Części zamienne Junkers

1. Data: 2010-06-05 16:50:34

Temat: Części zamienne Junkers
Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie kiedyś było tak, że podzespoły były dystrybuowane tylko dla
serwisu, pod rygorem wyrzucnia z pracy lub rozwiazania współpracy.
Jednak te czasy odpłyneły w nicość....
Od wielu lat na podstawie ustawy GVO przepisów Unii Europejskiej
Klienci zyskali przywilej nabywania oryginalnych części zamiennych do
kotłów, palników i automatyki przemysłowej w kategorii OEM i HVAC. W
doskonałym e-sklepie dla fachowców firmy System Gaz znajduje się
oferta 109 producentów części zamiennych w kategorii OEM i HVAC.
Pewność cen katalogowych, gwarancja jakości oraz fachowość serwisu
fabrycznego kotłów i palników, to gwarancja sukcesu, polecam. Z firmą
System Gaz życie staje się prostsze www.systemgaz.com.pl

2. Data: 2010-06-07 07:47:11

Temat: Re: Części zamienne Junkers
Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w wiadomości:...

[...]

-------------------

Ładne opowiadanie i niby wszystko się zgadza. Reklama reklamą a rynek
zweryfikuje.
Cena katalogowa to jeszcze nie wszystko, jeśli czegoś potrzebuję to szukam
dobrej ceny.

P.

3. Data: 2010-06-07 08:55:08

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
m.googlegroups.com...
Pewność cen katalogowych,

Czyli drogo.
W cenach katalogowych producentów kupuja tylko niezorientowani inwestorzy.
U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac spore upustry w
stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

Krzysiek

4. Data: 2010-06-07 09:11:16

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac spore upustry w
> stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

To proste - sprzedawca kupując od producenta / hurtownika kupuje z
upustem, tym większym im więcej zakupuje, więc może ustalać ceny od ceny za
którą kupił po cenę sugerowaną i wyżej, o ile znajdzie kupującego za takie
ceny. W zasadzie powinien do ceny nabycia dodać - koszty transportu,
podatki, swój dochód, koszty sprzedaży, ewentualne koszty reklamacji i
recyklingu.
Jeżeli nie jest kombinatorem to stara się sprzedać jak najwięcej i jak
najszybciej, ponieważ to obrót gotówki generuje mu dochody. Zalegający towar
starzeje się fizycznie i moralnie, czyli traci na wartości i elastyczny
sprzedawca powinien wtedy minimalizować straty - czyli odzyskać przynajmniej
swój kapitał zainwestowany w swój towar. Niektórzy (np. smarkety)
przerzucają te straty na dostawcę - nie płacą miesiącami za towar -
nielegalnie dokonując sprzedaży komisowej.
Inni ratują się stosując wyprzedaże - sam przeglądam strony sprzedawców
i zaczynam od pozycji "wyprzedaż" jak i "pozostałe".

5. Data: 2010-06-07 13:11:00

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@d...googlegroups
[...]

