Re: Czy to czerniak?

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy to czerniak?
Date: Wed, 28 May 2008 17:13:10 +0200

Anka Trojnar wrote:

> Nikt Ci nic nie wytnie z miejsca. Prywatnie musisz mieć potwierdzenie
> szczepienia przecie WZW B. Jeżeli go nie masz, musisz być co najmniej po 2
> dawkach - czyli czekać w sumie od miesiąca do dwóch. Natomiast w
> państwowym szpitalu umawiasz się na zabieg, który odbywa się nawet do 2
> tyg. po przywędrowaniu tam ze skierowaniem. Miałam wycinane znamię, na
> takie procedury natrafiłam.
>
> Zdziwiło mnie, że osoba, która podała przykład ze swojej rodziny,
> stwierdziła, że czerniaka wykryto u kogoś przed usunięciem znamienia. Wiec
> [...]

hmm, mowa jest o nowotworze który w ciągu 3 dni potrafi osiągnąć wielkość
śliwki, więc coś tu nie gra - znajomy miał niewielkie zmiany na znamieniu,
chirurg nawet nie pytał, z miejsca cięcie, 2 dni potem gość dostał telefon
do domu - okazało się że szukają go po całym mieście, z miejsca lampa, do
tej pory gość ma niewładną po tej lampie rękę - ale nie wystarczyło, były
przerzuty, kolejna lampa, chemia - też nic, kolejne przerzuty. Ostatnie
wiadomości jakie od niego miałem to że parę lat już żył na polskiej
szczepionce przeciw czerniakowi.

Ale morał z opowieści jest taki, że przynajmniej czasami nie czeka się 2-3
tygodni na wycięcie czegoś, co w 2-3 tygodnie potrafi zabić.