeniem, skoro nie wiem o co Panu
dokladnie chodzi.... prosze wiec nie byc goloslownym i podac konkrety...
..mam nadzieje, ze odpowie Pan jednoznacznie i nie wykona tutaj kolejnej wolty...

po drugie:

..wylewa Pan zale w tym watku i twierdzi, ze nikt sie Pana nie czepia na
forum tylko akurat Marci Cooler i ja...

..musze powiedziec, ze ja tego panskiego wyzalania sie kompletnie pojac nie
potrafie, zwlaszcza, ze to Pan stwarza tutaj problemy aby uniknac
jednoznacznej odpowiedzi...

..jesli Pan cos twierdzi to trzeba to umiec potwierdzic argumentacja
merytoryczna, a nie zarzutami typu:
nie powiem bo uwazam, ze Jeff ma "duze uszy" i on jest niewpowazny
skoro mi zadaje konkretne pytanie w temacie w ktorym ja, Jerzy Mierzynski
wypowiadam sie autorytatywnie....i twierdze, ze tak jest ..no.. bo jest...

A teraz ponawiam te pytania ktore do Pana skierowalem i prosze sie na ten
temat jednoznacznie wypowiedziec, a nie rozwadniac watku tematami zastepczymi:
Re: Co zrobić z łupinami jabłek?
Autor: Jeff j...@g...pl
Data: 01-09-2006, 16:00:05

<j...@n...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
> w wiadomości news:ed9aei$7o0$1@inews.gazeta.pl...

> Bardzo powoli, ale mija cholesterolomania.
> Wszyscy powinni wiedzieć, że zjadany cholesterol w pokarmach i krążący we
> krwi nie ma żadnego złego znaczenia dla organizmu.

Po pierwsze...nadal nie odpowiedziales na pytanie ktore postawil ci przedpisca
o przyczynie podwyzszonych poziomow frakcji lipidowych u optymalnych...
..przypominam co napisales:

Piątek, 1 września 2006

pl.misc.dieta

Re: Co zrobić z łupinami jabłek?
Autor: Marcin 'Cooler' Kuliński m...@p...gazeta.blah
Data: 01-09-2006, 14:10:04

j...@n...pl pisze:

> A zły cholesterol powstaje (nie u każdego) w wątrobie z jedzenia nadmiary
> węglowodanów, a szczególnie fruktozy.

Och, ciekawe zatem, skad u optymalnych niezerowe poziomy LDL, skoro
wspomnianego nadmiaru weglowodanow nie zjadaja..

Po drugie, skoro twierdzisz, ze mija cholesterolomania, to w takim razie
dlaczego uwazasz, ze cholesterol ktory w/g ciebie powstaje z weglowodanow jest
gorszy od tego, ktory powstaje u optymalnych, z nieweglowodanow...??

Potrafisz to jakos logicznie wyjasnic?

====
Jeff

38. Data: 2006-09-01 23:40:27

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@n...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czy Pan potrafi rozmawiać bez powoływania się stale na jakieś wcześniejsze
> dyskusje???

..nie prosze Pana, to m.innymi Pan mnie zmusza do powolywania sie na
wczesniejsza dyskusje, poniewaz probuje Pan mi wmowic cos, co sam Pan
wczesniej twierdzil...niedlugo mnie Pan wyzwie i po kilku dniach bedzie Pan
tutaj pisal, ze to ja Pana wyzywalem....

..przytaczam poprzednie dyskusje jako merytoryczny argument (czyli
nienamacalny DOWOD) w polemice z Panem... bo zuwazylem, ze ma Pan wybitna
sklonnosc do przypisywania wlasnych wypowiedzi innym osobom...

> Pan nie zdaje sobie sprawy, że jest jedyną osobą, która straszy ludzi
> więzieniem, prokuratorem, obozami???

..jakich ludzi "strasze"....prosze o dowody....i przyklady dyskusji
gdzie tego typu wymiana zdan miala miejsce...

..nadal Pan pisze o obozach mimo, ze przytoczylem Panu tekst gdzie to Pan
mi grozil???.....

Pan zupelnie siebie nie kontroluje?

> Czy to ma związek z tym nieszczęsnym cholesterolem???

To mnie sie Pan o to pytasz? ...

.przeciez to Pan napisales pierwszy o mnie, a nie ja w taki spsobow w tym watku:

> Panie Jeff...to wygląda naprawdę poważnie tylko na jakieś maniactwo.
> Pan (chyba) nie potrafi żyć bez tego jątrzenia, szukania winnych...

