Re: Czy sztuczna inteligencja to demony?

1. Data: 2018-05-13 12:01:19

Temat: Re: Czy sztuczna inteligencja to demony?
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-11 o 00:04, m...@g...com pisze:
> (...) Pomimo że nastudiowałem się informatyki nie kupuję tego że wszystko bierze
się z kodu zero-jedynkowego.
> (...) <- bzdury jakieś kompletne
> może zaczną się zastanawiać, ale jak się powie że powstaly ze sztucznej
inteligencji (...)

Pomyliłeś ze sobą kilka rzeczy na raz. Komputer używa reprezentacji
binarnej liczb, ponieważ najlepsze i najszybsze układy elektroniczne
działają na bazie bramek dwu-stanowych. Co mają znaczyć jakieś
ogólnikowe pierdoły, że "wszystko się bierze z kodu 0-1"?
Sam sobie wystawiasz świadectwo nieuka.

Po wtóre. Nie ma żadnej sztucznej inteligencji. Są tylko algorytmy SI,
które mają szerokie zastosowanie w technice. Komputer nic nie jest
w stanie sam "wymyślić", bo nie myśli. Komputery są dobre w gromadzeniu
i przechowywaniu olbrzymich ilości liczb, które są interpretowane
przez człowieka jako użyteczne (bądź śmieciowe) informacje.
Drugą rzeczą w której komputery są dobre, to wykonywanie
miliardów prostych instrukcji w ciągu krótkiego czasu i podawanie wyniku
końcowego. Dopiero ta liczba jest interpretowana przez człowieka jako
użyteczna (bądź błędna) informacja.

Po trzecie. Co jest ostateczną przeszkodą do realizacji prawdziwej
"żywej" SI? A mianowicie np istnienie problemów NP-trudnych,
czyli w tłumaczeniu dla nieuków, istnienie takich zagadnień,
które dla "niedużych" danych wejściowych generują wykładniczą
ilość instrukcji bądź danych, które mają być przetwarzane,
co oznacza, że nawet za miliardy lat komputer nie poda wyniku,
albo ilość danych do przetworzenia przekracza ilość wszystkich
atomów we Wrzechświecie itd. Ciemniaku.

* * *

A co to wszystko ma wspólnego z szatanem? Przecież to jakaś
skrajnie kuriozalna i całkowicie błędna teza. Diabeł jest biegły
tylko w szerzeniu kłamstw i chaosu w umysłach ludzi,
a nie w porządkowaniu i usystematyzowaniu bieżącej wiedzy.

"Dla jednych magia, dla innych inżynieria." Ty pomyliłeś
ewidentnie jedno z drugim.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

2. Data: 2018-05-13 12:08:49

Od: "Nazwa" <adres> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemrod" napisał w wiadomości grup

>Komputer nic nie jest
>w stanie sam "wymyślić", bo nie myśli.

Potrafi (będzie potrafił) "wymyślić" znacznie więcej i efektywniej niż
człowiek.

> [...]
>ilość instrukcji bądź danych, które mają być przetwarzane,
>co oznacza, że nawet za miliardy lat komputer nie poda wyniku,

Poda szybciej i lepiej niż człowiek.

>albo ilość danych do przetworzenia przekracza ilość wszystkich
>atomów we Wrzechświecie itd. Ciemniaku.

Rzekł człowiek mający żadne pojęcie o SI.

>Nemrod Vargardsson

Ze względu na prawdopodobne błedy cytowania nie wiem komu odpowiadam (kill
file kretynów odsiewa).

3. Data: 2018-05-13 18:57:38

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-13 o 12:08, Nazwa pisze:
> Potrafi (będzie potrafił) "wymyślić" znacznie więcej
> i efektywniej niż człowiek.
> Poda szybciej i lepiej niż człowiek. (...)

Nie jak człowiek, lecz co najwyżej jak ty,
bo głupiś jak but, ty dzyndzlu.
Piszesz tylko jakieś pierdoły
bez żadnej argumentacji.

4. Data: 2018-05-13 19:28:49

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:02:31 UTC+2 użytkownik Nemrod napisał:

> [...]
> co oznacza, że nawet za miliardy lat komputer nie poda wyniku,
> albo ilość danych do przetworzenia przekracza ilość wszystkich

no i w tym momencie wytlumaczyles wszystkim wszystko bardzo prosto.
i to dla ukow i nieukow powinno byc dostatecznie zrozumiale.

jacek

5. Data: 2018-05-13 19:47:34

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nemrod Vargardsson
>
> Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
> i wyrok wykona ma ręka,
> na swoich wrogach się pomszczę,
> odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.

nienawisc jest mi wiedza obca; tak jak zazdrosc,
choc ta chyba 2 razy poczulem, choc to diametralnie roznie skomplikowana sprawa.

