Co zrobic z nadmiarem ryzu?

1. Data: 2002-03-05 20:07:15

Temat: Co zrobic z nadmiarem ryzu?
Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Ano wlasnie... Ugotowalam sobie do obiadu ryz, taki zwykly bialy,
tylko z pospiechu za duzo. Zostalo mi go calkiem sporo, i tak
kombinuje co by tu z niego zrobic. Moze cos w rodzaju ryzu
rozmaitosci chinsko-podobnego? A moze Wy macie jakies podpowiedzi?
Bede wdzieczna...
Pzdr,
Magda

1. Data: 2002-03-05 20:21:42

Temat: Re: Co zrobic z nadmiarem ryzu?
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> napisał w wiadomości
> [...]
> kombinuje co by tu z niego zrobic. Moze cos w rodzaju ryzu
> rozmaitosci chinsko-podobnego? A moze Wy macie jakies podpowiedzi?

1. Na slodko : ryz zapiekany z jablkami i cynamonem
2. W salatce: ryz, jedna duza piers kurczaka z rozna bez skory, 1 seler
naciowy, 2 garsci obranych czastek z mandarynek, garsc spazonych rozdzynek.
Mieszamy z lyzka majonezu, solimy pieprzymy
3. mieszanka warzywna (moze byc chinska) wrzucona na patelnie i dorzucony
ryz.
4. zupa pomidorowa z ryzem

Valentine

1. Data: 2002-03-05 20:22:01

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cycki z kurczaka pokroić i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju, dodać sos
Wujka Bena i tyle.

*p*

1. Data: 2002-03-05 20:26:57

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

risotto z pieczarkami - chcesz przepis?

1. Data: 2002-03-05 20:59:40

Od: GeeKooska <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja chce, mimo ze nie mam nadmiaru ugotowanego ryzu, jak trza to
ugotuje bo ryzyk kocham.

Pozdrowiontka
GeeKooska

1. Data: 2002-03-05 21:36:57

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rena <r...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a639mq$433$...@p...acn.pl...

> risotto z pieczarkami - chcesz przepis?
Jasne!
bardzo poprosze.

Pzdr,
Magda

1. Data: 2002-03-06 07:45:49

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Wy tu się kłócicie a tu "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> tak
mądrze pisze:

> Zostalo mi go calkiem sporo, i tak
> kombinuje co by tu z niego zrobic.

wersja 1.00 beta:
bierzesz marchewkę, selerka, pietruszeczkę, jakąś pieczarę, pora, groszek
zielony z puchy i co tam ci w ręce wpadnie z warzyw. ścierasz to w
najgrubsze wiórki na tarce. rzucasz na rozgrzany olej w dużej patelni,
przesmażasz, kropisz sosem sojowym, dosypujesz imbiru a jeszcze lepiej
dajesz kawałek świeżego startego. na koniec dajesz ryż i chwilę
przesmażasz. miód!

wersja 2.01:
siekasz cebulkę drobno, szklisz na oliwie, wrzucasz ryż, do tego garść
rodzynek, orzechów posiekanych, ziaren słonecznika, wiórek kokosowych i
takich tam śmieci :-). do tego curry albo inny "zestaw przyprawowy".
chwilę przesmażasz i gotowe.

--
wojma:t <w...@o...pl>
WARNING! CHOKING HAZARD: Small parts ^

1. Data: 2002-03-06 07:52:37

Temat: Odp: Co zrobic z nadmiarem ryzu?
Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ryżolubnych,

jak mi zostaje ryżyk, lubię go następnego dnia podsmażyć na patelni na
niewielkiej ilości oliwy, posypuję go curry, aż cały staje się żółty i
zjadam (jako dodatek do czegoś tam).

Pozdrawiam,

Magda

1. Data: 2002-03-06 10:15:28

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> risotto z pieczarkami - chcesz przepis?

JA TEZ CHCE!!!!!!!!!! Mapet (proszacy bardzo grzecznie :)) )

1. Data: 2002-03-06 11:14:22

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do

> JA TEZ CHCE!!!!!!!!!! Mapet (proszacy bardzo grzecznie :)) )

Nie widac jeszcze tego przepisu Reny, wiec pozwole sobie zacytowac
sprawdzony juz przeze mnie przepis na risotto z pieczarkami, ktory
znalazlam na stronie Ismeny http://potrawki.w.interia.pl/.
Bylo naprawde wyjatkowo pyszne, choc ja troszeczke go zmodyfikowalam;
dalam wiecej ryzu i bylo bez groszku, bo moi konsumenci nie lubia jesc
groszku.

Risotto jarskie

0.5 szklanki ryżu
1 seler
5 pieczarek
2 pietruszki
2 marchewki
1 por
0.5 szklanki groszku konserwowego
0.5 łyżeczki masła
nać pietruszki, sól, pieprz

Ryż ugotować na półmiękko.
Warzywa i pieczarki pokroić w kostkę, poddusić na maśle.
Pod koniec dodać groszek i przyprawić do smaku solą,
pieprzem. Prawie miękkie warzywa wymieszać z ryżem,
postawić na małym ogniu i dusić pod przykryciem aż ryż
będzie miękki. Przybrać natką pietruszki, pomidorem i sałatą.

Pozdrawiam
Lilla

mrozone szparagi
Re: Co fajnego do kuchni/jadalni...