. przeciez to Pan jatrzy i jest Pan maniakiem skoro w kazdym watku Pan
zajmujes sie obgadywaniem osoby ktora Panu zadala pytanie, zamiast
odpowiedziec konkretnie na to zadane pytanie...

=======
Jeff

39. Data: 2006-09-02 06:33:18

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:edad0o$gic$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> przycisnieci nie potrafia rzeczowo obronic swoich racji, bo zamiast
> wiedziec - wierza, ze wiedza. A wystarczylo przeciez odpowiedziec na

A Ty mi przypominasz niezwykłą arogancję razem z Jeffem. Arogancję rzadko
spotykaną. Co mam na myśli? Otóż wiecie albo domyślacie się, że niektórzy
dietetycy (optymalni) mają stale kontakt z innymi dietetykami, lekarzami,
pacjentami. Widzimy skutki diety optymalnej na codzień. (Nie będę tu pisał o
diecie jako panaceum na wszystko, bo nie o to chodzi). Widzimy praktyczne
zastosowanie diety u ludzi, często zmieniamy jadłospisy u niektórych
chorych, żeby dopasować produkty bardziej właściwe dla ich metabolizmu.
Czasem odnosi to pozytywny skutek nawet po 2-3 latach. Mamy ogromne
doświadczenie z optymalnymi (nawet po 80-tce) z utrzymywaniem prawidłowego
poziomu glukozy we krwi bez wstrzykiwania insuliny. To tak pobieżnie. A Taki
Marcin i Jeff, liznęli książki dra Kwaśniewskieg, które nijak się nie mają
do współczesnej medycyny akademickiej, a więc trzeba potępiać w czambuł. Od
czasu do czasu usłyszycie o śmierci jakiegoś optymalnego, a więc DO jest
zła. Macie jakieś szczątkowe dane i na nich budujecie swoje WIELKIE TEORIE o
szkodliwości DO. Nie interesuje was specjalnie niemal idealny poziom
wszystkich frakcji cholesterolu u optymalnych. Czepiliście się jak pijany
płotu frakcji LDL, bo niby skąd ona się bierze. Sztuka dla sztuki?
Przypominacie mi posłów z czasów komunistycznych, o których pisał dr
Kwaśniewski. Jak w sejmie mówiono o przyszłych badaniach diety optymalnej.
Nikogo nie interesowała z posłów DO. Tylko czemu Jaroszewicz popiera dra
Kwaśniewskiego i prof. Aleksandrowicza? Wypisz, wymaluj Jeff i Marcin.
Wiesz Marcinie jakie mi się nasuwa porównanie? Modna ostatnio formuła 1 za
sprawą Roberta Kubicy. Chłopak jeździł na różnych samochodzikach, gokartach.
12 lat zanim pozwolili mu usiąść w bolidzie formuły 1. Wiadomo, musiał być
dobry, mówiąc tak lapidarnie. Przypuśćmy, że Ty interesujesz się formułą 1
razem z Jeffem. (Specjalnie wymyślam scenariusz). Czytacie wiele o wyścigach
formuły 1, dyskutujecie o tych wyścigach, spieracie się, słowem to Wasza
pasja. I nagle postanawiacie, że powinniście być kierowcami bolidów formuły
1, bo w zasadzie wszystko o tej formule wiecie. Że umiecie kierować tylko
małymi samochodami osobowymi, to nieważne... Wy wiele "umiecie", bo
czytaliście o tym... Słuchaliście wypowiedzi kierowców bolidów, to jaka
sztuka prowadzić...
I tak jest z Waszym znawstwem diety optymalnej. Szukacie bez przerwy
merytorycznych potwierdzeń. Nieważne dla Was, że dieta pomogła temu czy
innemu... A jeżeli pomogła, to nie jest zgodne z prawami dotychczas
ustalonymi...a więc trzeba potępiać.Dlatego pisałem i Tobie i Feffowi, że
trudno z Wami rozmawiać. To nie było wywyższanie się. Człowiek, który nie
jest na DO, a do tego jest do niej wrogo usposobiony, nigdy nie przyzna mi
racji. będzie się tylko zasłaniał wynikami badań akademickiej medycyny. I
wtedy to musi być rozmowa jak z ślepym o kolorach.
Pozdrawiam Jurek M.

40. Data: 2006-09-02 06:36:44

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest
> gorszy od tego, ktory powstaje u optymalnych, z nieweglowodanow...??

Logiczne wytłumaczenie jest w poście do Marcina. (Aczkolwiek mamy różne
spojrzenia na logikę). Mógłbym skopiować ten post dla Ciebie, ale grupowicze
wzięli by mi to za złe.
Pozdrawiam Jurek M.

Atkins, podstawy, nakazy, zakazy
Jak zyc bez mleka?