> 42 Upoję krwią moje strzały,
> mój miecz napasie się mięsem,
> krwią poległych i uprowadzonych,
> głowami dowódców nieprzyjacielskich.

Twoj, czy Jahwe miecz, nie napasie sie nikim - w tym ujeciu ja jestem nikim.

6. Data: 2018-05-13 22:06:27

Od: "Nazwa" <adres> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemrod" napisał w wiadomości grup

>Nie jak człowiek, lecz co najwyżej jak ty,

Jak _każdy_ człowiek, najprawdopodobniej nie masz pojęcia o programowaniu.
Zwłaszcza Sztucznej Inteligencji.
Poczytaj o:
- heurystykach
- algorytmach genetycznych
- sieciach neuronowych

>bo głupiś jak but, ty dzyndzlu.
>Piszesz tylko jakieś pierdoły

Plonk

7. Data: 2018-05-13 22:25:04

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.05.2018 o 22:06, Nazwa pisze:
> [...]

> programowaniu. Zwłaszcza Sztucznej Inteligencji. Poczytaj o: -
> heurystykach - algorytmach genetycznych - sieciach neuronowych

Matematyka i jej dziedziny pochodne,z których jedną jest programowanie,
to dziedziny specjalizujące się w manipulacjach, dzięki którym pokonany
w rodzinie przez kobietę mężczyzna próbuje odkuć się na innym facecie
poniżając go przez... tworzenie coraz bardziej skomplikowanych i
niedowodnych teorii. W ten sposób przez chwilę po wymyśleniu czegoś "nie
do obalenia", chwilę, która może trwać długie lata czuje się panem i
bogiem. Jedynym pozytywem tego "wyścigu szczurów" wzajemnie się
poniżających jest poszerzanie wspólnej Świadomości z perspektywą
sięgnięcia po nieskończoność. Negatywów jest bardzo wiele od uzależnień
poczynając po rzezie i biologiczna degenerację gatunku. I nikt z tych
"wspaniałych tfurcuf" technologicznych doskonałości nie chce spojrzeć na
problem złych relacji między płciami i skąd się te złe relacje biorą.
Gdyby rozwiązać ten problem zniknęłyby takie patologiczne zjawiska jak
uzależnienia, prostytucja, patologia rodziny i rozwoju płodu ze
wszystkimi negatywnymi konsekwencjami społecznymi z zagłada gatunku
włącznie. Ale by dostrzec światełko trzeba przestać być wyścigowym szczurem.

> Plonk

Dziwne, że się obrażasz na Prawdę, którą ci wprost wyartykułował.

LeoTar Gnostyk

8. Data: 2018-05-13 22:58:06

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 13 maja 2018 22:06:31 UTC+2 użytkownik Nazwa napisał:
> Użytkownik "Nemrod" napisał w wiadomości grup

> Jak _każdy_ człowiek, najprawdopodobniej nie masz pojęcia o programowaniu.
> [...]

plomkowac laiwo, tylko od zawsze wiadomo,
ze nie zapiszesz wszysykich stanow,
zeby drgan nawet kazdych strun starczylo,
zeby kazde sie dalo w nich zapisac.

prosze wiec zauwazyc wielkrotna nieskonczonosc
wielokkrotnej nieskonczonosci.

jednak, ten Bog, az dziwne, ze to mowie,
moze na tej wlasnie podstawie wszystkich nas dokladnie
zapisac i napisac - i, jesli taka Jego wola, rowniez jednoczesnie.

jacek

9. Data: 2018-05-14 12:32:31

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-13 o 22:06, Nazwa pisze:
> (...)
> Poczytaj o:
> - heurystykach
> - algorytmach genetycznych
> - sieciach neuronowych

Naprawdę myślisz, że mówisz mi coś nowego?
Powinieneś podać FAKTY, na podstawie których
wysnuwasz wniosek, że dzięki tym przykładowym
metodom komputery będą działać efektywniej
lub skuteczniej od człowieka. A takich faktów
niestety nie ma. Są za to tacy głupi dzyndzle
jak ty, którzy się naczytali bzdur w sieci,
i ogłaszają, że możliwe jest powstanie SI
lepszej w myśleniu od człowieka.

Zapamiętaj TO sobie, idioto:
Algorytmy nigdy nie myślały
i nigdy nie będą myśleć za człowieka.

10. Data: 2018-05-14 14:26:54

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2018 o 12:32, Nemrod pisze:

> [...]
> możliwe jest powstanie SI lepszej w myśleniu od człowieka.
>
> Zapamiętaj TO sobie, idioto: Algorytmy nigdy nie myślały i nigdy nie

Nic dodać, nic ująć. Sama esencja na temat bezmyślnych "wyścigowych
szczurów".

LeoTar Gnostyk

Wpadłem na chwilę
Koniec z zażywaniem lekarstw.