Kosiński - antypolski żydowski kłamca.

1. Data: 2018-05-07 22:16:49

Temat: Kosiński - antypolski żydowski kłamca.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sfabrykował ,,okrutnych polskich oprawców biednych Żydów".
Zmyślił to od a do zet w ,,Malowanym ptaku"!
Tacy są Żydzi-polakożercy. Taka ich wdzięczność dla Polaków za schronienie
przed prześladowaniami w Europie!

--
XL

2. Data: 2018-05-07 22:24:50

Temat: Re: Kosiński - antypolski żydowski kłamca.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-07 o 22:16, XL pisze:
> Sfabrykował ,,okrutnych polskich oprawców biednych Żydów".
> Zmyślił to od a do zet w ,,Malowanym ptaku"!
> Tacy są Żydzi-polakożercy. Taka ich wdzięczność dla Polaków za schronienie
> przed prześladowaniami w Europie!

http://www.tokfm.pl/Tokfm/56,103454,23331790,dzialy-
sie-rzeczy-straszne-potworne-ta-ksiazka-wstrzasnie.h
tml

"Historycy z Centrum Badań nad Zagładą Żydów wykonali mozolną pracę.
Przekopali się przez tysiące dokumentów, również przez te dotąd
nieznane. Z ich badań wyłania się skala okrucieństwa Polaków wobec
współobywateli"

"Liczby są nieubłagane: 2 na 3 Żydów poszukujących ratunku straciło
życie - najczęściej za sprawą swoich sąsiadów, chrześcijan (katolików,
prawosławnych i innych).

Badania wskazują na znacznie większą - niż się dotychczas wydawało -
skalę uczestnictwa Polaków w mordowaniu żydowskich współobywateli.

Dowody zgromadzone w książce nie pozostawiają wątpliwości: grupy
polskiej ludności wzięły udział w akcjach likwidacyjnych, a następnie w
okresie 1942-1945 przyczyniły się, bezpośrednio lub pośrednio, do
śmierci tysięcy Żydów szukających ratunku."

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-05-07 23:14:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> okresie 1942-1945 przyczyniły się, bezpośrednio lub pośrednio, do
> śmierci tysięcy Żydów szukających ratunku."

Spoko. Mamy też inne książki i inne badania. Nie boimy się żydowskich
,,wstrząsów":

http://www.empik.com/zydowscy-zolnierze-hitlera-rigg
-bryan-mark,prod59880557,ksiazka-p?gclid=CjwKCAjw8r_
XBRBkEiwAjWGLlFWlJ3x0AkRzGhnLBtv7NpejZF7nNNKq8ndUfX3
kKlumNiPV13Q5pRoCzJwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

http://www.bibula.com/?p=831
,,Żydzi Stalina" - Czy wreszcie uczciwe odczytywanie historii?(...)"

Itd.

--
XL

4. Data: 2018-05-07 23:23:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:
> Sfabrykował ,,okrutnych polskich oprawców biednych Żydów".
> Zmyślił to od a do zet w ,,Malowanym ptaku"!
> Tacy są Żydzi-polakożercy. Taka ich wdzięczność dla Polaków za schronienie
> przed prześladowaniami w Europie!

https://www.salon24.pl/u/siedlecka/310200,joanna-sie
dlecka-czarny-ptasior-odcinek-i
,,Sensacyjny ,,Czarny ptasior" Joanny Siedleckiej demistyfikuje okupacyjny
życiorys Jerzego Kosińskiego, podstawę jego literackiego wizerunku, oraz
rzekomo autobiograficzną powieść ,,Malowany ptak", uchodzącą na świecie za
świadectwo i dokument Zagłady Żydów.

Reporterska wędrówka znanej biografki, rozmowy z wieloma świadkami
udowodniły jednak, że mały Jurek nie błąkał się samotnie po polskich
wsiach, nie rozłączył z rodzicami i nie stracił mowy na skutek bestialstwa
półdzikich zwyrodnialców. Przeciwnie, przetrwał szczęśliwie wraz z
rodzicami dzięki może i ciemnym, ale odważnym mieszkańcom wsi Dąbrowa
Rzeczycka w województwie tarnobrzeskim."

--
XL

5. Data: 2018-05-08 00:47:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> rodzicami dzięki może i ciemnym, ale odważnym mieszkańcom wsi Dąbrowa
> Rzeczycka w województwie tarnobrzeskim."