Próżno by szukać części zamiennych do kotłów i palników w marketach
lub sklepach hydraulicznych. W poprzednich latach części zamienne do
techniki grzewczej były produkowane i dystrybuowane tylko i wyłącznie
dla producentów i ich autoryzowanego serwisu. Dopiero słynną ustawą
GVO Unia dała możliwość nabycia części zamiennych od firm
serwisowych, specjalizujących się w technice grzewczej. Przede
wszystkim ustawa ta była pierwszym krokiem do liberalizacji handlu
obszaru motoryzacji we wszystkich aspektach gospodarczych. Chodziło o
zniesienie monopolu producenta aut przy dystrybucji i obsługi
serwisowej, ubezpieczycieli, dopuszczenia do użytku i napraw
serwisowych części zamiennych w 4 kategoriach, a nie tylko OEM itp.
Jednak prawo, to objęło również inne branże w tym Gazownictwo z pod
kategorią technika grzewcza. Ponieważ do naprawy i dystrybucji części
zamiennych auta nie potrzebne są uprawnienia kwalifikacyjne, dlatego
też przysłowiowy filtr powietrza można nabyć dosłownie wszędzie. To
jednak części zamiennych do kotłów i palników już nie wszędzie. A to z
powodu tego, że producenci podzespołów /fabryki/ produkują tylko i
wyłącznie dla producentów techniki grzewczej, a Ci dystrybucję
prowadzą tylko do podmiotów gospodarczych, nie prowadzą sprzedaży
detalicznej w ogóle.
A to wszystko dlatego, że Gazownictwo wciąż podlega szczególnym
regulacjom prawnym, wymogom uprawnień na każdym etapie wykonania
usługi lub obrotu częściami zapasowymi do TG, np. ustawa o art.
niebezpiecznych, kwalifikacjach zawodowych etc. Jedynym pozytywnym
wydźwiękiem tego przywileju jest pozbycie się monopolisty: serwisu
autoryzowanego i jego dyktatu cen. Co by nie mówić jeśli do napraw
trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia.
Moim zdaniem należy korzystać z liberalizacji handlu częściami
zamiennymi do kotłów i palników, jednak z dozą rozsądku, żeby
przypadkiem nie stać się gwiazdą wielkiego show, czyli bum... :)
Cieszmy się, że wśród byłych monopolistów m.in. Junkers istnieje
rodzynek firma System Gaz, która daje nam możliwość nabycia cz. z
wolnego rynku. Dyktat rozwydrzonego serwisantów kończy się
nieubłaganie, co widać jak się pieklą kiedy mówi się o System Gaz....w
ich towarzystwie :)

6. Data: 2010-06-07 13:34:33

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
>katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia.

Nie tak. Ja tweirdzę ze skoro Wy sprzedajecie w cenach katalogowych
producenta to sprzedajecie drogo.
Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę
osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.

Krzysiek

7. Data: 2010-06-08 08:55:57

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Cze, 15:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> .... Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę
> osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.
>
> Pozdrawiam Krzysiek

No niestety, ale szanowny kolega nie kupi cz. Junkers taniej niż cena
katalogowa. Śmiem nawet twierdzić, że u serwisanta Junkers/ o ile
takiego w ogóle się chętnego znajdzie/ będzie znacznie drożej, możliwe
że bez rachunku i takie tam inne epizody... Jeśli chodzi o upusty od
cen katalogowych, to tak było jest i będzie, że rabaty otrzymują tylko
autoryzowani serwisanci Junkers. Tak na marginesie, zastanówmy się,
czy firma w takiej sytuacji /opisywanej w poprzednim moim poście/
która dostała przywilej sprzedaży podzespołów do Junkers Bosch jest na
tyle nierozważna, żeby narażać swój biznes wyrzucenia z dystrybucji za
rozbijanie sieci serwisowej producenta kotłów i palników? eee kiepski
pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

8. Data: 2010-06-08 11:35:54

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"lemy2010" <l...@w...pl> wrote in message
a.googlegroups.com...

pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

Polak potrafi - gdy klient jest znający się to za cenę osobistej usługi
serwisant sprzeda część trudną do zdobycia, a w tym czsie zrobi trzecią
usługą i będzie do przodu. Dawniej takie części uzyskiwano z napraw
gwarancyjnych...
Oczywistym jest, że nie mówię tu o wielce szanownej firmie Junkers. Ani
też o produktach innych firm nazywanych przez populi junkersami... :-))

9. Data: 2010-06-08 11:52:41

Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Cze, 13:35, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
>     Oczywistym jest, że nie mówię tu o wielce szanownej firmie Junkers. Ani
> też o produktach innych firm nazywanych przez populi junkersami... :-))

O sposobach serwisantów "na klienta" jest tyle ile gwiazd na niebie.
Ta branża nie zginie z głodu :) ale i tak się cieszę, że mogę kupić
części zamienne bez łaski serwisanta, z gwarancją i na rachunek, który
zresztą mogę odliczyć od podatku :) Ale to już inna bajka.

10. Data: 2010-06-08 15:07:52

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris wrote:
> [...]
> inwestorzy. U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac
> spore upustry w stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

dystrybutorzy zwykle nie sprzedają części zamiennych

odnawianie szafek
mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
lakier metaliczny w sprayu
Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej
Dach z papy i nylon dekarski