Dalej plujcie na lekarzy;)

61. Data: 2006-09-13 16:29:17

Temat: Re: Dalej plujcie na lekarzy;)
Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 napisał(a):

> czy

> Cóż, to temat na nową, długą dyskusję, niekoniecznie interesującą dla
> czytelników tej grupy.
> W każdym razie nie są tą grupą lekarze...

Dlaczego?

> Dowód;- skoro wciąż jest wielki nadmiar kandydatów do tego zawodu,

Jak zdefiniujesz nadmiar? Więcej chętnych niż miejsc na uczelnię?
Gratuluję, wobec tego mamy także nadmiar ludzi w dziesiątkach innych
zawodów. A przecież na studia i tak dostaje się stała liczba.

> sytuacja materialna lekarzy nie jest tajemnicą, bo każdy może się przy
> minimalnym wysiłku zorientować, choćby oglądając parking przed szpitalem;-),
> to oznacza, że albo:

Ale się uczepiłeś tego parkingu- szkoda tylko że zakładasz od razu, że
stojące tam samochody pochodzą z łapówek. A nie przyjmujesz choćby
możliwości istnienia lepiej zarabiającego współmałżonka.

> 1. mamy ogromne masy przyszłych dr Judymów, którym dobra materialne nie sa
> specjalnie potrzebne

Są potrzebne- myslisz, że czemu te strajki?

> 2. jednak zawód lekarza jest na tle innych tak atrakcyjny, równiez
> materialnie, że i w obecnej sytuacji żadnych dodatkowych zachęt nie
> potrzeba.

A może ktoś po prostu chce to robić w życiu? Tylko fajnie byłoby po tych
latach nauki na studich i po nich zarabiać więcej niż śmieciarz, nie
narażając się przy tym na zawiść i społeczną nienawiść.

W takim razie- kto wobec Ciebie powinien iść na studia medyczne? Bo po
wszystkich Twoich wypowiedziach nie umiem sobie tego ułożć logicznie.

pzdr.
R*

62. Data: 2006-09-13 16:46:40

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p47" <p...@b...list.ru> napisał w wiadomości

> A czy tak nie powinien też miec rehabilant jak Ty, maszynista
kolejowy,
> wykładowca na uczelni, nauczyciel, emeryt, który całe zycie cięzko
> przepracował i w ogóle każdy, kto uczciwie i z zaangazowaniem pracuje
> wykonując użyteczna, pozyteczną dla wszystkich pracę??
> czy lekarz ma byc wyjątkiem?

Nie, nie ma byc wyjątkiem (w moim fachu lekarz rehabilitant jest tylko
tak dobry jak fizjoterapeuci, do których wysyła - najczęściej z błędnymi
diagnozami i źle wypisanym skierowaniem). Ale teraz mówimy o lekarzu, a
nie o wszystkich innych zawodach. Z drugiej strony lekarz przywraca do
pracy, jest u podstawy łańcucha wytwarzania pieniędzy (w modelu idealnym
oczywiście).

> I w trakcie tego wyboru nalezałoby zastanawiać się nie nad tym, czy
lekarzom
> nie przydałoby się więcej pieniędzy (bo każdemu przydałoby się) tylko,
czy
> rzeczywiście ta grupa zawodowa jest w najcięższej sytuacji.
>
> Moim zdaniem zdecydowanie nie!

Nie, nie jest w najcięższej sytuacji. Ale w o wiele lepszej finansowo
sytuacji są na przykład kieszonkowcy i kasiarze, o kórych jakoś nikt nie
wspomina, a to też przecież zawód...

Pzdr
Paweł

63. Data: 2006-09-13 16:50:26

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, ze dobrze to zrobiło stomatologom, to nie wątpię;-)
> Ale otwartym pozostaje pytanie MSZ wazniejsze ;- czy dobrze zrobiło to
też
> wszystkim obywatelom, którzy składali się na opłacenie ich nauki??
> czy zwiekszył się dostęp do usług dentystycznych, czy też w ten sposób
> znaczna część społeczeństwa pozbawiona została de-facto opieki
> dentystycznej?

Nie została pozbawiona. Jak chcesz się przekonać idź do tego, co
przyjmuje tylko na kontrakcie z nfz, będziesz miał i 'świetne' materiały
im równie 'dobrze' zrobione zęby'. Obywatele złożyli się na lata jego
nauki, dlatego pozostał w kraju. Teraz trzeba się złożyć na sprzęt i
'plomby'...

