Czym naprawde jest miłość?

11. Data: 2003-07-06 21:12:03

Temat: Re: Czym naprawde jest miłość?
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> przed, pomimo tego ze Połóweczka potrzebuje chwili czasu... Gdy się
> rozstajemy (mieszkamy osobno) to chciałbym abyśmy się spotkali ponownie...
> Chcę oddawać wszystko co najlepsze, staram się robić jakieś niespodzianki
> jednak nie jest to co kiedyś.
> Przestały uginać mi się nogi, przestałem czuć te mocniejsze bicie serca na
> jej widok. Brakuje mi tych porywów szaleństwa, wydaje mi się że kiedyś
była
> większa bliskość... Częściej się przytulaliśmy.

Hej,
To, ze przestały Ci się uginać nogi, to normalne - nie da się tworzyc
rodziny i żyć "życiem codziennym" na ugiętych nogach, nie mówiąc już o
szaleńczo bijącym sercu podczas odkurzania, robienia zakupów i przetykania
wanny w towarzystwie ukochanej. Naprawdę.
A to, że kiedyś częściej się przytulaliście.....to nie oznacza, że to była
"większa bliskość" - to był tylko wększy popęd seksualny, fermonony, hormony
itp. Nie da się żyć latami "na haju" - w stanie podniecenia bliskością
partnera, bo bysmy się spalili.

Widzę, że kiedyś częściej
> np. kupowałem kwiaty... tak bez okazji.

To da sie naprawić. Teraz musicie troszkę pracować nad Waszymi relacjami i
nie zaniedbywa miłych gestów. Budować wieź emocjonalną, nie tylko cielesną.

Pozdrowienia,
Ola

12. Data: 2003-07-06 21:36:38

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

06 lipiec 2003.
*puchaty* napisał(a):

> Coraz częściej widzę, że prawdziwie kocham moją żonę wtedy, gdy niczego od
> niej nie oczekuję. Gdy pozwalam sobe być z nią taką, jaka jest.

Ja nazywam to akceptacją. Bez tego związek jest oparty na wzajemnych
wyobrażeniach i oczekiwaniach. To jest jak żądza - nigdy nie zostanie
zaspokojona.
Jest jeszcze jedno - trzeba lubić swoją żonę/męża. Jeśli się tylko kocha -
to IMO można być nieszczęśliwym w takim związku.

Często spotyka się sytuację, że jakiejś żonie dziwią się, (i współczują :D
) że ma _takiego_ męża. Powołują się wtedy na jakieś obiektywne prawdy i
własne "przenikliwe" obserwacje...
No cóż, miłość jest ślepa, ale połączona z przyjaźnią i akceptacją jest IMO
najlepszą podstawą udanego związku.
Cieszę się, że mam takie szczęście, że moja żona także mnie lubi.

--
Piotr Majkowski
http://www.btsnet.com.pl/majkowscy

13. Data: 2003-07-07 06:10:26

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek widać stracił(a) kontakt z nadświadomością popełniając:

> Miłość nie jest czymś co się nabywa

To prawda! Ona cały czas jest. Ją się IMO w sobie odkrywa.

> i trwa.

Ale jak się już odkryje to JEST.

> Ale jest piękna.

Fakt:-)

puchaty

14. Data: 2003-07-07 07:39:47

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <be9djp$pf$1@atlantis.news.tpi.pl>, a...@n...pl
says...
> Czym dla Was jest miłość.

Jak to czym?
Milosc to dawanie i branie, to oddanie i egoizm, to poswiecenie i
samorealizacja. To mieszanka tego wszystkiego, w czym sie spelniasz -
dla drugiej osoby i samego siebie, mieszanka tych rzeczy ktore chcialbys
ofiarowac i chcialbys uzyskac. To zrozumienie partnera i swojego odbicia
w nim, to akceptacja wad i docenianie zalet.

> Jestem zaręczony i zaczynam się zastanawiać czy miłość ta która była kiedyś
> uschła, czy przeobraziła się w inną miłość?

Milosc ciagle sie przeobraza. Wg mnie tylko literacka, romantyczna
milosc moze byc niezmienna, ale ta jako fikcja moze byc czymkoliwek.
Rzeczywistosc zmienia warunki, wiec zmienia tez sama milosc.

--
K.
Support bacteria -- it's the only culture some people have!

15. Data: 2003-07-07 07:51:14

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski widać stracił(a) kontakt z nadświadomością popełniając:

> 06 lipiec 2003.

> Ja nazywam to akceptacją. Bez tego związek jest oparty na wzajemnych
> wyobrażeniach i oczekiwaniach.

