Czerwony ryż

1. Data: 2006-02-20 12:42:35

Temat: Czerwony ryż
Od: janaro <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Co dodać do wody podczas gotowania ryżu aby zabarwił sięna czerwono?

2. Data: 2006-02-20 12:48:03

Temat: Re: Czerwony ryż
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

janaro wrote:
> Witam serdecznie.
> Co dodać do wody podczas gotowania ryżu aby zabarwił sięna czerwono?
dużo szafranu, tylko to drogo. Można dać też farbę spożywczą, tą z tych
żuczków, to będzie bardzo czerwony. Innym rozwiązaniem są pomidory, ale
nie zawsze pasują smakowo. Teoretycznie podejdzie też sok z buraków, ale
nie próbowałem.

Waldek

3. Data: 2006-02-20 14:14:00

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):
> [...] Teoretycznie podejdzie też sok z buraków, ale
> nie próbowałem.

A może książeczkę Mao Tse Tunga (Ma Ze Donga).
Nasi lokalni czerwoni cudotwórcy raczej okazali się być bezbarwni.
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-02-20 15:11:22

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> A może książeczkę Mao Tse Tunga (Ma Ze Donga).
> Nasi lokalni czerwoni cudotwórcy raczej okazali się być bezbarwni.

próbowałem, ale się nie udało. U mnie Czerwona Książeczka Mao stoi w
regale obok biblii i Śri Iśupaniśad. Tak akurat wyszło ;-) Ale
pokazywałem ww książkę ryżowi i nie zczerwieniał. Może jakiegoś pornosa
mu pokazać, ale ryż chyba bezwstydny?

Waldek

5. Data: 2006-02-20 15:24:47

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"janaro" <j...@o...pl> wrote in message
> Witam serdecznie.
> Co dodać do wody podczas gotowania ryżu aby zabarwił sięna czerwono?

Achiote (wymawia sie "acziote.") Dodac do ryzu po ugotowaniu albo dodawac
stopniowo w czasie gotowania jak ryz wchlania wode. Ryz zabarwi sie na
kolor od ciemno pomaranczowego do lekko czerwonego.

Achiote (przyprawa meksykanska) to zmielone ziarna "annatto" w postaci albo
proszku albo pasty. Mozna tez kupic gotowe mieszanki zawierajace np,
kolendre czy kmin rzymski. Popularne w kuchniach azjatyckich i
latynoskich.W Polsce annatto mozna kupic w sklepach z zywnoscia orientalna.
Po polsku roslina ta nazywa sie "arnota" po wietnamsku "hot dieu mau" a po
Thaisku "kam tai."

6. Data: 2006-02-20 20:08:54

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
> dużo szafranu, tylko to drogo.

Szafran?? barwi na zółto. Może w potwornych ilosciach, ale w tedy w smaku
nie do zjedzenia.

DJD

7. Data: 2006-02-20 21:14:32

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:
> Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
>
> Szafran?? barwi na zółto. Może w potwornych ilosciach, ale w tedy w smaku
> nie do zjedzenia.

jest bardziej pomarańczowo niż czerwono. Ale szafran jest raczej
bezsmakowy. Nie mylić z kurkumą, sprzedawaną czasem jako szafran.

Waldek

Ryby
specjały z regionu Bordeaux
Jak zrobic jogurt?