Re: "Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1"

Data: 2007-08-20 09:33:10
Temat: Re: "Cukrzyca ma związek z niedoborem witaminy B1"
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl>

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:1187597124.489688.168210@d55g2000hsg.googlegrou
ps.com...

Jest co najmniej dziwne, że @Krystyna*Opty* od lat pisząc w tym
> temacie, nie uporządkowała sobie swej wiedzy.
Dla mnie jest to następny dowód, że dieta Kwaśniewskiego jest
> niedoskonała --> zabiera inteligencję!

Myszko, skup się... Wytłumaczę jeszcze raz...

Przecież wiadomo, że:

1. Badani cukrzycy mogli być na diecie albo:
- tzw. mieszanej (cukier i węglowodany w podobnej ilości), albo
- zbliżonej do piramidy, albo
- (co bardziej prawdopodobne) na diecie cukrzycowej (czyli ZAWIERAJĄCEJ
właśnie te wszystkie zalecane produkty wymienione na końcu artykułu, ALE
w dietowo-cukrzycowej PROPORCJI i zasady -> "dużo warzyw - mało tłuszczu")

ale NA PEWNO NIE BYLI na diecie optymalnej dr. Kwaśniewskiego :)

2. Ustalono nową techniką pomiaru, że krew tych cukrzyków zawiera za mało
witaminy B1 - jej poziom był obniżony aż o 76 procent u pacjentów z
cukrzycą typu I, zaś o 75 procent u cukrzyków z cukrzycą typu II.

Artykuł mówi WYRAŹNIE, że "osoby chore na cukrzycę TRACĄ witaminę B1
(tiaminę) 15 razy szybciej (!!!) niż zdrowe...

A to oznacza, że istnieje bardzo duża RÓŻNICA (sięgająca aż 76% !) między
ilością wit. B1 w zjadanym przez cukrzyków pokarmie, a ilością obecną w
organizmie.

Jak to możliwe? Przecież zjadają tak duże ilości?

3. Zupełnie odwrotnie jest na diecie optymalnej: pacjenci jedzą mało
produktów roślinnych (i tychże produktów pełnoziarnistych, pomarańczy,
bobu, grochu i fasoli), ale wbrew diecie cukrzycowej jedzą też produkty
tłuste i wysokowartościowe białka = efektem jest cofanie się cukrzycy,
a nawet jej powikłań. :)

Ja sądzę, że znaczącym powodem nieskuteczności w leczeniu cukrzycy
jest błędnie ustalona dieta cukrzycowa, z niedoborem tłuszczu i nadmiarem
błonnika, która to dieta skutecznie obniża poziom witaminy B1,
i bógwie, czego jeszcze... ;[

A jeśli chodzi o logikę myślenia pani doktór dentystki Iwon(K)i, to ja już
dość dobrze ją poznałam - stale sama sobie zaprzecza (patrz: sygnaturka)...
Z kimś takim nie da się dyskutować... :[

Iwon(K)a ma częste ataki migreny, być może ten "objaw" (i leki) częściowo
rzutują też na jej komentarze... (?)

Podam kilka przykładów z dyskusji, kiedy jeszcze chciało mi się czytać jej
teksty, a nawet z nią dyskutować:

----------------------------Cytat:
Iwon(K)a napisała:
http://en.wikipedia.org/wiki/Migraines znajdz mi slowo "choroba" i znajdz
mi slowo "bol glowy". a teraz pojde sie posmiac..... iwon(K)a

Krystyna*Opty* napisała:
- Migraine [...] is a neurological disease[2], of which the most common
symptom is an intense and disabling episodic headache. Tłumaczenie:
- Migrena [...] jest neurologiczną chorobą, której objawem jest najbardziej
popularny, intensywny, czyniący niezdolnym epizodyczny ból głowy.
Krystyna
---------------------------
Iwon(K)a napisała:
prosze przestancie wylatywac z argumentami ze swiata zwierzecego, bo
normalnie obalacie swoje autorytety w tym zakresie. jesli jestes Krysiu
orangutanem to sie wypowidaj wtedy jak dieta wplynela na Twoje uzebienie.
ale jesli uwazasz, iz jestes homo sapiens to argumentu ze swiata zwierzat
nie uzywaj. iwon(K)a
- A jak to się ma do masowo stosowanej praktyki badań opartych na
zwierzętach laboratoryjnych, a wynikach stosowanych u Homo Sapiens? Czy
naukowcy też "wylatują"?... ;)

Krystyna
--
najwyrazniej nie mam migreny. mam tylko nawracajacy, epizodyczny
bol glowy [...] moi lekarze nie nazywaja migrene choroba, a jedynie bolem