Czekolada

1. Data: 2009-08-09 23:10:50

Temat: Czekolada
Od: Tomek263D <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

niedawno okazało się, że mam nietolerancje pokarmową na czekolade (czy
dokładnie kakao, czy mleko będe wiedział dopiero za jakiś czas po
dokładniejszych badaniach), jednak zwykłe badania metodami
prowokacyjnymi pokazują że mój organizm nie toleruje czekolady.

W związku z tym mam pytania:

- jakie badania powinienem zrobić żeby mieć już 100% pewność co moge a
czego nie moge jeść? czy powinny być to badania skórne czy z krwi, a
może jeszcze inne? Podobno na nietolerancje pokarmową, (inaczej niż na
alergie) nie ma jednoznacznego wyniku z takich badań, bo organizm nie
wytwarza wtedy przeciwciał, tak wyjaśnił mi alergolog.

- czy badania na alergie z krwii są refundowane? czy tylko płatne? Bo
są dość drogie, około 40-50zł za jeden składnik, co dla tych badań
które chce wykonać daje około 150-200 zł.

- i najważniejsze: czym zastąpić czekolade? Mój organizm przyzwyczaił
się już do dużej dawki magnezu/potasu i innich składników które
zjadałem z czekoladą, w średnio ilościach 2-4 tabliczki tygodniowo +
kilka innych batonów typu snickser/prince-polo (więc jak łatwo
obliczyć samego magnezu było naprawde dużo). I niestety od momentu jak
nie jem czekolady pojawia się właśnie problem z wahającym się poziomem
potasu/magnezu, a zamiast brać tableki wolałbym czymś po prostu
zastąpić czekolade.

dziękuje za odpowiedzi.

2. Data: 2009-08-10 08:03:17

Temat: Re: Czekolada
Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Tomek263D pisze:

> [...]
> nie jem czekolady pojawia się właśnie problem z wahającym się poziomem
> potasu/magnezu, a zamiast brać tableki wolałbym czymś po prostu

Owocami i warzywami je zawierającymi. Z napojów: Yerba Mate?

--
Blog: http://blog.stalica.info

3. Data: 2009-08-10 14:18:57

Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie jem czekolady pojawia się właśnie problem z wahającym się poziomem
> potasu/magnezu, a zamiast brać tableki wolałbym czymś po prostu

Jakie czekolady jadłeś?
Jest mnóstwo rodzajów, od mlecznych guan po prawdziwe.
Być może masz po prostu problem z produktami mlekopochodnymi.

zyga, prawie uzależniony od czekolady
--
A fe, A psik, A ha

4. Data: 2009-08-10 16:25:58

Od: Tomek263D <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jest mnóstwo rodzajów, od mlecznych guan po prawdziwe.
> Być może masz po prostu problem z produktami mlekopochodnymi.

objawy występują u mnie napewno po:
1) zwykłej czekoladzie mlecznej (chyba wtedy kupiłem akurat Wedla)
2) ciastkach HIT ale nie czekoladowych tylko orzechowych
3) kawałkach czekolady w tortach/kremówkach

Samego mleka/jogurtów jeszcze nie próbowałem, ale chyba będe musiał..

oczywiście objawy po zjedzeniu produktu 2 były duzó dużo mniejsze niż
po zjedzeniu 1, a przy 3 to już całkiem małe.

5. Data: 2009-08-10 20:49:05

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek263D <t...@o...pl> napisał(a):

> - i najwa=BFniejsze: czym zast=B1pi=E6 czekolade?

czekolada nie zawiera żadnych składników pokarmowych w rozsądnej ilości - ani
magnezu, ani potasu, ani witamin. To puste kalorie, typowy fastfood od którego
ludzie chorują.

6. Data: 2009-08-10 21:41:01

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> czekolada nie zawiera żadnych składników pokarmowych w rozsądnej ilości - ani
> magnezu, ani potasu, ani witamin. To puste kalorie, typowy fastfood od którego
> ludzie chorują.

ta...może od takich z biedronki chorują;)

7. Data: 2009-08-10 22:35:24

Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> czekolada nie zawiera żadnych składników pokarmowych w rozsądnej ilości - ani
> magnezu, ani potasu, ani witamin. To puste kalorie, typowy fastfood od którego
> ludzie chorują.

Bredzisz.
Dlaczego ludzie idący wysoko w góry powinni mieć ze sobą czekoladę?

Nie odpowiadaj mi.

--
animka

8. Data: 2009-08-11 08:20:46

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Dlaczego ludzie idący wysoko w góry powinni mieć ze sobą czekoladę?
>
> Nie odpowiadaj mi.

To ja odpowiem, chodzi tylko o doładowanie się kaloriami, o nic więcej.
Ja z takich dopalaczy preferuje suszone owoce, a nie czekoladę...

--
Blog: http://blog.stalica.info

9. Data: 2009-08-11 08:27:35

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Stalica" <d...@s...info> napisał w wiadomości

> To ja odpowiem, chodzi tylko o doładowanie się kaloriami, o nic więcej. Ja z
> takich dopalaczy preferuje suszone owoce, a nie czekoladę...

czekolada w górach ma przewage nad suszonymi owocami - powoduje coś odwrotnego w
jelitach :)

10. Data: 2009-08-11 10:09:01

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

> j ilo=B6ci - ani
> kt=F3rego
>
> Bredzisz.

nie myślałaś o zmianie grupy? Coś o Paris Hilton byłoby chyba w sam raz?

ps. kodowanie rozwala bramka www gazety

modne ale grozne leki przeciwgrypowe
co pomaga we wchlanianiu krwiakow pooperacyjnych ?
Ropień okołoodbytniczy leczenie
obrzezanie domowym sposobem ...
Ilość danych osobowych podawanych przy rejestracji w przychodni