Re: Coś na Walentynki ;>

101. Data: 2009-02-23 20:21:39

Temat: Re: Coś na Walentynki ;>
Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

michał pisze:

> Ze sztuk najlepiej mu wychodzi sztukamięs. :)

To może mięsomiot? :)

Ewa

102. Data: 2009-02-23 20:56:17

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" napisała w wiadomości

> Więc dlaczego jako zwykli ludzie, nie maja prawa mieć zwykłego,
> rodzinnego zycia z żoną i dziećmi?

Dlaczego mnie o to pytasz - ja nie walczę o utrzymanie celibatu.
Taka jest tradycja - jeżeli ją zniosą pod wieloma względami pewnie będzie
lepiej, ale pojawią się inne problemy.
W każdym razie gdyby było głosowanie zagłosowałabym za zniesieniem celibatu
dla księży.

R.

103. Data: 2009-02-23 20:57:52

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisała w wiadomości

> Też uważam, że jak sobie ktoś coś wybrał, to wiedział, co wybiera i skoro
> wybrał, to co mu ktoś inny będzie to "poprawiał" na swoją modłę. I żeby to
> jeszcze na swoją...

Jeżeli celibat zostanie zniesiony to nie sądzę, żeby to działało "w stecz".
Obecni księża już złożyli odpowiednie śluby wieczyste i nikt ich raczej z
nich nie zwolni.
Sprawa dotyczyłaby pewnie nowych.

R.

104. Data: 2009-02-23 21:03:39

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tylko lekarze - odkąd w ogóle są dostępne komórki, ksiądz podaje swój
> numer. I o każdej godzinie można się dodzwonić.

Powtórzę jak katarynka;) nie wszyscy tak robią. I nawet nie uważam, że to
jest ich obowiązek. Zastanawiałabym się nawet nad sensem dawania takiego nr.
wszystkim jak leci.

> To my chyba mamy wielkie szczęście - każdy był na swój sposób fajny i
> przede wszystkim ludzki i spolegliwy.

Może umiecie sobie wychować ;).

(...)

> Błąd jest w tym, że większość chce, aby byli świętymi.

Ano zgadza się.

> I stą owa większośc ma frustracje. Ale to ich frustracje.

Niby tak, ale...

R.

105. Data: 2009-02-23 21:05:47

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Błąd jest w tym, że większość chce, aby byli świętymi.
> I stą owa większośc ma frustracje. Ale to ich frustracje.

Aha. Skoro tak, to po co w ogóle księża, skoro nie służą przykładem i
na przewodników duchowych się nie nadają? Każdemu dać pismo z
przypisami, a towarzystwo w sutannach rozgonić na cztery wiatry.

--
Pozdrawiam - Aicha

106. Data: 2009-02-23 21:06:02

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli o mnie chodzi, nie upieram się przy celibacie ze względów wiary. Ale
> ja z kolei uwazam, że rodzina dla czlowieka, który ma swoje cale życie
> poświęcić innym, jest zbyt dużym obciążeniem, ale i ona sama traci wiele z
> powodu konieczności bycia na drugim planie.

Pamiętam, że postulowałaś celibat także dla nauczycieli i paru innych
zawodów :).

R.

107. Data: 2009-02-23 21:10:00

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmienić kościół to (że porównam dosyć karkołomnie) jak Marcinkiewicz
> kobietę: wyznawał świętość rodziny, a co teraz? Wystarczyła chwila
> zapomnienia i jedna sprytna d.... i co z niego i jego poglądów zostało?
> Czy
> można uważać go za poważnego człowieka?

Jak już takie skojarzenia to ja bym to porównała mniej więcej tak:
zmienić kościół nie będąc księdzem z powodu celibatu to jak zmienić kobietę
bo się danego dnia brzydko uczesała/umalowała.
To jest problem/dylemat samych księży a nie wszystkich wiernych.

R.

108. Data: 2009-02-23 21:12:15

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" napisał w wiadomości

> Moja kilkuletnia styczność z innym kościołem chcrześcijańskim niż krk dała
> mi wiele do myślenia. Ten sam Bóg ten sam Zbawiciel a inna liturgia.

To po co zmieniać jak nie widać większej różnicy?

> Duchowni mają własne rodziny i jest tam mniej więcej wszystko to, co
> tutaj, na grupie, od czasu do czasu jest oceniane jako brak, błąd w
> kościele katolickim. Tam, wydaje się, jest wśród duchowieństwa więcej
> otwartości, więcej uczciwości. Są dla ich kościoła bardziej transparentni.
> :)

To może być argumentem za tym, żeby nie mieć nic przeciwko zniesieniu
celibatu. Ale nie koniecznie na zmianę wyznania.

R.

109. Data: 2009-02-23 22:41:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2009 21:56:17 +0100, R napisał(a):

> [...]
> lepiej, ale pojawią się inne problemy.
> W każdym razie gdyby było głosowanie zagłosowałabym za zniesieniem celibatu

To jest sprawa Watykanu. Na pewno nie będzie powszechnego referendum w tej
sprawie. Bo kto świadomy, to świadomy, ale jak pan Stefek spod budki z
piwem (co bije żonę co drugi dzień i wie tylko, ile kosztuje piwo) i pani z
agencji towarzyskiej chcieliby skorzystac ze swoich praw obywatelskich w
tym przypadku, to dziękuję.
I żeby nie było - ja w ogóle bym nie głosowała, ponieważ mnie to w sumie
nie obchodzi. Mam własne wyobrażenie na temat plusów i minusów, nie znaczy
to jednak, że będę ksieżom grzebała w życiu prywatnym. Tak samo, jak nie
pozwalam, żeby grzebano w moim.

110. Data: 2009-02-23 22:42:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Feb 2009 21:57:52 +0100, R napisał(a):

> [...]
> Obecni księża już złożyli odpowiednie śluby wieczyste i nikt ich raczej z

Trudno mi to rozstrzygac - od tego na pewno są najwyższe władze koscielne.

i po trójce?
Walentynki
W Polsce nie ma homofobii...
DOBRE Z SCP