C.d. powyższego:

,,Czarny ptasior" jest również książką o nich. O ich dramacie z powodu
kłamstw Kosińskiego i upokorzeniu, jakie ich spotkało, gdy podczas swojej
triumfalnej wizyty w Polsce był on wszędzie, tylko nie tam, gdzie jeszcze
żyli ci, którzy ryzykowali dla niego życiem.

Ale czy Kosiński mógł się do nich przyznać? Runąłby wtedy mit o męczenniku,
który okazał się nie tylko literackim hochsztaplerem, korzystającym z usług
ghostwriterów...

,,Malowany ptak" był pierwszym w literaturze oskarżeniem Polaków o
okrucieństwo wobec Żydów, a tym samym o współudział w Holocauście.

Autorka nie upiększa naszej wsi. Ale w tej opowieści to nie chłopi znad
Sanu zawiedli.

Książkę będziemy prezentować fragmentami, po kolei od początku, codziennie
z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt. Zawsze o godzinie 17.30, chyba że
wcześniej zaznaczymy, że pora publikacji ulega zmianie. Zapraszamy do
lektury.

Wstęp

Nie pojechałam do Ameryki. Nie chciałam pisać o zawrotnej niewątpliwie
karierze Jerzego Kosińskiego ani o opisanych już zresztą jego skandalach,
sukcesach; zaszczytach, które go spotkały.

Interesowało mnie wyłącznie jego wojenne dzieciństwo. Podróż do miejsc,
gdzie jako kilkuletni żydowski chłopiec przetrwał okupację. Jego
traumatyczne przeżycia z tych lat, a nie Ameryka, były bowiem, moim
zdaniem, kluczem i tropem do jego istoty. ,,Holocaustowej", skomplikowanej,
tajemniczej osobowości. Obsesji, fobii, urazów i lęków. Masek oraz
mistyfikacji. Szokującej prozy nasyconej obsesją zła. A wreszcie -
zaskakującej, samobójczej śmierci; wśród jej nie do końca jasnych motywów
dopatrywano się także ,,mrocznego dzieciństwa", które się o niego upomniało,
upiorów przeszłości, od których nie potrafił się uwolnić.

,,Był wielkim mistyfikatorem - pisał o nim Janusz Głowacki - ale demony,
których obecność stale wyczuwał za plecami, były prawdziwe. Pewnej nocy
otoczyły go w mieszkaniu przy 57. Ulicy ciasnym kręgiem"[1]."

I zrobiły to, jak widać, skutecznie.
No cóż, jak się gryzie tych, co człowiekowi uratowali życie, to zawsze
trzeba się liczyć z niespodzianką w samym sobie - że jednak uchował się
gdzieś w zapomnianym zakamarku duszy jakiś skrawek przyzwoitości. I kiedyś,
choć iście resztkowy, może w człowieku dojść do zaskakująco silnego głosu.
Prawda, panie Kosiński?

--
XL

6. Data: 2018-05-08 07:30:15

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 7 maja 2018 22:16:50 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
> Zmyślił to od a do zet w ,,Malowanym ptaku"!
> Tacy są Żydzi-polakożercy. Taka ich wdzięczność dla Polaków za schronienie

Weź pod uwagę, że gatunek powieści należy do fikcji literackiej. Nawet jeśli
pisarze biorą częściowo elementy autobiograficzne, to w odróżnieniu od
dokumentalnej autobiografii nie wymaga się od autora tego, żeby nie mieszał ich
z własnymi wydumkami.

Inaczej dojdziemy do fatwy na Salmana Rushdie i nie tylko - w ogóle wszystkie
czołowe religie i filozofie konserwatywne są bardzo na "nie" w stosunku do
czystej fikcji, zwłaszcza historyczno-fantastycznej.

Najczęściej wysuwa się argument, że fikcja zafałszowuje obraz rzeczywistości
i z tego powodu literatura oparta na niej jest niskiej wartości.
Pewien nieżyjący profesor literatury na polonistyce, dosyć konserwatywny
w poglądach i znany z religijności mówił to wprost, że eposy irlandzkie pełne
fikcji i zmyśleń utrudniają obecnym historykom poznanie właściwego życia
codziennego i układów w czasach, gdy powstawały i oceniał je znacznie niżej
od realistycznych sag skandynawskich. Pomimo że ideologicznie i wyznaniowo
był bliższy tym pierwszym, to jednak gardził fikcją jak tylko mógł.
Blisko było mu do Cervantesa, kiedy ten w powieści Don Quixote każe wyrzucić książki
rycerskie z domu głównego bohatera jako banialuki.

