Re: Coś na Walentynki ;>

51. Data: 2009-02-22 18:59:25

Temat: Re: Coś na Walentynki ;>
Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Bluzgacz" napisał w wiadomości

> Za co?
> Ze psioczy przeciwko instytucji w ktora chcialaby wierzyc, ale nie wierzy
> lecz
> mimo to przy niej trwa?

Nie zauważyłam, żeby psioczyła. Po prostu celibat nie wydaje jej się
konieczny. Nie jest to jakaś główna prawda wiary przecież.

R.

52. Data: 2009-02-22 19:01:21

Od: "R" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czemu?

Bo może podobnie jak dla mnie nie jest to coś dla czego warto się z
Kościołem rozstawać albo choćby optować za/przeciw. Mnie też by nijak nie
przeszkadzało gdyby księża mieli żony. Tak jak mi nie przeszkadza, że ich
nie mają.

R.

53. Data: 2009-02-22 19:14:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2009 19:53:06 +0100, R napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisała w wiadomości

> Nie wszyscy. Zależy od lekarza. Niektórzy podają numery swoich prywatnych
> komórek i można dzwonić, praktycznie sprawdzone.

Nie tylko lekarze - odkąd w ogóle są dostępne komórki, ksiądz podaje swój
numer. I o każdej godzinie można się dodzwonić.

> Też jest różnie...
> Teraz mamy fajnego proboszcza ale ci co byli przed nim to szkoda wspominać.

To my chyba mamy wielkie szczęście - każdy był na swój sposób fajny i
przede wszystkim ludzki i spolegliwy.

> Mógł i zapewne wielu było.
> Księża też miewają problemy alkoholowe. Inne poważne problemy też się
> zdarzają. To są zwykli ludzie choć większość ludzi uważa, że powinni być
> dużo lepsi.

Błąd jest w tym, że większość chce, aby byli świętymi.
I stą owa większośc ma frustracje. Ale to ich frustracje.

> Pewnie powinni ale nie są - i lepiej o tym wiedzieć a nie
> gorszyć się tym nadmiernie.

> I chwała mu za to. Oby takich więcej.

Jest takich więcej. Dlatego bronię księży, bo wśród nich większość jest
wlaśnie takich.

54. Data: 2009-02-22 19:15:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2009 19:59:25 +0100, R napisał(a):

> Użytkownik " Bluzgacz" napisał w wiadomości

> Nie zauważyłam, żeby psioczyła. Po prostu celibat nie wydaje jej się
> konieczny. Nie jest to jakaś główna prawda wiary przecież.

Jeśli o mnie chodzi, nie upieram się przy celibacie ze względów wiary. Ale
ja z kolei uwazam, że rodzina dla czlowieka, który ma swoje cale życie
poświęcić innym, jest zbyt dużym obciążeniem, ale i ona sama traci wiele z
powodu konieczności bycia na drugim planie.

55. Data: 2009-02-22 19:18:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2009 20:01:21 +0100, R napisał(a):

> [...]
> przeszkadzało gdyby księża mieli żony. Tak jak mi nie przeszkadza, że ich

Zmienić kościół to (że porównam dosyć karkołomnie) jak Marcinkiewicz
kobietę: wyznawał świętość rodziny, a co teraz? Wystarczyła chwila
zapomnienia i jedna sprytna d.... i co z niego i jego poglądów zostało? Czy
można uważać go za poważnego człowieka?

56. Data: 2009-02-22 19:18:50

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

R pisze:

> Nie zauważyłam, żeby psioczyła. Po prostu celibat nie wydaje jej się
> konieczny. Nie jest to jakaś główna prawda wiary przecież.

To w ogóle nie jest żadna "prawda wiary" tzn. żaden dogmat. To wymysł
instytucji.

Jednak moją "religijność" wolałabym zostawić w spokoju, przynajmniej tu
na grupie, do czasu, kiedy sama się z nią uporam. :)

Ewa

57. Data: 2009-02-22 20:20:08

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R" napisał w wiadomości:

> [...]
> Kościołem rozstawać albo choćby optować za/przeciw. Mnie też by nijak
> nie przeszkadzało gdyby księża mieli żony. Tak jak mi nie

Moja kilkuletnia styczność z innym kościołem chcrześcijańskim niż krk
dała mi wiele do myślenia. Ten sam Bóg ten sam Zbawiciel a inna
liturgia. Duchowni mają własne rodziny i jest tam mniej więcej wszystko
to, co tutaj, na grupie, od czasu do czasu jest oceniane jako brak, błąd
w kościele katolickim. Tam, wydaje się, jest wśród duchowieństwa więcej
otwartości, więcej uczciwości. Są dla ich kościoła bardziej
transparentni. :)

michał

58. Data: 2009-02-22 20:32:27

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Więc dlaczego jako zwykli ludzie, nie maja prawa mieć zwykłego,
> rodzinnego zycia z żoną i dziećmi?

bo sobie tak wybrali?

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

59. Data: 2009-02-22 20:47:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2009 21:32:27 +0100, tren R napisał(a):

> bo sobie tak wybrali?

Też uważam, że jak sobie ktoś coś wybrał, to wiedział, co wybiera i skoro
wybrał, to co mu ktoś inny będzie to "poprawiał" na swoją modłę. I żeby to
jeszcze na swoją...

60. Data: 2009-02-22 20:56:49

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tren R pisze:

> bo sobie tak wybrali?

Jeśli sobie tak wybrali, to dlaczego 70% zmienia zdanie?

Ewa

i po trójce?
Walentynki
W Polsce nie ma homofobii...