Pzdr
Paweł

64. Data: 2006-09-13 17:55:22

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W pisze 13-09-2006 16:34:
> Użytkownik "Cancer"

Proszę, nie wyciągaj mi go z KF-a. On i tak ma swoją utrwaloną wizję i
nie da sie przekonać, więc szkoda odpowiadać na jego posty.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

65. Data: 2006-09-13 18:53:16

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tak dobry jak fizjoterapeuci, do których wysyła - najczęściej z błędnymi
> diagnozami i źle wypisanym skierowaniem).

A czy czasem też ten lekarz, niedouczony, albo bumelant, nie jest święcie
przekonany, że mu się podwyżka należy?;-) - Tylko dlatego, że na pieczątce,
którą pieczętuje swoje diagnozy, czy zlecenia, które mogą spowodowac
nieszczęście ma napisane : "lel. med."!

Ale teraz mówimy o lekarzu, a
> nie o wszystkich innych zawodach. Z drugiej strony lekarz przywraca do
> pracy, jest u podstawy łańcucha wytwarzania pieniędzy (w modelu idealnym
> oczywiście).

nawet gdyby był istotnie na początku tego łańcucha (a nad tym tez można
dyskutować) to i tak nie przeceniałbym wagi tego jego połozenia, albowiem
zerwanie tego łańcucha w jakimkolwiek miejscu przeciez przynosi taki sam
skutek.

> [...]
>
> Nie, nie jest w najcięższej sytuacji. Ale w o wiele lepszej finansowo
> sytuacji są na przykład kieszonkowcy i kasiarze, o kórych jakoś nikt nie

No cóż,- oni nie dopominają się podwyżek i nie płaczą , szantażując
społeczeństwo, jak im źle..;-))

Przypominam, że nie ustosunkowałeś się do mojego dość istotnego pytania;-
czy uważasz, że lekarze tak mają źle, a pozostała część społeczeństwa tak
dobrze, że tej pozostałej części trzeba ująć, aby akurat lekarzom dodać?

P47 (kałach)

66. Data: 2006-09-13 19:01:29

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł W." <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> Socjalizm przez ciebie przemawia i tyle. Takimi argumentami to możesz
> nawet sprzątaczce zarzucać, że wyjechała pracować za granicę !!!

Mam mocną nadzieję, ze nie jesteś lekarzem, bo przy prezentowanej tu przez
Ciebie logice nie chciałbym przypadkiem trafić do Ciebie na leczenie;-)

Oczywiście Ty, jako wybitny liberał i kapitalista uważasz, że jest to w
porządku, ze społeczeństwo ma fundować darmową nauke dentystom i lekarzom,
którzy tę wiedzę uzyskana dzieki pracy innych używają do bezwzględnego
dojenia pacjentów (stomatolodzy), albo tez wywożą ją zagranicę, okazując
swoim sponsorom studiów tzw. gołą d..ę..
Przykładem mentalności środowiska lekarskiego była wypowiedź Konstantego
Radziwiłła - prezesa naczelnej Rady lekarskiej, który gwałtownie i z
widocznym zaangażowaniem protestował przeciwko zrównaniu lekarzy z innymi
zawodami w dziedzinie obowiązku używania kas fiskalnych. Wg niego to, co
inni stosują, czyli kasy fiskalne, cyt.: "uwłaczałoby prestiżowi zawodu";-))
I wyszło szydło z worka:-))
P47 (kałach)

67. Data: 2006-09-13 19:03:45

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> im równie 'dobrze' zrobione zęby'. Obywatele złożyli się na lata jego
> nauki, dlatego pozostał w kraju. Teraz trzeba się złożyć na sprzęt i

To co napisałes (o jakości tych usług) właśnie wskazuje na dominującą w tym
środowisku etykę...
i poniekąd potwierdza opinie o korupcji u medyków

P47 (kałach)

68. Data: 2006-09-13 19:08:50

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 napisał(a):

> [...]
> przekonany, że mu się podwyżka należy?;-) - Tylko dlatego, że na pieczątce,
> którą pieczętuje swoje diagnozy, czy zlecenia, które mogą spowodowac

To zabrzmiało, jakbyś uważał (a może tak jest?) ogół lekarzy za
niedouczonych bumelantów. Czy przez margines musicie bluzgać na ogół?

> [...]
> dobrze, że tej pozostałej części trzeba ująć, aby akurat lekarzom dodać?

