Czy aby sorowki sa tak zdrowe?

31. Data: 2009-07-27 14:54:22

Temat: Re: Czy aby sorowki sa tak zdrowe?
Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:h4k2rq$jdu$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał

> To ze w Polsce nie ma w sklepach miesa baraniego to chyba nie
> kwestionujesz.

Noż właśnie kwestionuję.

> Ja tez owszem czasami kupuje baranine ale zamawiana na kilka miesiecy
> wczesnie w gospodarstwie ekologicznym (az mu baranki podrosna). Baranina
> do przyrzadzania posilkow nie moze byc z przypadkowo padnietego starego
> barana to musi byc jagniecina z barankow o wadze ok 20 kg.

Ej Panie Drogi, jagnięcina to nie baranina, tak jak cielęcina to nie
wołowina. Owszem pierwsze dwa to z baranka , a trzecie i czwarte to z
krówki, ale różnica jest i to zasadnicza.

W jakim sklepie w Polsce
> mozesz pojsc i na obiad kupic sobie taka baranine?

W Gdyni na Świetojańskiej jest taki sklepik mięsny sprowadzający na
zamówienie, na hali możesz kupić - choc tu bym się trochę zastanowił.
pozdrawiam
Grzesiacz

32. Data: 2009-07-27 16:55:58

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesiacz" <g...@m...pl> napisał

na hali możesz kupić - choc tu bym się trochę zastanowił.

Znam tego rzeznika z hali i czasami u niego cos kupie ale on jesli ma to
tylko raz w tygodniu. Co by nie bylo i z tego co Ty piszesz i z tego co ja
pisze to w Polsce nie mozesz sobie ot tak pojsc do sklepu i kupic baraniny,
to juz trzeba zaplanowac minimum na tydzien a czasami na kilka miesiecy.

--
Tomasz

33. Data: 2009-07-27 22:38:25

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sorowki?
> Mam wrazenie ze moda na sorowki przyszla z Ameryki kilkanascie lat temu.
> Przynajmniej w moim dziecinstwie i mlodosci wszedzie w Polsce jadlo sie
> warzywa gotowane, duszone (w kazdym razie zawsze na goraco).Owszem bywaly
> jarzyny na surowo jak pomidory, mizeria, salata zielona ale nie wylacznie.
> Obecnie warzyw na goraco (ćwikła, marchewka zasmazana, fasolka szparagowa,
> kalafior, szpinak, kapusta zasmazana itp) nie spotkasz w zadnej restauracji,
> barze czy stolowce, chyba ze w barze mlecznym.

Jak masz swoje pole na którym uprawiasz warzywa tylko dla siebie to nie będą
szkodziły. Pewno nie wiesz, ze jak duży facet zje dziennie 10dkg wędliny ze
sklepu to przekroczy maksymalną dzienną dawkę azotanów. Oczywiście pod warunkiem
ze wędlina była zrobiona zgodnie z normą. Ale nie była. Jak by byla to przy
dzisiejszej technologii peklowania i wędzenia do sklepu by jej nie dowieźli. A
jak sobie chce jeszcze taki ktoś poprawić to dopakuje się azotanami z warzyw. Po
40 latach takiego odżywiania grzecznie wyląduje w szpitalu. Zrobią mu dziurkę z
boku i kupkę będzie robił do plastikowego woreczka. Pożyje jeszcze, jak nie
będzie miał farta, maksymalnie rok. U kobitek podobnie. I o to chodzi. A ludzie
pieprzą że papierosy niezdrowe. Przy dzisiejszym jedzeniu fajki są jak woda życia.

34. Data: 2009-07-27 22:59:22

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

(ciach bzdury)

Zainteresuj się może najpierw ile rzeczywiście azotanów,a co
istotniejsze azotynów, ma różowa szyneczka, a ile warzywa, zwłaszcza
lipcowo/sierpniowe,a nie nowalijki, a potem pisz.

--
Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

35. Data: 2009-07-28 06:46:50

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lipcowo/sierpniowe,a nie nowalijki, a potem pisz.
>

> --
> Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Właśnie się zainteresowałem i jestem przerażony. Sam jesteś bzdura. Dla mnie
możesz jeść niejadalne jedzenie i potem zdychać na raka. I niby dlaczego mam
brać pod uwagę tylko z dwóch miesięcy. Rok ma dwanaście miesięcy, jak byś nie
wiedział.

