Re: Czy nerwica istnieje???

From: Makro <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy nerwica istnieje???
Date: Thu, 21 May 2009 22:20:38 +0200

Mariola pisze:
> Czytam na bieżąco wpisy na tym forum i nasuwa mi się właśnie takie
> pytanie... Np. Kobieta ostatnio pisała o dusznościach i tam większośc pisała
> jej, że nerwice wmawiają leniwi i nieudaczni lekarze, którym leczyc sie nie
> chce.. Jak to więc jest, czy w ogóle taka choroba istnieje czy to jest
> przykrywka na chorobę , której sie nie daje zdiagnozowac? Troche mnie to
> zaczęło interesowac, bo dostałam skierowanie do kliniki leczenia nerwic w
> Warszawie... Tylko po co mam tam jechac ,skoro taka choroba nie istnieje...

Obecnie obowiązuje spis chorób wydany przez WHO nazywający się ICD - 10.
W tym oto opasłym tomie nie ma słowa nerwica - są natomiast zaburzenie
zwyczajowo opisywane wcześniej tym terminem. Zalicza się tam np.
zaburzenia lękowe uogólnione, napady lęku panicznego, agorafobia itd.

Wbrew temu co twierdzą pewne pomylone jednostki, nerwica jest
schorzeniem nie wyssanym z palca, a zaburzenia z kręgu nerwicy są w
każdej stosowanej klasyfikacji zaburzeń psychicznych. Nawet w krajach
komunistycznych - ciekawe czemu nie walczą z kapitalistycznymi
producentami leków.

Zaburzenia lękowe mają swoje procedury leczenia - zresztą z całkiem
przyzwoitą skutecznością. Ciekawe czemu z dużą skutecznością udaje mi
się wyleczyć ludzi z "nerwicą" za pomocą SSRI. Czasami słyszę cieszące
moje uszy zdanie "nie wiedziałem, że tak można żyć". Drugą formą
leczenia "nerwic" jest psychoterapia o skuteczności zbliżonej do
stosowania leków.

Czyli można mieć remisję objawów zaburzeń lękowych jedząc sobie
schabowe, pijąc fantę i mając w poważaniu zdrową dietę.
Nie neguję diety jako formy leczenie - oczywiście jedynie jako wspomaganie.

Acha, oddziały leczenia nerwic często bazują głównie na psychoterapii.

Tymi słowami kończy niedouczony i leniwy lekarz.

--
http://www.mam-efke.pl Portal i forum o psychiatrii
http://psychiatra.miasta.pl Blog o Zakręcie