Wiesz co, mógłbyś przestać bazować na plotkach o milionach z łapówek i
przyjąć do wiadomości, jakie są pensje lekarzy pracujących na 1 etat,
tak jak to robią normalni niezarzynający siebie i swojego zdrowia/życia
rodzinnego ludzie i jakie są koszta obowiązkowej edukacji po studiach. A
jeśli chodzi o ujmowanie- ostatnio jakaś afera była, że notariusze
burzyli się z powodu pomysłu na obcięcie im miesięcznego dochodu z 90 na
80 tys. zł miesięcznie (tak, wliczam koszty kancelarii, ale wielkiej
różnicy to nie robi). Jak rozumiem, uważasz że jest im na tyle źle, że
ujmowanie tych pieniędzy żeby przeznaczyć je dla np lekarzy jest złe?

pzdr.
R*

69. Data: 2006-09-13 19:25:26

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

p47 napisał(a):

> To co napisałes (o jakości tych usług) właśnie wskazuje na dominującą w tym
> środowisku etykę...
> i poniekąd potwierdza opinie o korupcji u medyków

Jezu, człowieku, klapki na oczach masz? Dostajesz takie usługi z
państwowej służby, na jakie państwo daje finanse, to wina
lekarza/stomatologa czy systemu finansującego ich?

pzdr.
R*

70. Data: 2006-09-13 20:00:44

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> To zabrzmiało, jakbyś uważał (a może tak jest?) ogół lekarzy za
> niedouczonych bumelantów. Czy przez margines musicie bluzgać na ogół?

Cóż, bazyli4 opisując swoje doświadczenia z pracy stwierdza jednoznacznie,
że jednak najczęściej lekarze, z którymi współpracuje popełniaja błędy.
Powtarzam, on napisał "najczęściej", a nie sporadycznie.
Ja mam tylko jednostkowe doświadczenia, nie moge więc uogólniać.
A doświadczenia te są, hm, różne. łącznie z z takim np. że zgłosiłem się do
lekarza rodzinnego rano informując go wyraźnie, że mam podejrzenie , iz w
nocy przeszedłem zawał. Objawy, które opisałem, były"klasyczne' tj. ból
rozpierający zamostkowy, poty, tętno 48, niemożnośc przejścia 15m bez utraty
oddechu i ból, a wiek i tusza "właściwa", cholesterol 250 +historia
wiencówki u rodziców.
I cóż ten lekarz, w sile wieku i w m. st. Warszawie robi,- a no, nie zbliża
się bron Boże do pacjenta na mniej niż 2 m, pod żadnym pozorem nie włącza
np. aparatu EKG stojącego obok niego, tylko sugeruje, abym siebie obserwował
i jak to się powtórzy, to udał się (np. prywatnie) w celu zrobienia EKG. ..
No ikropelki nasecowe też nie zawadzą +Cardiamid...
O np. testach enzymów itp. ani słowa.
Oczywiście skończyło się na wizycie prywatnej z której karetką zabrano mnie
do szpitala , gdzie potwierdzono moje rozpoznanie.
Rozpoznanie laika, ktoremu objawy te wystarczyły.

> [...]
> tak jak to robią normalni niezarzynający siebie i swojego zdrowia/życia
> rodzinnego ludzie i jakie są koszta obowiązkowej edukacji po studiach.

Nie bazuję na plotkach. Powtórzę się,- wg badan corocznie lekarze pod stołem
kasują ok 10 mld zł, każdy żywy Polak tez corocznie przeznaczyc musi 260 zł
na łapówki dla słuzby zdrowia.
te wille, samochody itp istotnie nie muszą być z pensji..
A moje doświadczenia;- poród dzieci - łapówa
2x operacje dzieci,- 2 x łapówa, albo 9 miesięcy oczekiwania ,moja
rehabilitacja;- kamera video + cyfrówka, ale to było juz dawno, więc i
rehabilitacja skonczyła się
załatwienie pobytu mamy w szpitalu,- tu eleganciej,- p. ordynator po
badaniach szpitalnych stwierdziła koniecznośc kikakrotnych konsultacji
prywatnie, które sprowadziły się w zasadzie do miłych, acz kosztownych
rozmow towarzyskich (bo co trzeba było zrobic, to już było zrobione);-)

> [...]
> różnicy to nie robi). Jak rozumiem, uważasz że jest im na tyle źle, że
> ujmowanie tych pieniędzy żeby przeznaczyć je dla np lekarzy jest złe?

Widzisz, oni tez płaczą, że im ciężko...

P47 (kałach)

Lęk latania samolotem
anemia
Zgrubienie pod pacha