Re: Cosby?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cosby?
From: XL <i...@g...pl>
Date: 06 May 2018 19:34:44 GMT

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:
> [...]
pl...

imer-ofiara-polanskiego-tak-zgwalcil-mnie-ale-wybral
abym-ponowny-gwalt-gdybym,id,t.html

blem-niemka-oskarza-polskiego-rezysera-o-gwalt,54742
.html

> Wiek przyzwolenia to jest w Niemczech chyba 14 lat.
> Jeśli po tylu latach ta pani nagle zmienia zdanie

Po pierwsze - nie ,,zmienia", bo nikomu o gwałcie wtedy nie mówiła, wiec nie
ma czego ,,zmieniac".
Po drugie - teraz jej zdanie, jako zdanie już dorosłej osoby, i tak jest
ważniejsze niż dziecięce odczucia, bo teraz jest to dorosła reminiscencja
[psych.] zdarzeń z dzieciństwa, DOROSŁA ocena spraw, których dziecko w ten
sposob ocenić nie jest w stanie. Sąd na pewno się oprze na tej właśnie
ocenie - a nie na ocenie dziecka - bo są ku temu także przesłanki
psychologiczne:

Reminiscencja w psychologii - za Wiki:

,,Reminiscencja (łac. reminisci - wspominać) - w psychologii nieświadome
wspomnienie, refleksja; paradoksalny efekt poprawy pamięci po upływie
pewnego czasu od ostatniej próby zapamiętania. Istota tego zjawiska polega
na tym, że ludzie po przekroczeniu pięćdziesiątego roku życia lepiej (w
porównaniu z ogólnym przebiegiem krzywej zapominania) pamiętają zjawiska z
okresu, kiedy mieli od 10 do 30 lat.
Przypuszczalnie reminiscencja zasadza się na samorzutnie dokonujących się
zmianach w magazynie pamięci semantycznej, prowadzących do lepszego
uporządkowania składowych informacji."

> i mówi publicznie, że jest to
> jakoby gwałt,

J a k o b y ?
No no...

> to w cywilizowanej Europie podlega po pierwsze przedawnieniu
> i nie jest ścigane z braku możliwości udowodnienia, po drugie nie jest to
> na zdrowy rozum, a nie tylko na przepis prawny - wiarygodne.

Już Cię poprosili do składu sędziowskiego?
Nie? To dawaj chociaż zaświadczenie o zdrowiu rozumu...
--
XL