DE>PL breitbasig aufliegendes Herz

1. Data: 2007-03-03 19:00:43

Temat: DE>PL breitbasig aufliegendes Herz
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

tłumaczę kartę leczenia szpitalnego na polski, w badaniu EEG uwidoczniono:

Breitbasig aufliegendes, normal großes Herz ohne akute Dekomensationszeichen...

Serce prawidłowej wielkości, ułożone podstawą w klatce piersiowej (????), bez
cech niewydolności...

Mój znajomy Austriak ładnie mi wyjaśnił, że chodzi tu o fakt, że serce dolną
częścią wygodnie sobie spoczywa - i tak to też rozumiem, ale jak napisałby to
tutaj polski lekarz?? Nie mam pomysłu na razie :-(

będę wdzięczna za pomoc i korektę
Anna Tupaj

2. Data: 2007-03-04 22:12:48

Temat: Re: DE>PL breitbasig aufliegendes Herz
Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

atupaj wrote:

> tłumaczę kartę leczenia szpitalnego na polski, w badaniu EEG
> uwidoczniono:

EEG ?! Chyba EKG?

> Breitbasig aufliegendes, normal großes Herz ohne akute
> Dekomensationszeichen...
>
> Serce prawidłowej wielkości, ułożone podstawą w klatce piersiowej
> (????), bez cech niewydolności...

ostrej

> [...]
> serce dolną częścią wygodnie sobie spoczywa - i tak to też rozumiem,
> ale jak napisałby to tutaj polski lekarz?? Nie mam pomysłu na razie

To chyba jakas idiosynkrazja tego lekarza. Moze chodzi o "normogram" (versus
prawo/lewo-gram?)

Ale to tylko domysł laika :)

pozdr, R.

3. Data: 2007-03-05 00:08:16

Od: "Maja" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Mar, 20:00, "atupaj" <a...@g...pl> wrote:
> Witam serdecznie,
>
> tłumaczę kartę leczenia szpitalnego na polski, w badaniu EEG uwidoczniono:

EEG (elektroencefalografia) to rejestracja czynnościowych prądów
mózgu :)
Zapewne więc chodzi o echo serca (USG serca), ponieważ opisane jest
położenie i wielkość serca.

> Breitbasig aufliegendes, normal großes Herz ohne akute Dekomensationszeichen...
>
> Serce prawidłowej wielkości, ułożone podstawą w klatce piersiowej (????), bez
> cech niewydolności...

... bez cech OSTREJ niewydolności ...

> Mój znajomy Austriak ładnie mi wyjaśnił, że chodzi tu o fakt, że serce dolną
> częścią wygodnie sobie spoczywa - i tak to też rozumiem, ale jak napisałby to
> tutaj polski lekarz?? Nie mam pomysłu na razie :-(

Myślę, że po prostu "...prawidłowo ułożone w klatce piersiowej...",
ale nie jestem na 100% pewna.

Pozdrawiam,
Maja

4. Data: 2007-03-05 12:35:26

Od: a...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> EEG ?! Chyba EKG?
;-)) miało być RTG ;-))) na innym forum się poprawiłam - tu już nie.

> To chyba jakas idiosynkrazja tego lekarza. Moze chodzi o "normogram" (versus
> prawo/lewo-gram?)
w RTG na pewno nie ;-) Chodzi o "serce podparte na przeponie" - jak mi
podpowiedziała lekarka - tłumaczka z innego forum. Wprowadziłam Was tu w błąd
elektroencefalogramem w okolicach serca ;-)))

pozdrawiam
Anka Tupaj

5. Data: 2007-03-05 12:38:05

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> EEG (elektroencefalografia) to rejestracja czynnościowych prądów
> mózgu :)
> Zapewne więc chodzi o echo serca (USG serca), ponieważ opisane jest
> położenie i wielkość serca.
wiem, co to EEG - miałam sama kiedyś robione :-) jak przepisuje pewne rzeczy,
to robię głupie literówki - w tłumaczeniu oczywiście jest poprawne RTG klatki
piersowej. Oj źle ze mną, źle ;-)

dziękuję Wam bardzo za odzew
i pozdrawiam
Anka Tupaj