Związek jako taki jest zbiorem wzajemnych oczekiwań. IMO nie ma oczekiwań -
nie ma związku. Ale może być wtedy coś innego (gdy się tylko pozbędziemy
przywiązania) - poprostu bycie z kimś takim, jakim ten ktoś jest naprawdę
i bycie z kimś takiemu, jakiemu się jest samemu. Właściwie jest wtedy
poprostu BYCIE NAPRADWĘ.
Miłość nie potrzebuje nikogo do kochania. Jak ktoś kiedyś powiedział
Bóg/Miłość jest tancerzem a nas ludzi się tylko tańczy. My nie jesteśmy
tancerzami ale za to mamy wybór: chcemy czy nie aby nas tańczono.

puchaty

16. Data: 2003-07-07 08:53:29

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> To prawda! Ona cały czas jest. Ją się IMO w sobie odkrywa.

> Ale jak się już odkryje to JEST.

Niestety nie jest to takie oczywiste i proste, jak piszesz.
Ale może Ty masz taką zdolność w sobie ja nie mam.

Jacek

17. Data: 2003-07-07 08:57:20

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "Jakub Słocki" napisała:

[...]

Miłość to także długa droga, czasem kreta i nie zawsze usłana różami.
To mnóstwo radości i troszkę smutków - najważniejsze żeby i jedne i
drugie dzielone były razem.
Dla mnie to jeszcze partnerstwo, przyjaźń : długa i sprawdzona. To
rozmowy na wszelkie tematy, to wspólne rozwiązywanie problemów,
mówienie o nich jeśli sie pojawią, a nie ukrywanie w zakamarkach duszy.
Ale zarazem to także umiejętność uszanowania tej duszy partnera, to nie
pchanie się z buciorami w te zakątki prywatności, które chcielibyśmy
dla siebie tylko zachować.
Miłość dla mnie to także nieustający strach o ukochana osobę i tęsknota
za Nią , nawet gdy jest blisko. To także ten skurcz w żołądku, gdy
długo Go nie ma i nie wiem, co sie dzieje.
Miłość to te codzienne małe gesty i geściki: przytulanie, pocałunki
dawane w przelocie. To w końcu dobry i udany sex w dużych ilościach i
na zasadzie, że wszystko, co razem robimy jest piękne, nawet jeśli inni
nazwaliby to inaczej:)
I jeszcze na koniec coś do czego ja długo musiałam dochodzić: Miłość to
niekoniecznie ciągle powtarzane Kocham, to wszystko niekoniecznie w
słowach musi sie tak nazywać, bo niektórzy nie lubią słów, albo długo
czekają by je wypowiedzieć, ale każdy Ich gest, każdy dzień razem ,
każde inne słowa sprawiają, że usypiasz i budzisz się z uśmiechem i w
ramionach TEJ WŁAŚNIE OSOBY!!

**********Tashunko**********
/ która stęskniła się za grupą i niniejszym pozdrawia Wszystkich
serdecznie mając nadzieję, że znów zostanie przygarnięta do Rodzinnego
grona /

18. Data: 2003-07-07 09:24:00

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Niestety nie jest to takie oczywiste i proste, jak piszesz.
> Ale może Ty masz taką zdolność w sobie ja nie mam.

IMO każdy ma. To tak jak z Własną Legendą z "Alchemika".
Jakże często jednak boimy się rozstać z naszym "stadem owiec" i wyruszyć na
jej poszukiwania.

puchaty

19. Data: 2003-07-07 10:01:45

Od: "Marchewka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko"
> Miłość to także długa droga, czasem kreta i nie zawsze usłana różami.
> To mnóstwo radości i troszkę smutków - najważniejsze żeby i jedne i
> drugie dzielone były razem.

[...]

Też pięknie napisane. :-) Pamiętam Twój post na podobnie zadany temat: 'czym
jest dla Was wychowanie dzieci' (czy coś takiego) na p.s.d. Też tam tak
ładniutko napisałaś. :-)

> **********Tashunko**********
> / która stęskniła się za grupą i niniejszym pozdrawia Wszystkich
> serdecznie mając nadzieję, że znów zostanie przygarnięta do Rodzinnego
> grona /

No właśnie - dawno Cię nie było widać. Gdzie się podziewałaś?
Pozdrawiam!
Iwonka

20. Data: 2003-07-07 10:04:27

Od: "Marchewka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Björk (sveana)"
> czuję
> <ciach> bo duzo
>
> Pieknie to napisales.

Prawda? :-)
Mnie też się miło to czytało. :-)
Pewnie Sowa musi być teraz bardzo dumna! :-)

Pozdrowienia dla Ciebie i ptaków!
Iwonka

Co zamiast kwiatów na ślub?
zaprzeczenie ojcostwa a prawo polskie artykul z piatkowego superexpresu polecam!!!
[OT] Ciekawostka (nie)równości płci
spamu ciag dalszy, ale madrego
Znalezione w sieci