Re: Czy Was (qwa) poje...chało - ZA PRZEPROSZENIEM

From: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy Was (qwa) poje...chało - ZA PRZEPROSZENIEM
Date: Mon, 28 Dec 2009 21:53:48 +0100
<hh4lvp$gu2$1@inews.gazeta.pl> <hh4p45$el8$1@news.onet.pl>
<hh8gmn$a7b$4@news.onet.pl> <hh8hvn$f9a$1@news.onet.pl>
<hh8j6c$i36$1@news.onet.pl> <hh8k3k$kpo$1@news.onet.pl>
<hh8kfh$jt8$5@news.onet.pl> <hh8kra$mri$1@news.onet.pl>
<hh8ldf$o5p$3@news.onet.pl> <hh8lq8$p9b$1@news.onet.pl>
<hh8m7g$opr$6@news.onet.pl> <hh8md8$qus$1@news.onet.pl>
<hh8nr3$uf5$1@news.onet.pl> <hh8st0$8ih$1@news.onet.pl>
<hhb2mk$a5h$3@node2.news.atman.pl> <hhb4r8$bt0$1@news.onet.pl>

Chiron pisze:
> Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:hhb2mk$a5h$3@node2.news.atman.pl...

> Nikt nie jest swoim własnym sędzią. Ty tak uważasz, że nie masz. I nie
> piję tu do czegokolwiek- tak działa ogromna ilość ludzi, stąd starożytni
> rzymianie umyślili sentencję, że nawet nikt nie może być sędzią we
> własnej sprawie. Dlatego podkreślam- skoro tak boli, to warto drążyć i
> szukać tam siebie (lub siebie sprzed lat- może coś podobnego robiłaś
> kiedyś, a teraz tego nie akceptujesz).

Mnie boli niesprawiedliwość, głupota, zakłamanie.
Ja mam dzięki mamie wyśrubowane do granic bólu poczucie sprawiedliwości.
Nie naginam prawa, nie szukam usprawiedliwień dla swoich ułomności.
Nikt mi nie zarzuci, że kogoś oszukałam. Mogłam kogoś skrzywdzić
niesprawiedliwą ocena, ale nikogo z premedytacją nigdy nie oszukałam.

> To zupełnie nie o to idzie. Po prostu: są ludzie, w relacji z którymi
> Paulinka sobie nie radzi. I o takich ludziach zapewne powiesz: "nie
> lubię go". Jednak, jak nauczysz się radzić sobie z nim- wtedy te emocje
> nie dość, zę osłabną- to nawet się zmienią. Np: złość w litość.

Paulinka sobie radzi z takimi osobami. Te osoby mijają mnie z daleka.
Będąc blisko mnie są narażone na to, że powiem wprost, co sadzę na temat
ich postępowania, a to dla nich bywa niewygodne.

--

Paulinka