Na własnej skórze doświadczyłem też, jakie mi rzeczy przylepiono, kiedy
ogłosiłem zamiar napisania powieści wuxia mieszającej elementy historyczne
i fikcyjne Dalekiego Wschodu - nie spodziewałem się takiego przyjęcia od
środowiska, którego idee przecież chciałem popularyzować w taki sposób
łatwy i przystępny. Dopiero później odkryłem, że taki stosunek do fikcji
piśmienniczej jest obecny nie tylko w Europie i na Bliskim Wschodzie, ale
i w dyskursie dalekowschodnim gdzie romansopisarstwo jest uważane za
sprowadzające nieszczęścia na autora i jego otoczenie - złą karmę.

A ja uwielbiam wszelkiego rodzaju fikcje literackie i filmowe, i aż serce
mi się kraje, kiedy ulubieni moi autorzy jak Umberto Eco i Terry Pratchett
kończą przedwcześnie albo moich ulubionych reżyserów, takich jak Polański,
którego Bal Wampirów, Dziecko Rose Mary, Piratów, Dziewiąte Wrota i Frantic
mogę oglądać na okrągło dopadają kłopoty prawne. Jak również kiedy moi ulubieni
aktorzy tacy jak Bruce Lee, Brandon Lee i David Carradine giną w okolicznościach
tragicznych. Żyć mi coraz ciężej bez tego wyśrubowanego poziomu fikcji i jej
dostawców. Bardzo nieodparte są te bajki dla dorosłych, przy których Harry
Pottery stoją o kilka poziomów wtajemniczenia niżej. Polska będąc taka
bogoojczyźniana do dziś nie może znaleźć "polskiego Marqueza" który by napisał
Wielką Polską Powieść postulowaną przez krytyków.

7. Data: 2018-05-08 07:57:18

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-07 o 23:14, XL pisze:

> [...]
tml

> Spoko. Mamy też inne książki i inne badania. Nie boimy się żydowskich

No i? Przecież to dotyczy zupełnie czegoś innego. Jedno drugiego nie
wyklucza. A już na pewno nie przeczy tym badaniom.
Ja tylko znowu wykazałem, że bezczelnie kłamiesz, że to jest zmyślone.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

8. Data: 2018-05-08 08:05:03

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-07 o 23:23, XL pisze:

> rzekomo autobiograficzną powieść ,,Malowany ptak", uchodzącą na świecie za
> świadectwo i dokument Zagłady Żydów.

Teraz już wiem skąd się u ciebie wziął Nobel dla Stalina.
Ty po prostu nie odróżniasz powieści od dokumentów.
A niby taka wszechstronna :):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-05-08 09:20:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> [...]
> bogoojczyźniana do dziś nie może znaleźć "polskiego Marqueza" który by napisał
> Wielką Polską Powieść postulowaną przez krytyków.

Przestań pleść trzy po trzy.
Fikcja literacka ma pełnić inną rolę, niż w tej sprawie.
Kosiński wyraźnie zaznaczył, że kaiążka jest autobiograficzna.
Wiesz, co znaczy AUTOBIOGRAFICZNA? - że opisuje PRAWDZIWE wydarzenia z
życia AUTORA.

Dlatego ten wątek jest o odszczepieńcu, Żydzie, któremu, i jego rodzinie,
Polacy uratowali życie narażając życie własne i swoich bliskich, a on temu
post factum wierutnie zaprzeczył - opisując ich przed całym światem jako
gorszych od tych, przed którymi go uratowali.

Życie jednak przygotowało mu karę i wymogło na nim to, co powinno:
odszczepieniec sam ze sobą nie wytrzymał.
Bo nie ma większego upodlenia niż gnębić tych, co człowiekowi ofiarowali
zycie i nie ma za to lepszej kary, niż zabić się z obrzydzenia do samego
siebie.

--
XL

10. Data: 2018-05-08 09:23:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> wyklucza. A już na pewno nie przeczy tym badaniom.
> Ja tylko znowu wykazałem, że bezczelnie kłamiesz, że to jest zmyślone.

Co ty ,,wykazałeś" - tylko to, że Żydzi sobie znowu zamówili ,,badania" i
znowu napisali kolejny paszkwil na tych, co ich ratowali z narażeniem
życia, sami będąc w opresji.
I my, Polacy, łatwo się z tum kolejnym żydowskim kłamstwem rozprawimy.
Żydzi sieją wiatr jak zawsze - i zbiorą burzę.

--
XL

piekny dzien
Literackiego ,,nobla" nie będzie!