Dania dla kobiety w ciazy

51. Data: 2007-11-27 20:57:51

Temat: Re: Dania dla kobiety w ciazy
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> Podobno panga łazi po dnie i czyści je z wszystkich odpadków i
> zanieczyszczeń,
> nie gardząc ropą naftową, plastikiem etc.
> Coś podejrzewam, że to urban legend tak łazi.

Na ostatniej imprezie kolega chemik, też twierdził, że to najbardziej
zanieczyszczone ryby;-( Biorąc pod uwage fakt, ze ma świra i przekłada
prawie wszystko na symbole, cos w tym może być. Dopytam się przy okazji.
Podobno żyją w ściekach wręcz. Zadowolona z tej info, za bradzo nie
byłam, bo Panga, to jedna z nieweielu ryb, które mi smakują
--

Gosia

52. Data: 2007-11-27 21:02:45

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> [...]
> Podobno żyją w ściekach wręcz. Zadowolona z tej info, za bradzo nie
> byłam, bo Panga, to jedna z nieweielu ryb, które mi smakują

Po tym wszystkim, co tu przeczytałam o pandze, wracam do ulubionej soli.
W sumie z chęcią :-)

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

53. Data: 2007-11-27 21:43:43

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Potrzeba może pojawić się zawsze, nawet w najmniej oczekiwanym momencie.
> Nie z odsłownymi piszemy łącznie :-).

Wiem, wiem ale ja z czasów kiedy jeszcze wolno było.
;-)
http://www.obcyjezykpolski.interia.pl/?md=archive&id
=158
Pozdr. Jerzy
--
Tylko nie sprawdzaj rezultatów googlami bo się mocno zdziwisz.

54. Data: 2007-11-27 22:36:28

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
No

> Ale czemu tak zgryźliwie? - jesteś biotechnologiem? To powinnaś znać
> właściwości i trwałość szczepów.

Szanowna pani biotechnolog ma oczywiście świadomość produkowania przez
szczepy bakterii - nazwijmy je ogólnie: jogurtowymi - kwasu mlekowego,
który to właśnie kwas mlekowy spełnia rolę konserwanta?
I - mam nadzieję - pani specjalistka ma oczywiście świadomość, że
obecnie bakterie tzw. mlekowe (np. sławny Lactobacillus casei sp.
defensis) jest namnażany z dala od jakiegokolwiek jogurtu, a dodawany
jest pod koniec procesu technologicznego, już po tym jak inne bakterie
jogurtowe wytworzą kwas m.in. mlekowy, który wobec tego pełni funkcję
konserwanta dla produktu i - częściowo - stabilizatora dla żywych
bakterii? (Na marginesie - nie mówię o wyrobach o nazwie Actimel, bo to
nie są jogurty).

55. Data: 2007-11-27 22:38:14

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czemu tak zgryźliwie? - jesteś biotechnologiem?

Nie.

> To powinnaś znać właściwości i trwałość szczepów.

Ale o czym my właściwie dyskutujemy, bo się pogubiłam? O
konserwujących właściwościach kwasu mlekowego? Wtedy zgodzę się, że w
jogurcie jest konserwant. O obecności "świeżych" bakterii w jogurcie?
Przecież to bezedura.
A porost drożdży widzę na powierzchni jogurtu gołym okiem, nawet gdy
laikowi nie wydaje się zepsuty. Zazwyczaj w kilka dni po końcu terminu
przydatności, który jest kompromisem między dziką żądzą zysku
wstrętnych mleczarni a wymaganiami norm.
Może Ty masz sterylną lodówkę ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

56. Data: 2007-11-27 22:42:16

Temat: [OT] Re: Dania dla kobiety w ciazy
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Swoim dzieciom nawet serki robiłam - do ukończenia 2 roku życia,
żaden
> problem, naprawdę żaden.

Znaczy wytrącałąś kazeinę za pomocą ukwaszania z udziałem
autochtonicznej mikroflory, kwasem mineralnym lub spożywczym czy
enzymatycznie? Pytam, bom ciekawa czy podawałaś dzieciom czystą kazeinę
czy jako kazeinian wapnia?

57. Data: 2007-11-27 22:50:05

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> mleko UHT do dzbanka, zaszczepić ostatnią porcją jogurtu

> Swoim dzieciom nawet serki robiłam - do ukończenia 2 roku
> życia, żaden problem, naprawdę żaden.

Bój się Boga, kobieto! Z uhatego, tego roztworu endo- i egzotoksyn w
wodzie?! Dzieciom?!

--
Pozdrawiam - Aicha (jadąc po bandzie;))

58. Data: 2007-11-27 22:55:13

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka napisał(a):

> Szanowna pani biotechnolog ma oczywiście świadomość produkowania przez
> szczepy bakterii - nazwijmy je ogólnie: jogurtowymi - kwasu mlekowego,
> który to właśnie kwas mlekowy spełnia rolę konserwanta?

Ale czemu tak zgryźliwie?
Spytam - z pozycji ucznia, skromnie: na jak długo wystarcza ta
konserwacja za pomocą kwasu mlekowego?
Bo jakoś zwykłe kwaśne mleko nie chce wytrzymać nawet 3 tygodni... a
jogurty trwają w nieskończoność. Najlepszy wynik w "oglądzie" miałam po
3-miesięcznym przekroczeniu terminu przyd. Chyba trudno porównać życie
bakterii w zamkniętym kubku do ich szczęśliwej a burzliwej egzystencji w
reaktorze? Hę? No, ileż mogą w nim (tj. w szczelnym kubku) się ztp.
produkować? Pani specjalistko?

> [...]
> defensis) jest namnażany z dala od jakiegokolwiek jogurtu, a dodawany
> jest pod koniec procesu technologicznego, już po tym jak inne bakterie

Mam powyższego pełną świadomość, zapewniam. Tylko nie rozumiem, czego
chciała Koleżanka tym dowieść?
Że nie ma żadnych INNYCH konserwantów? - powtarzam: na jak długo
wystarcza konserwacja za pomocą kwasu mlekowego?

59. Data: 2007-11-27 22:57:35

Temat: Re: [OT] Re: Dania dla kobiety w ciazy
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka napisał(a):
> [...]
> autochtonicznej mikroflory, kwasem mineralnym lub spożywczym czy
> enzymatycznie? Pytam, bom ciekawa czy podawałaś dzieciom czystą kazeinę

Specjalistka? No już wierzę, wierzę.
:-)

Wiesz co, to było bielutkie i kwaśne, bardzo świeże i smaczne. A po 2
dniach - to już śmierdziało nieźle, kiedy zapomniałam resztki dać
pieskom. Bez konserwantów było :-)

60. Data: 2007-11-27 22:59:26

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):

> Bój się Boga, kobieto! Z uhatego, tego roztworu endo- i egzotoksyn w
> wodzie?! Dzieciom?!

Czy ja tu piszę o serkach? Chyba o jogurcie, który robię dzisiaj, gdy
mam przeterminowane... tylko dzieci :-)

--

Co jeść?
Zupa z kasztanów