Re: Czy warto byc tesciowa?

From: "MOLNARka" <g...@h...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Czy warto byc tesciowa?
Date: Mon, 11 Mar 2002 10:45:01 +0100

Użytkownik "Aniela" <s...@w...pl> napisał

> Innych napisalas, co nie znaczy wcale, ze do wszystkich:)

Prawda :-) Ale większość to jednak synowe :-)))

> Moja droga, prosisz sie sama o jad. A co z Ciebie za kobieta, co tyle
> tesciowych zmieniala, nie mowiac o facetach?:)

Że się tak wyraże - nie Twój interes !!!
Przypomnę tylko, że ja mówiąc o teściowej mam na myśli matkę chłopaka ... i
niezależnie czy była to podstawówkowa miłość, zauroczenie w liceum czy
trwający kilka lat konkubinat - zawsze mówię teściowa. Bo zawsze były jakieś
kontakty matka syna / dziewczyna syna - więc ... sprawa chyba jasna
(przynajmniej dla niektórych).

> A co w tym zlego, ustawienie sie na pozycji obojetnej? To oni sobie razem
> ukladaja zycie a nie ja z nimi.

Pozycja obojętna ... to taka bez zaagażowania :-( A przecież jesteś
zaangażowana - w końcu to Twój syn (i dziewczyna, którą wybrał). Więc może
przydało by sie troche serdeczności i chęci pomocy czy rady (podkreślam
_chęci_).

> Jakiego mojego zaanagazowania spodziewasz sie? Sprzatania, gotowania,
> dzwonienia jak Wam sie wiedzie, codziennie rano i wieczorem?

Nie ... żadnego gotowania i sprzątania ... chyba, że ona tego właśnie
potrzebuje. Osobiście mam jedną koleżankę (która ma dwie lewe ręce do
wszystkiego) i na zmianę przyeżdza matka i teściowa i sprząta, gotuje,
pierze ... a dziewczyna jest najszczęśliwsza na świecie.
Więc (jak we wszystkim) najważniejsze jest wyczucie sytuacji i dogadanie.

> No jesli czytam te wylewane zlosci to trudno abym glaskala po glowce i
> mowila, tak drogie panie walcie w nie wiecej bo macie racje, jesli na
> dodatek naprawde nie widze powodow do takich nienawisci.

A nie spróbowałas na to spojrzeć ze strony młodej mężatki, któa chce się
odnaleść w tej roli .... i ma taką (opisywaną tu) teściową ?
Po prostu nie patrz na to wszystko ze swojego (teściowego jakby nie było
;-))) punktu widzenia ;-)

> Napisal wyraznie, po tym co czytam na temat tesciwych, to moze lepiej
> przyjac taka pozycje.

A czy możesz taką przyjąć ??? Po tych wszystkich latach i sytuacjach
spędzonych razem z ta dziewczyną ?

> Mysle, ze moje czasy niewiele roznia sie od twoich albo jestes wyjatkowo
> szybka w zmienianiu tesciowych:).

Oj ... skucha :-))) Ja jeszcze nawet dzieci nie mam ... więc jednak "nasze"
czasy się różnią ;-)))
A szybka jestem - to prawda - wszystko trzeba zrzucić na karb burzliwej
młodości ;-))))))

> Czy z Toba jest wszystko ok?

Jak najbardziej !
Po prostu wiem, że nic nie dzieje sie bez przyczyny i jeśli kogoś się nie
lubi i nie ceni (tu teściowych) to znaczy, że sobie same na to zapracowały.

> A w jakim wzgledzie maja sie te kobiety dogadywac?

W każdej sprawie ! Czy młoda chce pomocy w domu i czy teściowa chce jej
pomóc, czy dziecko będzie pod opieką przedszkola czy babci, czy syn najpierw
dzwoni do żony czy do matki ..... to przykłady .... tych drobiazgów jest
mnóstwo. A że życie składa się z drobiazgów - jest to bardzo ważne.

> Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie takich sytuacji u nich w domu aby Ona
> musiala mnie zwracac uwage poniewaz ja nie mam zamiaru wtracac sie w ich
> zycie, czy rozumiesz to?. Jesli nas zaprosza to oczywiscie wpadniemy ja
tez
> bede ich zapraszala. Beda mieli ochote wpadac, prosze bardzo.

Wspaniały fragment, który świadczy, że będziesz dobrą teściową. O to właśnie
chodzi !!!
Tylko wprowadz te słowa w czyn ;-)))

> Wiesz ja poprostu mam swoje sprawy, swoje zainteresowania, swoje plany a
oni
> swoje. Moje plany zyciowe nie sa scisle zwiazane z zyciem prywatnym mojego
> syna i jego dziewczyny. Dziwne?

Ale na pewno wiesz, że nie wszystkie matki synów tak mają ?!
I to o nich właśnie były tutejsze dyskusje.

Pozdrawaim Cię serdecznie
MOLNARka