Re: Czy Was (qwa) poje...chało - ZA PRZEPROSZENIEM

From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy Was (qwa) poje...chało - ZA PRZEPROSZENIEM
Date: Tue, 29 Dec 2009 02:00:25 +0100
<hh4lvp$gu2$1@inews.gazeta.pl> <hh4p45$el8$1@news.onet.pl>
<hh8gmn$a7b$4@news.onet.pl> <hh8hvn$f9a$1@news.onet.pl>
<hh8j6c$i36$1@news.onet.pl> <hh8k3k$kpo$1@news.onet.pl>
<hh8kfh$jt8$5@news.onet.pl> <hh8kra$mri$1@news.onet.pl>
<hh8ldf$o5p$3@news.onet.pl> <hh8lq8$p9b$1@news.onet.pl>
<hh8m7g$opr$6@news.onet.pl> <hh8md8$qus$1@news.onet.pl>
<hh8nr3$uf5$1@news.onet.pl> <hh8st0$8ih$1@news.onet.pl>
<hh8uuh$c0q$1@news.onet.pl> <hhbhp5$b9b$1@news.onet.pl>
<hhbiv4$d88$1@news.onet.pl>

Troszkę wytnę- zostawię to, do czego się odniosę:-) :
Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy.> napisał w wiadomości

> jakby jeszcze raz wytłumaczę - nie jest problemem to, że nie potrafię
> odpowiedzieć. potrafię grzecznie i niegrzecznie :)
> chodzi o to, że oczekuję od niej, że tego typu prośby nie będą się
> pojawiać. to takie marzenie ściętej głowy.

To mi się wydaje ważne: to właśnie stawia Cię w roli dziecka. Ty chcesz,
zeby Twoja mam się zmieniła. A z jakiej racji?! Przecież to wymóg
toksycznego rodzica wobec swojego dziecka- "zmień się, bo jak nie- to marny
twój los!". Dorosły szanuje odrębność drugiej dorosłej osoby. Dorosły wie
także, że zmieniać należy i właściwie to można- wyłącznie siebie. Być może
(tego nie wiem, ale w naturze często tak bywa)- Twoja mamusia nie zmieni się
już nigdy. Ty- zamiast pracować ze swoimi relacjami z nią- zmarnujesz sporo
energii na zmienianie jej- i to bezproduktywnie. To poza tym z jakiej racji
dziwisz się, że mama chce zmienić Ciebie?! Biorąc pod uwagę fakt, że relacje
z rodzicami w taki "cudowny" sposób przenoszą się na relacje z innymi
ludźmi- bon voyage! :-)

> zanadto w moim poczuciu przywiązujesz się do programowania :)
> ja walczę z czymś i mam wrażenie że jestem dość luzacki w tym, natomiast
> patrząc na ciebie, jak próbujesz coś tu zmieniać, to trochę guzów już
> chyba zarobiłeś... :)

Zgoda- zarobiłem, bo walczyłem. Jednak to takie echa starego "ja". Widzę to-
i staram sięzmieniać siebie.

> ja jestem po prostu towarzyski.
U lidera to cecha ważna. Wyobrażam sobie Ciebie jako kogoś, kto potrafi
grupę nieznanych sobie ludzi zjednoczyć przy ognisku grając na gitarze i
żartując ze wszystkimi. Wydaje mi się, że antyliderzy- a takimi są cebek,
Redart (w mniejszym stopniu- ale też), czy Sender starają się w ciebie
walić- na zasadzie rywalizacji- chcieli by zająć Twoje miejsce poprzez
"podważanie" Cię- oczywiście to jest nielogiczne, ale najpierw by musieli
sobie z tego zdać sprawę:-)

> słowa, to tylko słowa chiron.
> każde, nawet najbardziej precyzyjne sformułowanie może zostać inaczej
> odebrane. zgadzam się z tobą, że powinniśmy dbać o dobór słów.
> ale ja nie lubię się też nad nimi szczególnie pastwić :)
To prawda- ale albo spotykamy się tu, aby zbliżyć się do Prawdy (Ci, co nie
wiedzą, a przede wszystkim- boją się- kpią), albo ją zabić swoją racją. To
trudne- sam mam z tym problemy- ale nie raz mi się to udaje. I dlatego
warto- choć to rzadkie- takie spotkanie dwojga (lub więcej) ludzi w
Prawdzie. To jest piękne. Pamiętam te uczucia, kiedy np na szeringu ludzie
zaczynali się do niej zbliżać- i w pewnym momencie ktoś zaczął mówić: tak-
tak, nie- nie. Pamiętam poczucie więzi między nami. I wiele innych naprawdę
pięknych rzeczy. Może dlatego czasem złoszczę się na czyjeś erystyczne
wywody?

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron