Re: Części zamienne Junkers

Data: 2010-06-11 07:24:19
Temat: Re: Części zamienne Junkers
Od: lemy2010 <l...@w...pl>

On 11 Cze, 07:01, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w
wiadomościnews:fef09d6e-dfec-468a-8833-5471aaaccb0c@
i28g2000yqa.googlegroups.com...
> On 7 Cze, 15:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
>
> No niestety, ale szanowny kolega nie kupi cz. Junkers taniej niż cena
> katalogowa. Śmiem nawet twierdzić, że u serwisanta Junkers/ o ile
> takiego w ogóle się chętnego znajdzie/ będzie znacznie drożej,
>
> Chrzanienie.
> Spójrz na ceny kotłów. Ceny sugerowane np beretta i termet które montuję
... Chcąc sprzedać i mieć obrót sprzedaję ja moim klientom
> z bardzo niewielkim narzutem uwzględniajacym montaż i transport

Czy to się komuś nie podoba, czy też podoba, taka jest prawda...rabaty
na części zamienne Junkers otrzyma tylko serwisant Junkers Bosch z
aktualnej i corocznie weryfikowanej listy. Przytaczanie "chorej"
polityki handlowej dotyczącej urządzeń grzewczych do rynku części
zamiennych jest jakąś pomyłką.

> Części biorę od producenta za grosze i w tej cenie idą do klienta bo ja żyję
> z usług. ...Jackare

Części zamienne Junkers Bosch nie kosztują grosze. Warto naprawiać
jeśli koszt części zamiennych to 30-40% wartości zepsutego urządzenia.
Ale jeśli koszty naprawy, to połowa wartości kotła lub palnika, wtedy
już lepiej pomyśleć o zakupie nowego urządzenia. Zauważyłem, że
niektórzy producenci urządzeń grzewczych sterują cenami "własnych"
podzespołów dla podkręcenia obrotu sprzedaży gotowych urządzeń.
Przykład: nagrzewnica do piecyka kąpielowego może kosztować 500-600
złotych, kiedy nowe urządzenie kosztuje niewiele więcej, może stówkę,
albo trzy? I co robi klient? Idzie kupić nowe urządzenie... i
dobrze...właśnie o to chodziło: nie remontować tylko kupować...nowe.
Można powiedzieć, że od 2000 roku Junkers Bosch znacznie obniżył ceny
części zamiennych o jakieś 10-30% w porównaniu z aktualnymi cenami na
podzespoły. Przed liberalizacją handlu (ustawa GVO) serwis miał
wyłączność na sprzedaż podzespołów i klienci sporo płacili za usługę
plus części zamienne. Producent nie ujawniał wykazów i cenników, no
oczywiście serwis też. Jak wiadomo, dziś to wolny rynek kreuje marki.
Kto sprosta wymaganiom rynku (postęp technologiczny i oczekiwania
klientów) i przygotuje (organizacyjne i cenowo) najlepsza ofertę, ten
zagarnie rynek dla siebie. Oczywiście opisywane zagadnienia dotyczą
wszystkich producentów urządzeń grzewczych.

Pozdrawiam. Lemy2010