Co zrobić z nadmiarem wędliny?

1. Data: 2004-04-13 07:32:59

Temat: Co zrobić z nadmiarem wędliny?
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zostało mi pewnie z pół kg wędliny po świętach i nie wiem, co z nią zrobić,
a za 2 dni nie będzie się już nadawała do jedzenia. Macie jakieś pomysły?
Tylko nie omlet, bo mam już dość jaj :-). Mam na myśli coś na ciepło, co
można by zjeść np. na dzisiejszy obiad.
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-04-13 07:49:04

Temat: Re: Co zrobić z nadmiarem wędliny?
Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> Zostało mi pewnie z pół kg wędliny po świętach i nie wiem, co z nią
zrobić,
> a za 2 dni nie będzie się już nadawała do jedzenia. Macie jakieś pomysły?

mozna z tego zrobic pyszna drozdzowa pizze z bardzo miesnym farszem, ktory
bym zrobila tak:

podsmazyc z 2-3 wieksze cebulki
pozniej pokrojona wedlinke (nie musi byc wszystka ale to wedlug uznania i
wielkosci pizzy)
ze dwie lyzeczki koncentratu pomidorowego rozpuscic w niepelnej szklance
wody i zalac tym cebulke z wedlina (do wyboru mala butelka soku
pomidorowego)
dodac puszke kukurydzy
smarzyc
dodac przyprawy sol, pieprz i inne(ja uwielbiam oregano :))
jak sosu troche wyparuje to niech troszke przestygnie i na ciasto drozdzowe
posypac serkiem i do piekarnika

juz zazdroszcze obiadku:)
smacznego!!

--
( )''. .''( )
( (Y) )

1. Data: 2004-04-13 07:51:15

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tylko nie omlet, bo mam już dość jaj :-). Mam na myśli coś na ciepło, co

Ja bym zrobiła coś w rodzaju bigosiku. Bo nawet jak nie zjecie całego to
spoko można zamrozić - po odmrożeniu bedzie jeszcze lepszy.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-13 07:59:48

Od: "gdaMa" <g...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytt i Panna czyli różności na patelni :-))
Oto moja wersja szwedzkiej potrawy:

Ugotować ziemniaki w mundurkach, po ostudzeniu obrać i pokroić w kostkę
(taką większą, nie drobną jak na sałatkę), pokroić w kostkę także
wędliny oraz cebulę i teraz zależy czy dalsza obróbka będzie na patelni
czy w piekarniu.

Jeżeli na patelni to obsmażyć wędlinę i cebulę, następnie przełożyć je
do żaroodpornego naczynia i wymieszać z ziemniakami. Posolić i
popieprzyć do smaku. Następnie podgrzać w piekarniku lub mikro.
Jeżeli chcemy upiec pytt i panna w piekarniku to wysypujemy na blachę
lub w sporą formę wysmarowaną tłuszczem składniki (wędlinę, cebulę,
ziemniaki) i opiekamy je w piekarniku co jakiś czas mieszając aby się
równo opiekło. Doprawić do smaku po wyjęciu z piekarnika lub na chwilę
przed.

Podawać posypane świeżą natką i ostrzejszym dodatkiem - marynowana
kapusta, buraczki, ogórki lub podobne. Coniektórzy jedzą pytt i panna z
ketchupem, ale jak dla mnie to profanacja;-)

Musze przyznac, że najlepsze jest nastepnego dnia po odgrzaniu, jak się
smaki wymieszają mniammm...

gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-04-13 08:47:06

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Medea napisał/a:
> Macie jakieś pomysły?
> Mam na myśli coś na ciepło, co można by zjeść np. na dzisiejszy obiad.

Wędlinę drobno pokroić, podsmażyć, ugotować brokuły (najlepiej na parze)
posiekać, wymieszać z wędliną, zawinąć jak makowiec w ciasto francuskie
(jak nie mam czasu robić kupuję mrożone) upiec, przed samym końcem
pieczenia można roladę posypać żółtym serem (ja wolę bez, bo i tak samo
ciasto jest dość tłuste)

Pozdrawiam i życzę smacznego
Koko-sanka
--
Pozdrawiam - Koko-sanka/CrazySquad, powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-04-13 09:24:03

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> Zostało mi pewnie z pół kg wędliny po świętach i nie wiem, co z nią
zrobić,
Sposob dobry do dluzszego przechowywania, wielokrotnie wyprobowany.
Topisz slonine jak na smalec ze skwarkami. Pozostalosci wedlin mielesz przez
maszynke
razem z cebula i czosnkiem. Do tego farszu mozesz dodac troche zmielonej
watrobki drobiowej. Wszystko przyprawic do smaku i wsypac do wrzacego
smalcu. Wszysto razem pomieszac jeszcze kilka minut i rozlac do sloikow.
Tali smalco pasztet jest swietny do kanapek . W zamknietych sloikach i w
zimnym miejscu moze stac kilkanascie dni.

1. Data: 2004-04-13 10:50:47

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz ( t...@p...onet.pl ) napisał:

> [...]
> Tali smalco pasztet jest swietny do kanapek . W zamknietych sloikach i w
> zimnym miejscu moze stac kilkanascie dni.

To coś dla mnie. Mniam.
Iwona

1. Data: 2004-04-13 16:27:46

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym zrobiła coś w rodzaju bigosiku.

A ja bym zrobiła bigos.

A jeśli lubisz bigos, ale właśnie odchudzasz się po świętach albo masz chwilowo
dość kuchni, to zamroź te wędliny.

Ale uwaga!

Po odmrożeniu to będą się one nadawały tylko do bigosu!

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-04-13 18:13:21

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Zora napisał/a:

> Ale uwaga!
>
> Po odmrożeniu to będą się one nadawały tylko do bigosu!

Dlaczego tylko do bigosu??? Moja mama mrozi wędliny i ja też, wcale nie
nadają się tylko do bigosu, powiem więcej, jak się rozmrożą całkowicie to
spokojnie można jeść

Pozdrawiam
Koko-sanka

1. Data: 2004-04-13 19:23:18

Od: "Goosie" <g...@d...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego tylko do bigosu??? Moja mama mrozi wędliny i ja też, wcale nie
> nadają się tylko do bigosu, powiem więcej, jak się rozmrożą całkowicie to
> spokojnie można jeść

hmmm... nie wiem jak Wy, ale dla mnie plasterek szynki zmrozony, ktory tata
mi po kryjomu dawal do "ciumkania" to jeden z niezapomnianych smakow
dziecinstwa... tylko szynka byla inna
Gosia

Lody "Pascha"
canelloni
Re: sokowirowki na allegro
Re: zmywarka do naczyń - co zamiast proszku?
Re: Soki warzywno-owocowe