36. Data: 2009-07-28 08:24:04

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:
. I niby dlaczego mam
> brać pod uwagę tylko z dwóch miesięcy. Rok ma dwanaście miesięcy, jak byś nie
> wiedział.

Bo właśnie przez dwa miesiące, wtedy gdy mówimy o nowalijkach, ilość
azotynów w warzywach ma jakieś znaczenie, choć i tak znikome w
porównaniu ze słusznie przez Ciebie przywołaną wędliną. W szczycie
sezonu, przemiany wegetacyjne powodują, ze te ilości nie mają żadnego
znaczenia.

37. Data: 2009-07-28 08:56:54

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaczenia.
> --
> Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Ale jak sobie uskładasz z każdego jedzenia po troszku rożnych gowien to się
okazuje że codziennie jesteś pod kreską. Dlatego do jedzenia trzeba podchodzić z
dużą rezerwą. Jedzenie i woda to najważniejsze czynniki pozwalające długo i bez
większych problemów żyć. Bo nie internet, telefony, samochody z 7 poduszkami są
istotne. Mnóstwo osób przekonało się o tym na własnej skórze. Co komu po plazmie
40 cali jak sra do worka i ma przed sobą bliżej niezdefiniowany okres czasu do
przeżycia. Z reguły krótszy niż dłuższy. Niby normy jakieś są. W tv był program
o żarciu. Na 20 firm przerabiających mięso dziennikarzy wpuścili tylko do
jednej. Może w bardzo dużych firmach trzymają się norm. Ale jak w normie jest
zapis że maksymalnie może być ileś to i tak dawka jest zawsze maksymalna. Małych
zakładów nikt na bieżąco nie kontroluje. Rano przywożą mięso a wieczorem wywożą
gotowe szynki. Niby są dobre firmy. Taki Kredens Krakowski. Ceny zaporowe. A i
tak ich wyroby nie wytrzymują konkurencji z kiełbasą jaką przywozi ktoś ze wsi.
Według mnie sytuacja przeciętnego człowieka jest patowa. Biedni w tym systemie
przeznaczeni są do wytrucia. Nie można powiedzieć że akurat surówki są zdrowe
jak cała reszta jest trująca. Chyba że ktoś potrafi przeżyć na samych surówkach.

38. Data: 2009-07-28 09:18:06

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:
Nie można powiedzieć że akurat surówki są zdrowe
> jak cała reszta jest trująca. Chyba że ktoś potrafi przeżyć na samych surówkach.

Tak, ale IMHO nie ma co zwracać uwagi na surówki, skoro nie stanowią one
w ostatecznym bilansie znaczącej pozycji.

39. Data: 2009-07-28 10:43:00

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w ostatecznym bilansie znaczącej pozycji.
> --
> Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

To jak nie stanowią znaczącej pozycji to już mogą być niezdrowe. Innym razem się
ktoś spyta czy chleb jest zdrowy. Przecież nie stanowi znaczącej pozycji. Trzy
kanapki dziennie idzie przetrzymać. Sery żółte tak samo. Nikt normalny nie
odżywia się samym żółtym serem. Dwa plasterki dziennie nie mogą zaszkodzić.
Jajek też się nie wcina mendlami dziennie. To jak będą niezdrowe to można sobie
wmówić że nie zaszkodzą. Po co kupować antybiotyki. Mięso jest nimi
nafaszerowane. Antybiotyki to przecież lekarstwa. Z założenia pomagają a nie
szkodzą. A jak gotować to koniecznie w aluminiowych garnkach. Widział kto żeby
taki garnek się rozpuścił od gotowania. Szybciej się rączka albo ucho urwie.

40. Data: 2009-07-28 13:39:20

Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek pisze:

<Ciach>
Wybacz, ale zaczyna to wyglądać na obsesję. To co chcesz jeść, skoro
wszystko szkodzi?

Powtarzam - warzywa latem nie stanowią zagrożenia, jeśli chodzi o
azotany. Większa szkoda z niejedzenia warzyw, niż z ich jedzenia. Chcesz
eliminować z diety zagrożenia, eliminuj prawdziwe, a nie urojone.

Dla mnie chyba EOT, bo ja o azotanach w warzywach, a Ty o wszystkim innym
--

Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

Roman Rumpel skype: rumpel.roman
www.rumpel.pl

DO SYLI...
für elektro fahrrad, klappfahrrad com, 20 faltrad klapprad, mifa klappfahrräder, fahrrad mit hilfsmotor,
Re: podoba mi się gdzie to moge kupic ?
Jakiś deser
MAKARON (Z)RECZNIE