Re: Czy to się może udać (potrawa chińska)

From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Czy to się może udać (potrawa chińska)
Date: Sun, 11 Mar 2007 17:49:01 +0100

** Hautameki wrote:

> Mam smaka na chińskie danie, napiszcie proszę czy to się może udać i
> co ew. dodać lub zmienić ;-)

> Makaron z zupki chińskiej zalewam bulionem i czekam aż napęcznieje.

Makaron może być praktycznie dowolny, mi jakoś te z zupek nie
podchodzą. Spróbuj chociażby ze zwykłym spaghetti czy won-ton.

> Obok, na patelni smażę w dużej ilości mocno rozgrzanej oliwy

Oliwa średnio się nadaje do mocnego rozgrzewania. :)

> cebulę i marchewkę, posiekane w małe plasterki, doprawiam sosem
> sojowym, solą i pieprzem.
> W połowie procesu smażenia warzyw dorzucam pierś z kurczaka, pokrojoną
> w małe kostki

Hmm ja bym najpierw usmażył kurczaka, potem go zdjął, przesmażył
warzywa i dodał z powrotem.

> (pierś wcześniej leżała w zalewie składającej się z oliwy z dodatkiem
> czosnku, pieprzu oraz odrobiny miodu).

Spróbuj do marynaty dodać odrobinę mąki ziemniaczanej (bądź krochmalu
kukurydzianego), sosu sojowego i wina ryżowego.

> Na koniec, wrzucam makaron, który napęczniał bulionem i przesmażam go
> chwilę wraz z pozostałymi produktami.
> Serwuję wraz z surówką z białej kapusty.

No takie nudle po prostu z woka. ;)
http://kosmosik.net/gar/smazony_makaron

--
+ ' .-. .